Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 آذر 1401

کرم مرطوب کننده چیست ؟ + ویژگی کرم مرطوب کننده پوست!

پوست بدن مانند همه اعضای بدن برای فعالیت بهتر به آب و آبرسانی نیاز دارد. فارغ از نوع پوستی که دارید (پوست خشک، پوست چرب، حساس، معمولی، مختلط، پوست جوش‌دار و آکنه‌ای) برای حفظ سلامت، شادابی و برای پیشگیری از پیری پوست، در روتین پوستی خود باید جای مهمی برای آبرسانی در نظر بگیرید

 

«کرم مرطوب‌ کننده چیست؟» علاوه‌ بر مصرف مقادیر کافی آب و مایعات و تامین آب کافی برای بدن، آبرسانی مناسب پوست به کمک مرطوب کننده ها نیز بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه مطلب در مورد کرم مرطوب کننده‌، اجزای تشکیل‌دهنده و انواع آن اشاره شده است.

 

ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده پوست کدامند؟

بیشتر انواع مرطوب کننده ها حاوی موادی هستند که آب را به داخل پوست می کشند، مانند گلیسیرین، اسید لاکتیک یا اوره و سایر مواد که پوست را نرم می کند مانند لانولین، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا. همچنین برخی از انواع کرم مرطوب کننده ترکیبات اضافه تری نیز دارند که در ادامه به طور کامل آنها را توضیح میدهیم:

✔️ مواد گیاهی:
امروزه همه به دنبال روش های طبیعی برای درمان بیماری های خود هستند، به همین خاطر استفاده از فرآورده ها و عصاره های گیاهی توجه همگان را به خود جلب کرده است. این محصولات گیاهی از زمان های قدیم توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفتند

 

، با این حال، منطق گنجاندن عصاره های گیاهی در مرطوب کننده ها همیشه بر اساس تحقیقات یا متاآنالیز مبتنی بر شواهد آزمایش ها نبوده است. محصولاتی که حاوی روغن های گیاهی باشند، معمولا به دلایل بازاریابی و تبلیغاتی است تا افرادی که به محصولات ارگانیک علاقمند هستند را ترغیب به خرید کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد گیاهی که در مرطوب کننده استفاده می شوند عبارتند از: آلوئه ورا، بلغور جو دو سر، بیوفلاونوئیدها و آلانتوئین.

✔️ آنتی اکسیدان ها:
عواملی هستند که با واکنش با رادیکال های آزاد و مسدود کردن واکنش زنجیره ای، اکسیداسیون مواد را مهار می کنند. آنتی اکسیدان های معمولی توکوفرول ها (ویتامین E)، هیدروکسی تولوئن بوتیله و آلکیل گالات ها هستند. عوامل کاهنده مانند اسید اسکوربیک نیز ممکن است از طریق واکنش با رادیکال‌های آزاد عمل کنند و همچنین سریع‌تر از موادی که در نظر گرفته شده‌اند اکسید شوند.

✔️ عوامل کیلیت:
اسید سیتریک، اسید تارتاریک اتیلن دی آمین تترا استیک اسید و نمک های آن فعالیت آنتی اکسیدانی محدودی دارند، اما با واکنش آنها با یون های فلزات سنگین، کارایی آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. به چنین ماده ای عوامل کیلیت می گویند.

 

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

برخلاف تصور بسیاری از افراد که کرم مرطوبکننده و آبرسان را یکی میدانند اما این دو محصول متفاوتند. کرم مرطوب کننده با ایجاد لایه جدید روی پوست از خروج رطوبت آن جلوگیری میکند و پوست لطیف و نرم به نظر میرسد، درحالی که مکانیسم رطوبت رسانی و تغذیه پوست کرم آبرسان به این صورت است که رطوبت هوا را جذب و آن را به سلول های پوست تزریق میکند

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

. به عبارت بهتر اگر پوست شما کم آب است، کرم مر طوب کننده تقریبا هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت و باید این کمبود آب را از طریق آبرسان جبران کنید، همان طور که کرم آبرسان نقشی در درمان خشکی پوست ندارد.

بررسی علت خشکی پوست؛ دانستنی‌هایی مهم درباره پوست خشک

مدت‌هاست که در هر روتین مراقبت پوست استانداردی از یک مرطوب کننده مناسب استفاده می‌شود. حتی گفته می‌شود که ملکه مصر کلئوپاترا، برای حفظ رطوبت و لطافت پوست خود در شیر حمام می‌کرده است. اما چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

 

برای پاسخ به این سوال و درک بهتر اهمیت مرطوب کننده، ابتدا باید با خارجی‌ترین لایه پوست، یعنی اپیدرم آشنا شویم. اپیدرم خود از چندین لایه سلولی تشکیل شده و سطحی‌ترین بخش آن، لایه شاخی یا horny layer است که مهم‌ترین قسمت در بحث آبرسانی و مرطوب‌کننده‌هاست.

 

این لایه از سلول‌های مرده بدون هسته و تجمع لیپید‌ها تشکیل شده و هرگونه آسیب به آن می‌تواند، روی عملکرد اپیدرم تاثیر منفی بگذارد. میزان طبیعی رطوبت در لایه شاخی در حدود 10% الی 30% است؛ در صورت عملکرد نامناسب اپیدرم، رطوبت پوست از بین رفته و هنگامی که سطح آن به زیر 10% می‌رسد پوست خشک و زبر به نظر خواهد رسید.

 

با کاهش آب و رطوبت موجود در سطح پوست، خاصیت ارتجاعی و میزان آنزیم‌های پوست به شدت کاهش می‌یابد. پروسه دفع سموم، انتقال مواد مغذی به پوست و تنظیم دما نیز به درستی انجام نخواهد شد. همچنین با عملکرد نادرست اپیدرم، میکروب‌ها و باکتری‌ها از طریق  پوست وارد بدن شده و باعث ایجاد عفونت می‌شوند.

 

کرم مرطوب کننده چیست؟ اهمیت مرطوب کننده در روتین مراقبت پوستی!

چه پوست خشک داشته باشید چه چرب، مرطوب‌کننده محصولی است که باید در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید. با افزایش سن، غدد چربی که پوست را سالم نگه می‌دارند، قدرت خود را از دست داده و چربی کمتری تولید می‌کنند. با مرطوب کردن روزانه پوست، فشار کمتری به این غدد وارد شده و سلامت پوست بهتر و بیشتر حفظ می‌شود

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز