Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آبان 1401

کلاه کابوی چیست؟ + ویژگی کلاه کابوی!

همه چیز درباره کلاه کابوی!

کلاه کابوی مردانه، کلاهی با لبه‌های دارای پیچ‌و‌تاب و عریض است که گاوچران‌های آمریکای شمالی آن را روی سر می‌گذاشتند. کلاه کابوی مردانه اولین بار در سال 1725 از کلاه اسپانیایی «واکرو» – که مسئول گاوهای مزرعه آن را روی سر می‌گذاشت – به وجود آمد. گاوچران‌های آمریکایی برای محافظت از آفتاب شدید صحرا در طول روز کلاه کابوی را روی سر می‌گذاشتند. تحت تأثیر فرهنگ مکزیکی قرن نوزدهم امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان مدل‌های متنوع این کلاه را می‌پوشند.

کلاه کابوی چیست و کجا استفاده می‌شود؟ 

کلاه گاوچران که به عنوان کلاه دختر گاوچران یا کلاه غربی نیز شناخته می شود، یک کلاه لبه پهن است که برای محافظت از دامداران در برابر عوامل محیطی طراحی شده است. اگرچه مردم قرن ها از کلاه های لبه پهن استفاده می کردند، کلاه کابوی امروزی آمریکایی توسط جان بی استتسون در سال 1865 اختراع شد. این کلاه در ابتدا به عنوان “رئیس دشت” به بازار عرضه شد، این کلاه احتمالاً پس از کلاه هایی که توسط گاوداران استفاده می شود، طراحی شده است. یا vaqueros در شمال مکزیک.

کلاهی از نمد خز بود که تاجی بلند با دو طرف راست و لبه پهن داشت. این طراحی شده است که بادوام، ضد آب و شیک باشد. کلاه گاوچران از آن زمان به سبک های مختلف تبدیل شده است، اما به همراه چکمه های کابویی و سگک های کمربند، نمادی از سبک غربی باقی مانده است.

با کلاه کابوی چه چیزی بپوشیم؟

کلاه‌های کابوی در سبک‌های متنوعی عرضه می‌شوند، به این معنی که یک کلاه مناسب برای هر موقعیتی وجود دارد. می‌توانید در مجالس رسمی از کلاه کابوی مشکی و برای مجالس غیررسمی از کلاه نخل یا کلاه حصیری استفاده کنید. می توانید کلاه کابوی خود را با سایر لباس های کلاسیک غربی مانند چکمه های کابویی ست کنید. برای ظاهری مدرن تر، یک جفت چکمه مشکی چلسی را انتخاب کنید. کلاه های کابوی به طور سنتی با شلوار جین آبی و پیراهن دکمه دار پوشیده می شوند، اما به راحتی می توان آنها را با تی شرت و شورت یا بلوز و دامن پوشید 

نکته هایی درباره آداب کلاه کابوی

کلاه های کابوی سابقه ای طولانی دارد که در فرهنگ و سنت غربی آغشته شده است، بنابراین فهرستی از دستورالعمل های آداب کلاه گاوچرانی را در خود جای داده است. برخی از قوانینی را در نظر بگیرید که کابوی های مناسب برای پوشیدن کلاه گاوچران زندگی می کنند:

کمان داخل بند کلاه به پشت سر شما می رود. کسانی که برای اولین بار از آن استفاده می کنند ممکن است گیج شوند که کدام قسمت از کلاه کابوی آنها جلو و کدام قسمت پشت است. ترفند این است که به دنبال یک پاپیون کوچک بسته شده به عرق گیر در داخل کلاه باشید. مطمئن شوید که کمان در پشت باشد.

برداشتن کلاه در داخل خانه مرسوم است. یکی از اساسی ترین قوانین کلاه گاوچرانی این است که هنگام ورود به یک ساختمان عمومی یا خانه شخصی، کلاه خود را بردارید. اگر در یک مراسم رسمی شرکت می کنید، کلاه شما باید در داخل خانه از سرتان باز بماند. اگر این یک موقعیت غیر رسمی است، با خیال راحت آن را دوباره به سر ببرید.

تاج کلاه خود را زمانی که آن را نمی پوشید به سمت پایین قرار دهید. وقتی برای شام می نشینید، سنت است که کلاه کابوی خود را بردارید. قبل از اینکه سر میز شام بنشینید، آن را روی تاج قرار دهید، طوری که دهانه کلاه به سمت بالا باشد. این کار از پهن شدن لبه کلاه در طول زمان محافظت می کند. از طرف دیگر، آن را روی قفسه کلاه آویزان کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست