Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آبان 1401

کوله پشتی کوهنوردی چیست ؟ + انواع کوله پشتی!

همه چی درباره کوله پشتی کوهنوردی !

کوله پشتی یکی از مهمترین ابزارها برای کوهنوردی حرفه ای می باشد. شاید بگویید که با یک کوله ‌پشتی معمولی هم می توان تجهیزات مربوط به کوهنوردی را حمل نمود و شاید برای افرادی که به صورت معمولی و تفریحی کوهنوردی می‌ کنند این کار انجام شدنی باشد

 

 اما برای افراد حرفه ‌ای  به ‌هیچ‌ وجه امکان‌ پذیر نیست و اگر می ‌خواهید یک کوهنوردی حرفه ‌ای داشته باشید و تمام تجهیزاتی که نیاز دارید همراه شما باشد باید یک کوله پشتی کوهنوردی حرفه ای داشته باشید.

 

 پس بهتر است قبل از خرید آن اطلاعاتی درمورد کیف کوله پشتی کوهنوردی داشته باشید تا بتوانید مطابق با نیازی که دارید کیف مورد نظر خود را خریداری نمایید. به طور مثال اینکه کیف دارای جیب های متعدد باشد تا لوازم شما درون آن جای بگیرد، بندهای مستحکمی داشته باشد تا در میانه راه پاره نشود و با توجه به ای‌که اکثر کیف کوله پشتی ‌های کوهنورد گران هستند باید به این موارد توجه ویژه‌ ای نمود تا هزینه ای که پرداخت می کنیم هدر نرود.

 

نکات و موارد اولیه برای انتخاب کوله پشتی های کوهنوردی

برای انجام هر کار حرفه ای نیاز است که لوازم حرفه ای مرتبط با آن کار را دارا باشیم تا بتوانیم به بهترین نحو و به صورت تخصصی بدون اینکه فشاری به بدن وارد نماییم کار را انجام دهیم. کوهنوردی یک کار بسیار حرفه ای است که نیاز دارد لوازم خاص و شمخصی همراه شما باشد تا بتوانید بدون ایجاد فشار و احساس سنگینی ناشی از حمل کیف کوله و بارهای داخل آن کوه پیمایی خود را انجام دهید.

 

پس بسیار عالی می شود که یک کیف متناسب و حرفه یا را انتخاب نمایید تا در مسیر برای شما مانند یک عامل کننده باشد تا عاملی مزاحم و سنگین و دست و پا گیر.

 

پس بهتر است برای انتخاب و خرید کوله کوهنوردی نیاز است یکسری نکات را بدانید و آن‌ ها رعایت کنید. در واقع وجود این نکات است که که باعث می ‌شود بین کوله‌ پشتی ‌های معمولی و کوله های کوهنوردی حرفه‌ ای تفاوتی ایجاد شود. در ادامه به چند مورد از این خصوصیت ها اشاره خواهیم نمود و آن‌ ها را به‌ طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

 

مدت زمانی که برای صعود در نظر دارید:

یکی از مهمترین موارد تفاوت بین کوله ‌های معمولی و کوله های کوهنوردی این است که مدت زمان صعود و درواقع مدت زمان حمل کیف کوله چقدر می باشد و در واقع همین موضع است که تفاوت اولیه را ایجاد می کند.

 

 شما حساب کنید که در روز شاید درنهایت سه تا چهار ساعت کوله ‌پشتی را بر روی دوش خود حمل کنید اما در زمان صعود و کوهنوردی باید کوله ‌ای را انتخاب نمایید زیرا ساعت ‌ها این کوله همراه شما خواهد بود و در کوهنوردی های بسیار حرفه ‌ای شاید حتی روزها و هفته‌ ها این کوله همراه شما باشد.

 

کوله چگونه می تواند برای ما و کوهنوردی ما مناسب باشد؟

کوله پشتی های روزانه معمولا گستره وسیعی دارند تا ما بتوانیم آنها را انتخاب کنیم و با توجه به نیازی که داریم از آن استفاده کنیم. اما در مقابل کوله پشتی کوهنوردی چندان گستره وسیعی ندارند و تنها تعدادی مخصوص زنان و کودکان طراحی شده اما قسمت عمده آن برای هر دو جنس زن و مرد می ‌باشد.  

 

ویژگی‌هایی مانند این ‌که بندهای قابل تنظیم داشته باشد و بند‌های روی نیم تنه که مهم ‌ترین ویژگی کیف کوله هستند نیز وجود داشته باشند زیرا برخی افراد که نیم ‌تنه و کوتاهی و یا بلندی دارند می ‌توانند این بندها را متناسب با بدن خود تنظیم نمایند.

 

 برخی از برندها که حرفه‌ای ‌تر به این موضوع پرداخته‌ اند و سایز بندها را به صورت کوچک و بزرگ قرار داده اند تا افراد با توجه به جثه خود آن را تنظیم کنند.

 

زمانی که شما کوله ‌پشتی را بر روی دوش خود قرار می دهید ابتدا باید بندهای آن را محکم ببندید و همچنین خود کوله باید مقداری بالاتر از باسن شما قرار بگیرد.

 

 بندهای دوش را تنظیم نمایید و نیم ‌تنه کوله را با توجه به بدن خود تنظیم کنید اگر بندهای کوله پشتی کمر شما را ناراحت کرد و احساس خستگی می‌ کنید نیم‌ تنه کوله پشتی کوتاه است پس بهتر است متناسب با سایز بدن خود آن را انتخاب نمایید. همیشه هنگام خرید کوله ‌پشتی آن را برای بدن خود امتحان نمایید تا این موارد را بتوانیدبه خوبی متوجه شوید.

 

حجم های مختلف بر اساس لیتر و نوع صعود:

۱۵ لیتری و کمتر –  برای حمل وسایل مختصر، معروف به کوله قله یا حمله.

۲۵ الی ۴۰ لیتر –  برنامه های یک روزه در فصول مختلف.

۴۰ الی ۶۵ لیتر–  برای برنامه های ۲ روزه و چند روزه.

۶۵ الی ۸۰ لیتر–  جهت اجرای برنامه های ویژه چند روزه در فصول مختلف.

 

انواع کوله پشتی:

کوله های طبیعت گردی: این سبک از کوله ها دارای جیب های مختلفی هستند که در اطراف  کوله قرار می گیرند و حتی در برخی مدل ها یک ایده جالب پیاده سازی شده است که یک کوله کوچک به کوله اصلی متصل شده و می توان کوله کوچک را جدا نمود و برای مسیرهای کوتاه تر همراه به خود برد.

 

کوله های کوهنوردی: این کیف ها برای حمل بار در ساعات طولانی و مسیرهای بلند مناسب می باشد و همچنین تعداد جیب های این کوله کمتر می باشد.

 

کوله های فنی و آلپی: این کیف ها معمولا کشیده و بلند هستند و همچنین جیبی در اطراف کیف وجود ندارد. به صورتی طراحی شده اند که لوازم مورد نیاز این کار را بتوان با آن حمل نمود. این لوازم شامل:  چوب اسکی ، کرامپون ، تبرهای یخ  می باشند.

 

کوله سنگ نوردی: کیفی باریک و بلند که از عرض پهلوهای سنگ نورد باریک تر است تا دستهای سنگ نورد بتوانند دامنه حرکتی زیادی داشته باشند . مانع حرکت او نشود و همچنین سنگ نورد بتواند به راحتی از میان تنوره ها و شکاف ها عبور کند.

 

کوله یخ نوردی: این کوله ها کاملا ضد آب هستند و معمولا ویژگی های کوله سنگ نوردی دارند اما بندهای مخصوص دارند تا بتوان وسایل یخ نوردی را با آن حمل نمود.

 

کوله غار نوردی: کیف کوله ای کشیده و استوانه ای با قد بلند که ظاهری بسیار ساده.

 

وزن بار:

تا اینجا بیشتر در مورد حجم باری که قرار است حمل نماییم و گنجایش کیف ها برای جا دادن این حجم بار صحبت کرده ایم اما در کنار حجم چیزی که مهم است وزن بار می باشد.

 

 ممکن است کوله پشتی ها  با یکدیگر دارای حجم یکسان باشند اما برای حمل بار با وزن های مختلف طراحی شده باشند. حداکثر وزنی که یک کوله مورد نظر می تواند حمل  کند معمولا توسط شرکت سازنده اعلام می شود. کوله هایی که با علامت SL مشخص شده اند برای خانم ها طراحی شده است.

 

 حداکثر وزنی که توسط کمپانی های سازنده بر روی کیف ها درج می شود حتما به این معنا نیست که اگر میزان بار بیشتر و سنگین تری داخل کیف قرار دهیم کیف کوله پاره می شود و آسیب می بیند. در واقع به این معنی است که بیش از این میزان بار کوهنورد دیگر مانند سابق نمی تواند احساس راحتی برای پیاده روی و حمل بار داشته باشد در نتیجه مجبور است که وزنی بیشتری را بر روی بدن خود بیندازد که به هیچ وجه خوب نیست.

 

زمانی که در حال جمع آوری کیف کوله هستید بهتر است علاوه بر حجم بار وزن بار را نیز تخمین بزنید تا فراتر از حد مجاز نرود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست