Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
18 آذر 1401

کلاه چرم چیست ؟ + ویژگی کلاه چرم !

همه چی درباره کلاه چرم!

محبوبیت کلاه چرم بین خانم‌ها و آقایان روز به روز در حال افزایش است. این اکسسوری در موقعیت‌های مختلفی قابل استفاده است و به دلیل استفاده از چرم استایل شما را ارتقا می‌بخشد. در این مقاله با خصوصیات یک کلاه چرم و شیوه درست انتخاب کلاه چرمی آشنا می‌شویم.

به‌طورکلی محصولات چرم همواره به عنوان کالاهایی اصیل شناخته شده و یکی از محصولات پرطرفدار در دنیای مد محسوب می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد چرم این است که هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل استفاده است. دلیل دیگر کیفیت و دوام کالای چرم است و به همین خاطر است که کلاه چرمی را به سایر کلاه‌ها ترجیح می‌دهیم. از کت چرم تا کفش‌های پاشنه بلند، چرم جایگاه ثابتی در صنعت مد و فشن به عنوان یک کالای لوکس و خاص دارد.

ولی واقعا دلیل محبوبیت کلاه چرم چیست؟

دوام و کیفیت

در مقایسه با سایر محصولات، محصولات چرمی مقاومت و دوام زیادی دارند. به همین دلیل است که از سال‌های دور تا به امروز از چرم برای تهیه لباس و پوشش، انواع اکسسوری، مبلمان و غیره استفاده می‌شود.

با گذشت زمان حتی زیباتر می‌شود

شاید برایتان عجیب باشد اما بسیاری از طرفداران چرم از این موضوع آگاهی دارند که با گذشت زمان، محصول چرم ظاهر زیبا‌تری خواهد داشت. یک کلاه چرمی که رنگش به صورت طبیعی کمی محو شده می‌تواند یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های کمد لباس شما باشد.

از قرن ۱۹ این نوع کلاه ظهور کرده و از اون زمان تا به الان جز یکی از مورد پسند ترین و خاص ترین کلاه ها به حساب میاد. در گذشته و در آمریکا این کلاه توسط گانگستر ها استفاده می شد و نشانه ای از دردسر بود! اما امروزه کسانی که زیر این کلاه قرار می گیرند بی آزار هستند و بیشتر خلاق!، البته این را تجربه ثابت کرده.

 

چجوری فدورا بشناسیم؟ از لبه های افتادش، قسمت جلویی باریکش و پیچ و تابش. فدورا جز ریشه دارترین کلاه ها به حساب میاد و بازیگران هالیوود مثل کری گرنت و همفری بوگارت 99% درصد به سر داشتند و کمتر بدون این کلاه دیده شدند.

 

حالا شاید از خودتون بپرسید ما چجوری و با چه سبک لباسی از فدورا استفاده کنیم؟ فدورا بلند، با تاج دندانه دار برای کسانی که قد کوتاهی دارند بسیار مناسب است، چون به قد فرد اضافه می کند طوری که نگاه به سمت بالا و کلاه می رود و دیگر طول فرد دیده نمی شود.

 

در مورد لبه های کلاه نیز قبل از اینکه لبه کوتاه یا بلند انتخاب کنید حتما فرم صورت خود را در نظر بگیرید. برای صورت های دراز و بیضی شکل لبه های پهن می تواند به متعادل کردن شکل صورت کمک کند. کلاه های لبه باریک به ساده کردن حالت صورت های گرد و مربعی کمک می کند.

 

و اگر از آن خوش شانس ها هستید که فکی مخروطی دارند، باید بگویم بفرما دوست من هر چیزی که دوس داری انتخاب کن.

 

کلاه فدورا با جین، لباس ورزشی و سویی شرت اصلا همخوانی ندارد. کلاهی بخرید که مطمئنید پاسخ نیازهایتان را می دهد، یعنی خوب روی سرتان جفت و جور شود و با بیشتر لباس هایتان همخوانی داشته باشد.این کلاه را با تی شرت های یغه گرد، شلوار پارچه ای و کفش دربی ست کنید. اگر ریش پری هم دارید که دیگر چه بهتر به همراه یک عینک دودی تیپتان می شود

 

با گذشت زمان حتی زیباتر می‌شود

ویژگی‌های کلاه چرم

  • بوی چرم

برخلاف کلاه‌های مواد مصنوعی که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی دارای بوی بد و نامطلوبی هستند، کلاه‌های چرم طبیعی به دلیل استفاده از پوست طبیعی و رنگ‌های گیاهی، دارای رایحه خاصی هستند که بوی خوشایند آن، نشانگر کیفیت و اصالت چرم می‌باشد.

 

  • انعطاف‌پذیری چرم

در کلاه‌های مواد مصنوعی برای شبیه شدن به چرم طبیعی، از لایه‌های متعددی استفاده می‌شود که دارای کیفیت و قیمت پایین هستند و به همین دلیل، به مرور زمان مواد مصنوعی شکننده و دچار پوسیدگی می‌شوند؛ اما کلاه چرم طبیعی کیفیت خود را بیشتر حفظ می‌کند و خاصیت لطافت و انعطاف‌پذیری را از دست نمی‌دهد.

 

  • تنفس‌پذیری چرم

در کلاه‌های مواد مصنوعی از لایه‌های بدون منافذ استفاده شده که از گردش هوا داخل لایه‌ها جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث تجمع رطوبت، پوسیدگی و ایجاد بوی ناخوشایند می‌شوند؛ در حالی که به دلیل وجود منافذ ریز بر روی چرم طبیعی، رطوبت داخل آن تجمع نمی‌کند و گردش هوا در تمام نقاط چرم جریان پیدا می‌کند که باعث جلوگیری از پوسیدگی و بوی بد می‌شود.

 

  • فصلی نبودن کلاه چرم

وسایل پلاستیکی کیفیت پایین، در فصل گرما باعث ایجاد تعریق و تجمع رطوبت بر روی پوست می‌شوند که باعث ایجاد اگزمای شدیدی بر روی پوست می‌شوند؛ اما یکی از بهترین ویژگی‌های کلاه چرم طبیعی این است که رطوبت را جذب خود کرده و آن را از منافذ ریز خود عبور می‌دهد و این گردش هوا در تمام فصول صورت می‌گیرد و حس خاص و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما به وجود می‌آورد.

 

نحوه نگهداری از کلاه چرم

اگر از چرم طبیعی و محصولات تولیدی از آن به صورت صحیح نگهداری شود به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال دوام خواهند داشت.

 

در این جهت رعایت نکات ذکر شده ضروری است :

  1. دمای مناسب برای نگهداری از کلاه چرم بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.
  2. به هیچ عنوان محصولات چرم را در ماشین لباسشویی نیندازید؛ چون مواد شوینده تاثیر بدی بر بوی چرم دارد.
  3. از واکس، بیش از حد مصرف نشود زیرا واکس باعث مسدود شدن منافذ سطحی چرم، جلوگیری از بهینه عمل کردن ویژگی تنفس چرم و همچنین کپک زدن چرم می‌شود.
  4. برای تمیز کردن لکه‌ها به هیچ عنوان از مواد استفاده نکنید.
  5. عطر، اسپری و ادکلن را هرگز مستقیماً بر روی محصولاتی که از چرم هستند نزنید.
  6. از برخورد چرم با هر شیء نوک تیزی جلوگیری کنید.
  7. برای حفاظت از چرم هرگز از روکش پلاستیکی استفاده نکنید.
  8. برای تمیز کردن چرم بهتر است که یک قاشق مرباخوری از شامپو بچه را در ۲۵۰ سی سی آب ولرم مخلوط کنید و بعد آن را با پارچه‌ای نرم بر روی محل مورد نظر بکشید و سپس با آب بشویید و خشک نمایید.
  9. همچنین برای نگهداری طولانی مدت در کمد یا هر فضای دیگر ترجیحا داخل جعبه قرار داده شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست