Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
30 آبان 1401

کفش مناسب تنیس چیست ؟

همه چی درباره کفش تنیس!

 

چه کسی تنیس را ابداع کرد؟

در سال 1873، سرگرد والتر وینگفیلد (Walter Wingfield) نسخه ای از تنیس واقعی را اختراع کرد که میشد با آن در فضای خارج از چمن هم بازی کرد. این بازی اِسفایریستیک (Sphairistike) نام داشت و به تنیس چمن (Lawn Tennis) معروف بود که به زبان یونانی به آن “توپ بازی” می‌گفتند.

 

سرگرد وینگفیلد ابتدا آن را به ولز [Wales (UK)] معرفی کرد که در زمین چمن روف گاردن (Roof Garden) افراد ثروتمند انگلیسی بازی میشد. 

 

اگر شما هم علاقه مند به ورزش تنیس هستید، لازم است درباره کفش و لباس مناسب آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید. چرا که پوشیدن لباس و کفش راحت مناسب سبب لذت بیشتر شما حین بازی می‌شود. بنابراین داشتن یک کفش مخصوص تنیس برای هر فرد بسیار توصیه می‌شود.

 

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که وقت زیادی برای ورزش کردن ندارید و حداقل هفته‌ای یکبار بازی می‍‌کنید، بهتر است یک کفش مخصوص برای خود داشته باشید. 

 

بیشتر افراد در حین اهمیت دادن به انتخاب کردن لباس ورزشی مناسب، به ظاهر و زیبایی آن نیز توجه می‌کنند. یکی از بهترین گزینه هایی که افراد شیک پوش به آن اهمیت می‌دهند سِت کردن شورت و پیراهن ورزشی است.

 

سِت کردن شورت و پیراهن یکی از آداب این ورزش است که بسیار مدرن می‌باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از شلوارهای بلند هنگام بازی محدودیت هایی را برای شما به همراه دارد.

 

داشتن یک کفش ورزشی مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. به هیچ وجه از مارک های متفرقه که ممکن است سلامت شما را تهدید کنند یا راحتی مورد انتظار را برای شما فراهم نکنند استفاده نکنید. از آنجا که ورزش کردن یک فعالیت فیزیکی بسیار مهم است و با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد

 

برای خرید کفش تنیس به سه نکته توجه کنید:

• زمین بازی

• پاهای خود

• سبک بازی شما

زمین های سفت و سخت، نیازمند یک کفش با دوام هستند. در حالیکه زمین‌های نرم نیازمند کفش با انعطاف پذیری بیشتر هستند. کفش‌های تنیس برای زمین های سخت با دوام بیشتری در نظر گرفته شده‌اند که در قسمت بالایی از انعطاف عالی، و در قسمت زیره از پشتیبانی بیشتری برخوردار هستند.

 

آیا با کفش رانینگ می‌توان تنیس بازی کرد؟

این سوالی است که احتمالا برای شما نیز پیش آمده است. جواب کوتاه به این سوال منفی است. کفش‌های رانینگ معمولا بسیار سبک هستند و برای حرکت رو به جلو طراحی شده‌اند. در حالی‌که طراحی کفش‌ تنیس به گونه‌ای است که بازیکن بتواند بدون نگرانی از خطر مصدومیت به راحتی به طرفین حرکت کند و تغییر جهت بدهد.

کفش‌های تنیس در عین اینکه بسیار مقاوم و با دوام هستند، وزن کمی دارند و به بازیکن اجازه حرکت آزادانه و سریع را در زمین می‌دهند.

هنگام خرید کفش های تنیس به دنبال چه مواردی باشید

کفش های تنیس می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد، بنابراین قبل از خرید کفش تنیس چند نکته را در ذهن داشته باشید. البته قبل از هر چیزی باید دقت کند که اندازه کفش، متناسب با اندازه پای شما باشد..

 

کفی بیرونی

یک جنبه مهم که باید در یک جفت کفش تنیس جستجو کرد، زیره با کیفیت بالا است. برای اطمینان از مقاومت کفش در مقابل سایش و پارگی در ورزش تنیس به زیره ای احتیاج دارید که از لاستیک مرغوب ساخته شده باشد. زیره های کفش تنیس نیز باید کشش خوبی را برای شما فراهم کند.

 

مواد – ماندگاری و تنفس

نکته دیگری که باید قبل از خرید کفش تنیس به آن توجه کنید، دوام کفش است. دوام کفش به مواد ساخته شده آن برمی گردد. ترجیحاً کفش های تنیس باید از چرم ساخته شوند تا از دوام آنها اطمینان حاصل شود، اما یک ماده مصنوعی خوب نیز این کار را انجام خواهد داد.

 

علاوه بر این، کفش های تنیس باید ترکیب خوبی از دوام و تنفس و سبکی را فراهم کنند. مشبک بودن قسمت فوقانی کفش، به تهویه مناسب پا کمک می کند و کفش را نیز سبک نگه می دارد.

 

حمایت از پا در کفش تنیس

ویژگی دیگری که کفش های تنیس باید داشته باشند، پشتیبانی خوب است که می تواند به روش های مختلفی باشد. اول از همه، یک کفش تنیس خوب باید یک کفپوش میانی مناسب داشته باشد که قوس پای شما را پشتیبانی کند تا در طول یک بازی تنیس احساس درد نکنید. در مرحله بعد، پشتیبانی خوب از پاشنه پا نیز یک امتیاز است زیرا به شما کمک می کند تا پای شما خوب و ثابت بماند.

 

بالشتک ضربه ای

مهمترین نکته ای که باید در هر جفت کفش تنیس به دنبال آن باشید، بالشتک سازی مناسب آن است، زیرا این ورزش شامل دویدن و پریدن است که می تواند احساس درد و خستگی در پاهای شما ایجاد کند.

 

مزایای بازی تنیس

بازی تنیس نه تنها سرگرم کننده است، بلکه دارای مزایای بسیار زیادی است که قطعاً باید از آنها بهره ببرید.

 

مزیت اول تقویت عضلات

یکی از نکات جالب در مورد تنیس این است که این ورزش به تقویت عضلات شما کمک می کند. دویدن در اطراف میز تنیس و بالا و پایین پریدن، به قویتر شدن پاها کمک می کند، به علاوه عضلات اصلی و پایین کمر را نیز درگیر می کند. همچنین، چرخاندن راکت به اطراف، نیاز به قدرت بازوی زیادی دارد. در مجموع، بازی تنیس می تواند تمام عضله های بدن شما را تقویت کند و از بالا به پایین عضلات ضخیم را برای شما فراهم کند.

 

مزیت دوم اجتماعی بودن تنیس

چیزی که ما در مورد تنیس خیلی دوست داریم این است که تنیس، یک ورزش اجتماعی است. از این گذشته، شما به تنهایی نمی توانید تنیس بازی کنید، بنابراین یا باید یک دوست و هم بازی و یا سه دوست برای بازی با خود بیاورید. یا از طرف دیگر، اگر کسی برای بازی ندارید، می توانید در باشگاه تنیس محلی خود ثبت نام کنید و با افراد جدیدی ملاقات کنید. امروزه در اکثر مدارس و پارک ها میز تنیس وجود دارد. در کل تنیس یک ورزش عالی برای بیرون رفتن، دیدن دنیا و ملاقات با افراد جدید و جالب است.

 

مزیت سوم هماهنگی

برای موفقیت در تنیس به هماهنگی نیاز دارید و این هماهنگی در تنیس به مرور در زندگی شما هم تاثیر می گذارد. برای تنیس شما باید بازی پا داشته باشید، باید بدانید که چه زمانی و چگونه باید بپرید.

 

شما باید توانایی های دقیق ضربه را داشته باشید تا توپ را به جایی برسانید که قصد آن را دارید. تنیس بدون شک شما را به یک فرد هماهنگ تر تبدیل خواهد کرد.

 

بازی با کفش های مخصوص تنیس راحت تر است

هر کفش مناسب با هدف انجام یک کار خاص طراحی شده است. کفش های کتانی روزانه شما برای رسیدن شما به مکانی خاص عالی است. با این حال، سیستم پشتیبانی  یعنی قوس ، روکش ، عایق و غیره محدودیت هایی دارد.

کفش های تنیس به طور خاص برای انجام فعالیت های بدنی بازی ساخته شده اند.

این پشتیبانی باعث راحتی بیشتر شما برای حرکت رفت و برگشت می شود. برخی از کفش ها دارای ویژگی های خاص “تنفسی” هستند که باعث می شود پای شما در هنگام بازی عرق نکند و بیش از حد گرم نشود.

بنابراین آیا می گوییم کفش تنیس همیشه راحت تر است؟ جواب منفی. فقط برای بازی تنیس راحت تر است. مطمئناً نمی خواهید از آنها برای ماراتن استفاده کنید.

کفش های تنیس سفت و حالت ساپورتی هستند

یکی از اهداف اصلی یک کفش دویدن این است که تا حد امکان سبک وزن باشد – نکته ای که دونده را سریعتر می کند ، اما دوام نیز اهمیت دارد.

در نتیجه ، کفش کمی سفت تر به نظر می رسد و در طول زمان تحمل بیشتری از خود نشان می دهد. نکته خوب این است که این عامل طراحی می تواند عمر کفش را افزایش دهد. همچنین باعث می شود قیمت خرید بیشتر به نظر برسد.

تفاوت حرکت در دویدن و تنیس

یک قدم معمولی در تنیس تقریباً برعکس گامی است که در دویدن صبحگاهی خود برمی دارید. تقریباً هر گامی که در دویدن برداشته می شود ، حرکت رو به جلو حساب می شود.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد ، مانند زمانی که می خواهید خود فرار کنید، اما این بیشتر مواردی است که در فرار اتفاق می افتد یعنی استارت زدن ناگهانی و جهش به سمتی که شاید روبروی شما نباشد. پس طراحی کفش باید این موضوع را مدنظر داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست