Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 آبان 1401

کفش ایروبیک چیست ؟ + ویژگی کفش ایروبیک !

همه چی درباره کفش ایروبیک !

یکی از مهم ترین وسایل تمرینی کفش های شما هستند. به هر حال، اگر مشکلی در پای شما وجود داشته باشد، اصلاً برای ورزش کردن مشکل دارید. بدن شما شبیه یک زنجیر متحرک است. از سر تا پا، با مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها به هم مرتبط است. پاهای شما که پایه و اساس این زنجیره هستند، می توانند تاثیر زیادی بر کل بدن شما داشته باشند.

 

اگر مشکلی با پاهایتان پیش نیاید، می‌توانید مطمئن باشید که این مشکل به آرامی، اما مطمئناً روی زانوها، باسن، ستون فقرات، وضعیت عمومی بدن یا راه رفتن شما تأثیر می‌گذارد و باعث یک واکنش زنجیره‌ای از بی‌ثباتی و هم‌ترازی نامناسب در تمام طول می‌شود. بدن، و منجر به عدم تعادل عضلانی و درد در مکان هایی می شود که به نظر می رسد هیچ ربطی به پاهای شما ندارد

 

انتخاب کفش ورزشی مناسب ایروبیک:

بدانید به چه چیزی نیاز دارید هنگام خرید کفش ورزشی، اولین قدم شما این است که ورزش یا فعالیتی را که برای آن نیاز دارید مشخص کنید. اکثر فروشگاه های کالاهای ورزشی انواع کفش های طراحی شده برای فعالیت های خاص مانند دویدن، پیاده روی، تنیس، بسکتبال و ایروبیک را حمل می کنند. اگر قصد دارید چندین فعالیت مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و تمرینات قدرتی را با هم ترکیب کنید، کفش های چند منظوره به نام کراس ترینر ممکن است شرط خوبی باشد. هنگامی که تصمیم به انتخاب کفش خود گرفتید، مهم است که بدانید چگونه یک تناسب خوب داشته باشید.

 

راهنمای خرید کفش مخصوص ایروبیک:

نقطه خرید: فروشگاهی را انتخاب کنید که دارای موجودی بزرگ و کارکنان فروش آگاه باشد، این فروشگاه طیف گسترده ای از کفش ها و اندازه ها و کارکنان آموزش دیده را برای کمک به شما در تصمیم گیری درست ارائه می دهد.

 

پشتیبانی: یکی از اولین سوالاتی که کارکنان فروش از شما می پرسند در مورد پرونیشن شما است. آن چیست؟ خوب، چرخش طبیعی پا به سمت داخل که در هر مرحله رخ می دهد نامیده می شود. “پروناسیون” و خوب است.

 

اما اگر بیش از حد پرونات کنید، به این معنی که پای شما بیش از حد غلت می‌زند یا پاهایتان بیش از حد به داخل غلت می‌زنند، ممکن است دچار کشیدگی قوس و درد در قسمت داخلی زانو شوید.

 

راحتی: قوس‌های شما باید حمایت شوند و پاشنه آن راحت باشد. بین انتهای بلندترین انگشت پا و انتهای کفش باید نیم اینچ یا عرض انگشت اشاره شما فاصله باشد. هیچ نقطه فشاری نباید وجود داشته باشد.

 

بالشتک زدن: بالا و پایین بپرید، درجا بدوید و چند گام پرش را امتحان کنید. 
ثبات: ثبات جلوی پا را با پریدن روی انگشتان خود و ثبات پای عقب را با احساس اینکه آیا پاشنه پا به سمت داخل یا خارج می چرخد، آزمایش کنید. 

 

کشش زیره: روی سطحی راه بروید که قابل مقایسه با زمین یا فرشی است که روی آن ورزش می کنید. اطمینان حاصل کنید که کفش به خوبی سر می خورد و می چرخد و لیز نمی خورد یا گیر نمی کند.

 

بهترین کفش برای ورزش ایروبیک

بهترین کفش برای ورزش ایروبیک دارای مشخصات فیزیکی منحصر به فردی است که آن را برای انواع ورزش های ایروبیک مانند دوچرخه سواری، اسکیت خطی، شنا و … مناسب می سازد. از این موارد می توان به کفی محکم به منظور کاهش خطر آسیب دیدگی کف پا، عدم تغییر شکل در حین فعالیت، پاشنه پهن و پشت پاشنه محکم و … یاد کرد.

 

بدین ترتیب در سطوح مختلف کمترین لغزش را داشته و حراست از پا را در حین تمرین افزایش می دهد. در زمان خرید کفش ایروبیک مردانه یا زنانه توجه به این اصول سبب می شود، حداقل انتقال ضربه از کف پا را به قسمتهای فوقانی بدن مانند زانو، کمر و … تجربه نمایید.

 

خرید کفش مخصوص ایروبیک زنانه و مردانه

در صورت عدم تهیه کفش مخصوص ایروبیک مشکلات عدیده ای بر سیستم عضلاتی و اسکلتی فرد حاکم می شود که گاها بسیاری از آنها ماندگار بوده و به راحتی نیز مداوا نمی گردند. این معضلات ضرورت استفاده از کفش مناسب ایروبیک را می رساند.

 

  • تاثیر منفی بر سبک راه رفتن افراد به مرور زمان
  • عدم تعادل عضلانی
  • ایجاد دردهای ماندگار تاندونک و زانو درد
  • کاهش عملکرد
  • ایجاد استرس استاتیک

 

ویژگی های کف کفش ورزشی

شاید بتوان به جرائت گفت که مهم ترین بخش یک کفش برای یک دونده کف آن می باشد. کف کفش باید دارای خصوصیاتی باشد که شامل موارد ذیل می شود:

 

کف باید دارای قوس هایی مطابق با قوس های طبیعی پا باشد به طوری که در زمان تحمل وزن بدن بتواند از قوس های پا حمایت کند پس از انتخاب کفش هایی که دارای کف تخت و صاف می باشند به شدت پرهیز نمایید.

 

کف کفش باید دارای میزان انعطاف کافی باشد تا بتواند در مرحله جدا شدن پا از زمین به میزان کامل خم شود تا سیکل راه رفتن یا دویدن به صورت کامل انجام بگیرد انتخاب کفش هایی که دارای انعطاف کافی نمی باشند می تواند باعث خستگی عضلانی در پاها و همچنین درد عضلانی در قسمت کف پا شود.

 

کفش ها باید دارای نرمی مناسب باشند تا بتوانند از میزان نیرویی که به بدن منتقل می شود جلوگیری کنند. کفش هایی که دارای نرمی بیش از حد می باشند نیز به اندازه کفش هایی که دارای نرمی کمی باشند، در خنثی کردن نیروهایی که به بدن منتقل می شوند نا کارامد می باشند.

 

تحقیقات نشان داده است که میزان مصرف انرژی در هنگام استفاده از این گونه کفش ها بیشتر می باشد.

 

میزان ارتفاع کف کفش ورزشی نیز عامل مهمی در انتخاب کفش مناسب می باشد به طوری که ارتفاع کف در قسمت پاشنه باید حداقل ۲ سانتی متر باشد. انتخاب کفش های با کف که دارای ارتفاع اندکی می باشد سبب بروز دردهایی در ناحیه مچ، زانو، کمر و گاهی سر درد می شود.

استفاده از این نوع کفش ها همچنان می تواند سبب شکسته شدن گلبول های قرمز خون شود که از علائم آن می توان به قرمز شدن رنگ ادرار اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست