Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 آذر 1401

کفش بدمينتون چیست ؟ + ویژگی کفش بدمينتون!

همه چی درباره کفش بدمينتون!

این سوالی است که بسیاری از ورزشکاران این رشته می پرسند! اهمیت پوشیدن یک کفش ویژه بدمینتون نکته کلیدی است که بسیاری از بازیکنان تازه کار آن را نادیده می گیرند.

 

برخی بازیکنان با کفش های مخصوص دویدن یا سایر کفش های راحتی وارد زمین بدمینتون می شوند.این کفش ها غالباً محافظت کافی را ایجاد نمی کنند و اغلب ممکن است به آسیب های انگشت پا و یا حتی رگ به رگ شدن قوزک پا و یادر دراز مدت فشار به زانوها و کمر منجر شود.

 

در طراحی کفش های وژه بدمینتون تمام المان ها و ویژه گی های این ورزش در محاسبات در نظ گرفته می شود.المان هایی مانند حرکات انتقالی سریع به جلو ، عقب ، چپ و راست ، از حرکت باز ایستادن های ناگهانی بسیار متعدد ، قدم های متقاطع ، گام های مختلف ،جست و خیز های عمودی.

 

کفش  های بدمنیتون دو المان اصلی راحتی پا و محکم بودن کفش را در شرایطی که پایداری جانبی و انقباض کفش افزایش پیدا کنند را بهم پیوند می دهد.در نتیجه وقتی بازیکن حرکت های جانبی در سرعت بالا انجام می دهد ، حفاظت ضد گشتاوری خوبی به کفش می دهد

 

.به این دلیل که با توجه به ماهیت فاکتورهای چابکی و سرعتی که این ورزش دارد ، طراحی و پیش نیازهای حفظ عملکرد حفاظتی کفش از المان های ضروری بوده تا این کفش های بسیار سبک ساخته شوند و به بازیکن اجازه حرکت راحت را دهند و در صورت نیاز بتواند بسرعت در زمین منتقل شده و شات ها را برگرداند

 

ویژگی های بهترین کفش بدمینتون:

چسبندگی بالای کف کفش بدمینتون:

یکی از مهم ترین ویژگی کفش مناسب در بدمینتون، میزان چسبندگی کفی کفش است. اگر کفش بدمینتون شما از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار باشد، در زمین بدمینتون، آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد ؛ و برعکس اگر کفی کفش، چسبندگی خوبی نداشته باشد،

در حین بازی بین کفش و زمین اصطکاک خوبی ایجاد نشده و ممکن است در زمین لیز بخورید. لیز خوردن در زمین، ابتدایی ترین پیامد استفاده از کفش بدمینتون نامناسب است. از پیامدهای دیگر می توان به در رفتگی و یا شکستگی مچ پا اشاره کرد.

تنفس پذیر بودن کفش بدمینتون:

در حین بازی بدمینتون و تمرینات قطعا پای شما عرق خواهد کرد. اگر کفش بدمینتون شما خاصیت تنفس پذیری نداشته باشد، ممکن است پس از مدتی پای شما زخم شده و تاول بزند.

بدتر از همه اینکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند،ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی و قارچی در پای شما شود. پس علاوه بر در نظر گرفتن تنفس پذیری کفش بدمینتون، توصیه ی بنده این است که از پودر عرق گیر مخصوص کفش نیز  استفاده کنید.

در پایان هر تمرین، کمی از این پودر را به کفی کفش بدمینتون پاشیده و با چند ضربه، این پودر را در کل کفی داخلی کفش پخش کنید. حتما برای مدتی کفش را در معرض هوای آزاد قرار دهید. با این کار عمر مفید کفش نیز افزایش می یابد.

کفش بدمینتون با محافظ مچ پا

بازیکن بدمینتون از ضربه های مختلفی در طول بازی استفاده کرده و به سرعت باید در زمین جابه جا شود. مهم ترین نقطه  از پا که در این شرایط، بیشترین فشار را تحمل می کند، مچ پا است.

کفش های بدمینتون معمولا کمی ساق بلندتری نسبت به بقیه ی کفش های ورزشی دارند؛ به طوری که کفش به خوبی مچ پا را پوشش می دهد. این کار مانع از آسیب دیدن مچ پای بازیکن در حین بازی بدمینتون می شود.

کفش بدمینتون با ظاهری زیبا

ظاهر کفش بدمینتونی که انتخاب می کنید، بسیار مهم است. مگر می شود کفشی انتخاب کرد که ظاهر زیبایی نداشته باشد. اکثر برندهای کفش بدمینتون به این موضوع توجه می کنند. کفش ورزشی بدمینتون در رنگ ها و مدل های بسیار زیبا تولید می شود. 

انعطاف پذیری کفش بدمینتون

کفش بدمینتون مناسب باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. وجود کمی پاشنه در کفش بدمینتون نیز به این خاطر است. ورزش بدمینتون یکی از پرتحرک ترین بازی هاست و بازیکن در حین بازی بدمینتون مدام بالا و پایین پریده و در چند ثانیه تا چند صدم ثانیه در زمین جابه جا می شود.

اگر کفش بدمینتون به اندازه ی کافی منعطف نباشد، انرژی که بازیکن در حین پریدن و زدن ضربه به زمین وارد می کند، به خود بازیکن برگشته و باعث خستگی بازیکن در حین بازی می شود.

کفش مناسب

کفش بدمینتون باید به خوبی با زمین درگیر شود، حالت بالشتکی داشته باشد و در قسمت جلو انعطاف پذیر باشد. هرگز هر مدل کفشی را برای بدمینتون انتخاب نکنید. کفش شما باید مخصوص بدمینتون باشد. به هیچ وجه از آن در ورزش های دیگر و پیاده روی استفاده نکنید. کفش های پیاده روی  و دو  دارای کفی ضعیف هستند و مقاومت مورد نیاز شما را فراهم نمی کنند. در صورت استفاده از کفش بدمینتون در ورزشهایی مثل دو میدانی انتظار کاهش چسبندگی کف کفش بدمینتون را داشته باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست