Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آبان 1401

کمربند چرمی چیست؟ + انواع کمربند !

همه چی درباره کمربند چرمی!

کمربند چرم چیست؟ چرا از چرم در تهیه کمربند استفاده میشود؟ این سوالات و سوالات دیگر را در این مقاله بررسی کرده ایم تا در هنگام خرید کمربند چرم انتخاب درست و خوبی داشته باشید

 

چرم چیست؟

چرم ماده ی طبیعی و منعطف است که از پوست خام جانوران گرفته میشود و با فرایند دباغی شدن از ماده ای فساد پذیر به مانده ای پایدار تبدیل میشود

 

کمربند زیباکننده است یا جذابیت ها را از بین میبرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است چرا که در هر جنسی یا در هر وسیله ای تعدادی مناسب و تعدادی فاجعه اند، کمربند هم از این ماجرا مثتثنا نیست. ابزار و وسیله ای که مناسب انتخاب بشود باعث زیبایی بیشتر میشود و برعکس آن نیز میتواند صادق باشد. کمربند یکی از مهمترین لوازم جانبی برای شماست. این وسیله مخصوصا برای آقایان اگر درست انتخواب شود زیبایی شما را چندین برابر میکند.

 

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی!

همواره افراد برایشان این سوال بوده که فرق چرم طبیعی و مصنوعی در چی است و چگونه فرق این دو را پیدا کنند؟ اکثرا از فروشنده ها سوالاتی مانند «آیا چرم شما اصل است یا مصنوعی؟» میپرسند. و اما جواب این سوال همیشگی:

 

نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

 

۱– لمس کردن (حس چرم طبیعی)

هنگامی که چرم مصنوعی را لمس میکنید احساس خشکی و سردی به آدم دست میدهد دقیقا بلعکس چرم طبیعی که با لمس آن احساس نرمی و گرم بودن را حس میکنیم دیگری اینکه اگر چرم طبیعی را با ناخن خراشی در آن ایجاد کنید به سرعت واکنش نشون میدهد و کمی چروکیده میشود اما چرم مصنوعی اینگونه نیست .

 

۲– بو کردن چرم طبیعی

چرم مصنوعی اغلب بوی شیمیای و الیاف مصنوعی میدهد . و برخی از تولید کنندگان برای رفع ای بو راه حل هایی اندیشیدن که چرم مصنوعی با بوی چرم اصیل تولید کنند اما این بو ماندگار نیست و خیلی زود ازبین میرود. چرم طیبی بوی متمایز و نسبتا خوشی دارد که بسته به نوع محصول متفاوت است .

 

چه زمانی باید از کمربند استفاده کرد؟

به طور کلی آقایان باید با تمام شلوارهایی که حلقه یا بندینک کمربند دارند، این وسیله را بپوشند. در واقع این حلقه‌های روی شلوار به همین منظور به آن دوخته شده‌اند. اگر نسبت به حلقه یا بندینک کمربند روی شلوار بی‌توجه باشید و کمربند نپوشید تیپ شما شلخته به نظر می‌رسد؛ بنابراین پوشیدن کمربند با هر تیپ و هر نوع شلواری به‌ویژه برای آقایان یک امر ضروری است.

 

از طرفی حتی اگر می‌خواهید یک تیشرت گشاد بپوشید و آن را روی شلوارتان بیندازید، اگر از کمربند استفاده نکنید از عملکرد اصلی آن که همان بالا نگه‌داشتن شلوار است محروم خواهید شد. چون همان‌طور که گفتیم کمربند نه صرفاً یک وسیله تزئینی است و نه فقط وظیفه دارد شلوار را نگه دارد.

 

البته اگر دوست ندارید از کمربند استفاده کنید، می‌توانید ساسپند بپوشید. هرچند ساسپند شلوار وسیله‌ای است که بیشتر مناسب مردان میان سال یا افراد خیلی چاق یا به شدت لاغر است. اما می‌تواند جایگزین خوبی برای کمربند باشد و شلوار را نگه دارد. همچنین ساسپند سایز کمر شما را کمی کمتر از آنچه هست نشان می‌دهد. ضمن آن که برای مردان کوتاه قد استفاده از ساسپند شلوار توصیه می‌شود، چون باعث می‌شود قد افراد کمی بلندتر دیده شود.

 

انواع کمربند از لحاظ نوع

به طور کلی کمربندها به دو دسته کمربندهای رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند. اکنون می‌خواهیم هرکدام از این دو نوع را با جزئیات و به طور کامل بررسی کنیم و ببینیم چه تفاوتی با یکدیگر دارند و هرکدام را چطور و در چه شرایطی باید پوشید؟

 

1- کمربند رسمی

کمربند رسمی که به آن کمربند مجلسی نیز گفته می‌شود انواع مختلف و مدل‌های متنوعی ندارد. اغلب این کمربند‌ها از نظر ظاهری یک شکل هستند و ممکن است کمی از نظر جنس بند یا مدل سگک با هم متفاوت باشند. در واقع قوانین مد در خصوص کمربندی که در دسته بندی کمربند رسمی یا کمربند مجلسی قرار بگیرد سالهاست که تغییری نکرده است. کمربندهای رسمی بیشتر برای شلوارهای پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کمربند ها بسیار مناسب برای ست کردن کمربند کت و شلوار هستند.

 

انوع سگک کمربند مجلسی

سگک کمربند مجلسی یک تکه فلزی به شکل قاب چهار گوش یا بیضی است. بند کمربند از بخش حلقه یا قلاب زیر سگک عبور کرده و روی کمر بسته ‌می‌شود. به این نوع خاص از سگک، سگک ریلی گفته می‌شود. نوع سگک کمربندهای خیلی رسمی اغلب از نوع ریلی است و سگک سوزنی کمتر در کمربند‌های خیلی رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سگک کمربند مجلسی معمولاً براق و به رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای هستند. هرچقدر قاب سگک بزرگ‌تر باشد کمربند رسمی‌تر و مجلسی‌تر است. چنین کمربندی را باید با تاکسیدو یا کت و شلوارهای مجلسی ست کرد.
قاب سگک از نظر طرح و شکل بسیار متنوع است و می‌تواند برجسته یا چند رنگ باشد.

 

عرض بند کمربند رسمی

عرض بند کمربند باید بین 2.5 تا 4 سانتی‌متر باشد. به این ترتیب می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که یک کمربند نازک و باریک در دسته‌بندی کمربندهای رسمی قرار می‌گیرد و هرچقدر عرض کمربند کمتر باشد، کمربند رسمی‌تر است.

 

کمربند ها از نظر عرض

کمربند تک لایه

این کمربند ها ضخامت کمی دارند و فقط از یک لایه چرم طبیعی یا مصنوعی تهیه می شوند.

 

کمربند دورو

این نوع کمربندها از دو لایه چرم تهیه می شوند که می تواند ترکیبی از هر دو نوع چرم باید یا فقط چرم طبیعی یا مصنوعی باشد که افراد با توجه به استایل و سلیقه خود می توانند کمربند خود را انتخاب کنند.

 

مدل سگک کمربند

کمربندهایی با سگک مربع و مستطیل شکل مناسب مراسم رسمی و سگک های دایره و بیضی برای لباس های اسپرت و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شما می توانید جنس و رنگ چرم کمربند خود را انتخاب کنید و سگک های مختلف را با توجه به استایلتان بر روی آن نصب کنید.

 

شما می توانید برای بهتر و جذاب تر شدن استایل خود سگک کمربند خود را با اکسسوری های فلزی دیگر مانند دکمه سرآستین، سنجاقک و …… ست کنید.

 

کیفیت کمربند

برای تشخیص با کیفیت بودن چرم کمربند راه های ساده ای است که می توانید خودتان آن ها را امتحان کنید.

 

 کمربندچرمی خود را در جهات مختلف خم کنید اگر به راحتی خم شد چرم شما با کیفیت است.

 

با ناخن به ارامی روی سطح کمربند خود بکشید اگر ردی به جا نماند چرم شما مرغوب است.

 

ست کفش و کمربند

اگر به دنبال استایل جذابی هستید حتما جنس و رنگ کیف و کمربند خود را ست کنید.برای بهتر شدن استایل می توانید از کیف و کمربند هایی که دارای جنس چرم هستند ولی رنگ هایی با چند درجه روشن تر یا تیره تر دارند استفاده کنید.هرگز از رنگ های بی ربط در استایل خود استفاده نکنید برای مثال استفاده از کیف قهوه ای رنگ با کمربند مشکی جذابیتی ندارد و زیبایی استایل شما را خراب می کند.

 

ست کمربند با لباس

برای لباس های رسمی استفاده از یک کمربند مناسب ضروری است .در اینجا به چند نکته در این زمینه می پردازیم:

 

  • برای کت و شلوار رسمی هرگز از کمربند با سگک های بزرگ استفاده نکنید.
  • کمربندهای براق و پر زرق و برق برای استایل رسمی مناسب نیستند.
  • بهترین رنگ لباس رسمی برای ست کردن با کمربند مشکی، کت و شلوار خاکستری است.
  • سایز کمربند باید به گونه ای باشد که از پل اول شلوار بگذرد و به پل بعدی برسد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست