Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 آبان 1401

کفش طبی کمردرد چیست؟ + مزایای کفش طبی!

همه چی درباره کفش طبی برای کمر درد!

گاهی اوقات از کفش طبی برای درمان کمر درد بیمارانی استفاده می‌شود که دچار گونه‌ای عدم تعادل یا نقص در عملکرد پا هستند. نظریه غالب این است که مشکلات کف پا و مچ پا به عدم تعادل یا ناهم‌ترازی پایین کمر دامن می‌زند و در نتیجه کمردرد به مرور شروع می‌شود.

 

ارتوز یا کفی طبی به طور سفارشی ساخته می‌شود و داخل کفش قرار داده می‌شود تا گام‌های غیرعادی یا نامنظم بیمار با شدن مجدد ساختارهای مچ پا اصلاح شود. کفی طبی و کفش طبی که عموماً برای تسکین گونه‌های خاصی از درد پاشنه و کف پا تجویز می‌شود، می‌تواند به کاهش درد پایین کمر نیز کمک کند.

 

 

ارتباط کفش و کمردرد

مشکلات مکانیکی کف پا می‌تواند بر شیوه راه رفتن یا ایستادن بیمار اثر بگذارد، این تغییرات نامطلوب به مرور زمان فشار مضاعفی را بر کمر تحمیل می‌کند و در نتیجه درد شروع می‌شود.

 

از جمله مشکلات شایع پا که می‌تواند منجر به نابه هنجار شدن الگوی راه رفتن و یا حالت اندامی شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • التهاب پلانتار فاسیا: این عارضه درد مزمن پاشنه و یا قوس کف پا را به دنبال دارد.
  • درد عصبی یا بی‌حسی در پا: نوروما و سندرم تونل تارسال
  • بونیون (انحراف یا قوز انگشت شست پا) و بونیونت (برجستگی کنار انگشت کوچک پا)
  • پرونیشن (چرخش رو به داخل) یا سوپینیشن (چرخش رو به بیرون) شدید پا

 

به طور کلی اگر کفی و کفش طبی به بیمار کمک کند که حالت اندامی و روش گام برداشتنش را اصلاح کند، این تغییر مثبت امکان التیام یافتن بافت‌های نرم پایین کمر را به وجود می‌آورد و در نتیجه کمردرد کمتر می‌شود. هر گونه مشکل کف پا یا مچ پا که نقصی را در حالت اندامی یا روش گام برداشتن به وجود بیاورد، به لحاظ نظری منجر به احساس درد در پایین کمر و دیگر مفصل‌های تحمل کننده وزن مانند مفصل ران، زانو و مچ پا می‌شود.

 

لازم به ذکر است که بسیاری از بیماران بدون آن که دچار کمردرد باشند، به یک یا چند مورد از عارضه‌های درگیر کننده کف و مچ پا مبتلا هستند. بااین حال اگر بیماری که دچار مشکلی در کف و مچ پا است، از کمر درد نیز رنج ببرد، می‌توان کمر درد را با درمان عارضه کف یا مچ پا تسکین داد.

 

مزایای کفش طبی برای کمردرد

از آنجایی که روش‌های درمان غیرجراحی کمردرد محدود است، کفش طبی غالباً راهکار مناسبی به شمار می‌آید، چرا که هم ارزان است و هم عوارض نامطلوب آن انگشت‌شمار است حساس شدن پا به لمس شایع‌ترین عارضه پوشیدن کفش طبی است. البته حساسیت پا معمولاً به مرور زمان و به موازات عادت کردن به کفش طبی برطرف می‌شود.

 

کمردرد بسیاری از بیماران با پوشیدن کفش طبی در حد قابل توجهی کمتر شده است. به علاوه کفش طبی رویکرد درمانی ایمن، غیرتهاجمی و غیردارویی برای افرادی است که می‌خواهند وابستگی خود را به داروهای مسکن کاهش دهند. از کفش طبی می‌توانید به تنهایی یا در کنار دیگر روش‌های درمان غیرجراحی کمر درد استفاده کنید.

 

ارائه حمایت بیشتر

کفش طبی با هدف برطرف کردن مشکلات اسکلتی ـ عضلانی خاص طراحی شده است. به همین دلیل کفش طبی به خوبی از کمر، پا و از همه مهم‌تر مچ و کف پا حمایت می‌کند.

 

وقتی کفش طبی می‌پوشید، می‌توانید مطمئن باشید که کفش از قوس کف پا، پاشنه و پنجه حمایت می‌کند. طراحی علمی کفش طبی محافظت را در یک ناحیه و انعطاف‌پذیری را در ناحیه دیگر ارائه می‌دهد و به این ترتیب پا را محکم در میان می‌گیرد و آن را قوی و پایدار می‌کند.

 

تسکین درد

کفش نامناسب و ناراحت می‌تواند دلیل احساس درد مزمن در کمر، لگن، پایین پا، پاشنه و کف پا باشد. اگر سبک زندگی یا کارتان ایجاب می‌کند که ساعت‌های طولانی بایستید، کفش نامناسب باعث خواهد شد که فشار بسیار زیادی به یک ناحیه خاص وارد شود و در نتیجه پا و کمرتان درد بگیرد.

 

کفش‌هایی که کفی محافظ دارند و از گودی کف پا حمایت می‌کنند، چنین مشکلاتی را به سادگی برطرف می‌کنند. کفش طبی به گونه‌ای طراحی شده است که حفاظت و حمایت حداکثری را از پا ارائه دهد، قدرت پا را افزایش دهد و به این ترتیب به برطرف شدن درد و فشار کمک کند. به علاوه کفش طبی از آسیب دیدن استخوان، پا و عضلات در آینده جلوگیری می‌کند.

 

تاثیرات کفش بر قسمت پایین کمر

احتمالاً شما هم این جمله را شنیده اید که پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار زیادی را به کمر وارد می‌کند و باعث بروز درد کمر خواهد شد اما پوشیدن کفش پاشنه بلند تنها علت بروز درد کمر نیست. در اکثر موارد اکثر افراد به انتخاب کفشی می‌‌پردازند که با ظاهر آنها متناسب است اما راحتی آنها را به دنبال ندارد. این افراد معمولاً ابتدا به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و توجه کمتری به راحتی پا و عملکرد حرکتی آن دارند.

 

این گروه از افراد توجهی به تاول زدن دردناک پاها یا درد ساق و ران پای خود ندارند. اما واقعیت این است که پوشیدن کفش نامناسب با تاثیرات منفی زیادی بر بروز درد پایین کمر همراه است. آیا می‌توانید به بهای حفظ ظاهر مناسب با درد شدید و غیرقابل تحمل پا کنار بیایید؟

 

با گذر زمان درد کمر بدتر می‌شود و افرادی که به دوران پیری می‌رسند بیشتر از دیگران دچار درد کمر خواهند شد و به همین دلیل به انتخاب کفش مناسب خواهند پرداخت. آیا شما در دوران جوانی توجه چندانی به انتخاب کفش مناسب به منظور کاهش درد کمر دارید؟ به احتمال زیاد شما زمان انتخاب کفش مناسب توجه می‌کنید که دچار دردی کمر شده باشید.

 

صندل عاملی برای کمردرد

شاید تعجب کنید که صندل در این لیست به جهت ایجاد کمردرد حضور داشته باشد. اما شما به منظور نگه داشتن صندل فشار بسیاری با انگشتان خود بر روی سطح صندل ایجاد کنید. چنین فشاری در زمان قدم زدن سبب آسیب دیدگی پا و در نهایت کمردرد خواهد شد.

 

شما با پوشیدن صندل پاهای خود را در شرایط متفاوتی قرار می دهید. این شرایط در طولانی مدت سبب چرخش جزئی در قسمت تحتانی پا می شود. این چرخش در طولانی مدت باعث ایجاد زاویه در لگن و انحنای ستون فقرات می گردد. در نهایت شما پس از مدتی با کمردرد درگیر خواهید شد.

 

کفش ها مهم ترین مواردی هستند که به جهت پیشگیری از کمردرد می توان به آنها توجه کرد. در واقع این شما هستید که با انتخاب یک کفش مناسب می توانید برای سالها بدون تجربه کمردرد زندگی کنید. علاوه بر موارد ذکر شده کفش هایی دیگری نیز هستند که در طولانی مدت سبب ایجاد درد در ناحیه کمر می شوند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست