Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 آذر 1401

کفش لژ دار چیست ؟ + ویژگی کفش لژ دار!

همه چی درباره کفش لژ دار!

کفش لژدار یکی از انواع کفش‌های زنانه (و گاهی مردانه) است که اتفاقا پر کاربرد و محبوب هم هست. زمانی که دوست دارید قد خود را بلندتر نشان دهید اما حوصله پوشیدن کفش پاشنه بلند را ندارید یا راه رفتن با آن‌ها برایتان سخت و دردناک است یا قصد راه رفتن به مدت طولانی را دارید بهترین انتخاب شما کفش لژدار است.

 

کفش‌های لژدار انواع مختلفی دارند و هر مدل کفشی حتی کفش‌های کتانی و مجلسی هم با این سبک طراحی و تولید شده‌اند که شاید چندان خبر خوبی برای شیک‌پوش‌ها نباشد.

 

به طور کلی  کفش‌های لژدار از نظر فرم پاشنه و لژ به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ کفش لژدار ساده، لژدار پاشنه مبلی و لژدار پاشنه گوه‌ای. در این مقاله بیشتر با این سه نوع کفش و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر آشنا خواهیم شد.

 

استایل در کفش‌های لژدار اهمیت زیادی دارد یعنی نوع کفشی که به عنوان کفش لژدار مورد استفاده قرار می‌گیرد در شیک‌پوشی و تیپ شما موثر خواهد بود.

 

کفش‌های لژدار ابتدا برای صندل‌های تابستانی ابداع شدند و در این نوع کفش‌ها فرم و استایل اصیل‌تری دارند ( در این مقاله نیز مثال‌هایی که مطرح شده در مورد صندل است) اما شاید تحت شرایطی بتوان آن‌ها را به عنوان کفش مجلسی با استایل مجلسی هم به کار برد.

 

اما کفش‌های کتانی لژدار یکی از مدل‌هایی بودند که در سال‌های گذشته باب شدند و هیچ گونه اصالتی در خود ندارند و با روح راحتی کفش‌های کتانی در تضاد هستند پس توصیه می‌کنیم که از این مدل کفش‌ها به خصوص انواع مبلی و گوه‌ای (و علی الخصوص انواع پاشنه مخفی!)  استفاده نکنید اما نوع ساده آن تحت شرایط خاصی قابل استفاده است.

 

پس به خاطر داشته باشید که مدل‌های لژدار اصالتا مخصوص تابستان هستند و هنگام انتخاب هر نوع کفشی همیشه اصالت طرح کفش را در نظر داشته باشید تا شیک‌پوش و حرفه‌ای به نظر برسید.

 

نحوه پوشیدن کفش های لژدار و ترکیب آن با لباس های مختلف

استفاده از کفش لژدار در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد. کفش لژدار قابل ست کردن با مانتوهای گشاد، رنگی و یا گلدار تابستانی است. برای ایجاد زیبایی بیشتر می توان کفش و کیف خود را از نظر طرح و رنگ با یکدیگر ست کرد.

استفاده از کفش های لژداری که دارای پاشنه چوب پنبه باشند راحت تر است زیرا دارای انعطاف بیشتری است و احساس خوبی در راه رفتن ایجاد می کند.

 

کفش های لژدار برای پوشیدن در محل کار نیز مناسب هستند و قابل ست کردن با مانتوهای رسمی اداری هستند و ظاهر شما را شیک و مرتب نشان می دهند.

 

برای ایجاد تیپ اسپورت و راحت می توان از کتانی های لژدار استفاده کرد. این کتانی ها دارای انواع گلدار نیز هستند که با شلوار جین و یا کتانی سفید بسیار زیبا دیده می شوند.

 

کفش های لژدار قابل استفاده با لباس بلند هستند. در این صورت قد شما افزایش پیدا می کند و راحتی مورد نیاز شما فراهم می شود و دچار کمر درد و یا پا درد نمی شوید. در عین حال کفش شما در معرض دید قرار نمی گیرد.

 

برای فصل زمستان، شما می توانید از نیم بوت هایی دارای لژ استفاده کنید. بدین ترتیب هم قدتان افزایش پیدا می کند و هم به راحتی از کفش ها استفاده می کنید و به پایتان آسیبی وارد نمی شود

 

تفاوت کفش پاشنه بلند با کفش لژدار

بهتر است برای درک بهتر تفاوت‌های این دو مدل کفش پاشنه‌دار، باید براساس معیارهایی همانند زیبا‌شناسی، حفظ سلامتی پاها، موقعیت استفاده و سبک پوشش تقسیم‌بندی‌های لازم را انجام داده و هر کدام را به تنهایی مورد بررسی قرار داد:

 

تفاوت در زیباشناسی

آشکارترین تفاوت بین این دو کفش در ظاهر آن‌ها و فاصله بین پاشنه تا میانه کفش نمایان است، به طوری که در کفش پاشنه بلند این فاصله خالی بوده و در کفش لژدار این فاصله پُر است. از منظر زیبایی، کفش پاشنه بلند چه دارای پاشنه باریک باشد و چه پاشنه پهن، به دلیل داشتن ظرافت و تطابق آن با جذابیت‌های زنانه، زیباتر از کفش لژدار است.

 

کفش لژدار تکاملِ زیبایی کفش پاشنه بلند را ندارد، انگار چیزی در طراحی این کفش ناقص است! حتی اگر زیباترین لباس را هم بر تن داشته باشید، کفش لژدار به هیچ عنوان نمی‌تواند جذابیت‌های ظاهری شما را نمایان سازد. کفش پاشنه بلند نماینده و سمبلی از زنانگی و زیبایی است؛ اما کفش لژدار تنها این موضوع را تداعی می‌کند که یک خانم تنها جهت افزایش قد آن را به پا کرده است.

 

تفاوت در حفظ سلامت پاها

اگر اندازه مناسب پاشنه کفش از میزان استاندارد آن بیشتر باشد، ممکن است در صورت استفاده مداوم در بلند‌مدت پاهای شما دچار مشکلات متعددی شوند. به همین دلیل، هر دوی این کفش‌ها برای استفاده‌های طولانی در طول روز مناسب نیستند. اما تفاوت کوچکی که بین این دو مدل کفش زنانه وجود دارد، باعث شده است که کفش لژدار برنده این مبارزه باشد.

 

به دلیل پُر بودن فاصله بین پاشنه و میانه کفش در مدل‌های لژدار، میزان راحتی و پشتیبانی از قوزک پا در راه رفتن با این کفش‌ها بیشتر از کفش‌های پاشنه بلند است. زمانی که شما کفش پاشنه باریک به پا دارید، سطح تماس پاشنه با زمین بسیار کم است، به همین دلیل راحتی در راه رفتن در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. از این رو، شما برای حفظ تعادل مجبور هستید که بدن خود را به جلو بکشانید، که این مورد موجب فشار مضاعف بر قسمت‌های جلویی پا می‌شود.

 

لژدار پاشنه مبلی

در کفش پاشنه مبلی در بخش پنجه پا ارتفاع وجود دارد و با رفتن به پاشنه به بالاترین مقدار خود می رسد. این نوع از کفش های لژدار نیز بسیار راحت هستند و برای افزایش قد مناسب می باشند.

 

لژدار ساده

کفش های لژدار ساده دارای پاشنه با ارتفاع ثابت در بخش پنجه و پاشنه پا هستند. این مدل از پاشنه در کفش های کتانی و راحتی نیز استفاده می شوند و قد فرد را به میزان لژ موجود بلندتر می کنند.

 

عوارض دیگری که هنگام پوشیدن کفش پاشنه دار در پا ایجاد می شود :

 

انحراف انگشت شست پا
میخچه
تاول انگشتان
خمیدگی انگشتان
دردهای مزمن کمر
دردهای مفاصل
درد زانو
درد پاشنه پا
خستگی های زودرس
درد پاشنه پا

درد پاشنه پا از مضرات پوشیدن کفش پاشنه بلند
اگر نمی توانید از کفش پاشنه بلند صرف نظر کنید
اگر هنگام راه رفتن با پاشنه بلند در پا و زانوها احساس درد دارید اما نمی توانید از کفش های پاشنه بلند صرف نظر کنید این نوع کفش ها برایتان مناسب است و با وجودی که پاشنه شان بلند است به پا آسیب وارد نمی کنند.

 

کفش های پیاده روی که کمی لژ دارند.
کفش کف پلیمریزه با پاشنه ضخیم و کمتر از ۳ سانتی متر
کفش های پاشنه پهن انتخاب کنید که بسیار پایدارتر هستند
و به راحتی تعادل تان با آنها بر هم نمی خورد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست