Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 آذر 1401

کیف کراس بادی چیست ؟ + انواع کیف زنانه !

همه چی درباره کیف کراس بادی!

در ابتدای دوران مدرن اروپا، از کیف‌های کراس بادی بیشتر به یک منظور استفاده می‌کردند و آن حمل سکه بود. این کیف‌ها هم برای مردان و هم برای زنان کاربرد داشت و آنها را از چرم یا پارچه نرم تهیه می‌کردند.

 

در قرن هفدهم، آموزش برودری‌دوزی به مهارت‌هایی که دختران جوان باید یاد می‌گرفتند اضافه شد. به‌این‌ترتیب، دختران طرح‌های خلاقانه برودری‌دوزی را روی کیف‌های کراس بادی پیاده کردند و این به محبوبیت بیشترِ این کیف‌ها کمک زیادی کرد.

 

در اواخر قرن هجدهم، صنعت مد اروپایی به این نتیجه رسید که بهتر است کیف‌های کراس بادی را طوری طراحی کنند که باریک‌تر باشد (عرض آن کمتر شود). در آن دوران، زنان با الهام‌گرفتن از زنان یونان باستان و روم، به‌دنبال کیف‌هایی بودند که حجیم یا شلوغ نباشند.

 

به‌همین‌دلیل کیف‌های کوچکی با پارچه‌های توری درست کردند که به‌سرعت ابتدا در فرانسه و سپس در انگلیس محبوب شدند و به جایی رسید که دیگر هر خانمی می‌بایست یکی از آنها را داشته باشد. به‌زودی این کیف‌ها را از مخمل و ابریشم درست کردند و اینجا بود که مردان تصمیم گرفتند این مد را ادامه ندهند. مردان کیف‌های کراس بادی جدید را دوست نداشتند و آنها را زنانه می‌دانستند.

 

دلایل محبوبیت کیف‌های کراس بادی

کیف‌های کراس بادی در اصل کیف‌هایی کاملا کاربردی بودند و به نوعی عصایِ‌دست سربازان، ماهیگیران و چوب‌برها برای نگهداری ابزارهای موردنیازشان بود. این کیف‌ها بند بلندی داشتند که از روی سینه به‌شکل ضربدری عبور می‌کرد و کیسه آن در قسمت جلوی کمر قرار می‌گرفت.

 

این کیف‌ها در صنعت حمل‌ونقل و پست، مخصوصا برای پیک‌ها و پیام‌رسان‌ها نعمت بزرگی بود. پیک‌های سلطنتی در انگلستان هم قبل از اینکه کیسه یا خورجین‌های پستی جدید به بازار بیاید، از همین کیف‌های کراس بادی در اندازه بزرگ استفاده می‌کردند.

 

نوع مدرن این کیف‌ها در دوران انقلاب صنعتی در انگلیس تولید شد. در آن زمان سفر با قطار محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود و کسانی که به سراسر کشور سفر می‌کردند، نیاز به کیف‌هایی داشتند که کوچک باشد و دست‌وپاگیرشان نشود.

 

کیف‌های کراس بادی مفیدترین نوع کیف‌ها هستند

کیف‌های کراس بادی در هر اندازه‌ای، چه بزرگ و چه کوچک، مفید هستند. افرادی که باید وسایل حجیمی را با خودشان حمل کنند، مانند دانشجویان، تعمیرکاران یا پیک‌ها و مأموران پستی، می‌توانند از اندازه بزرگ این کیف استفاده کنند و به‌راحتی به محتویات درون آن دسترسی داشته باشند. مخصوصا برای پیک‌ها که از موتور استفاده می‌کنند، آزادی عمل راحت‌تری را فراهم می‌کند.

 

بندهایی که در این کیف‌ها به کار می‌رود، از روی سینه رد می‌شود و اجازه نمی‌دهد هنگام راه‌رفتن کیف جابه‌جا شود. به‌راحتی هم می‌توان آن را چرخاند و در جلو قرار داد تا بتوان به محتویات درونش دسترسی داشت.

 

نوع کوچک این کیف‌ها (در اصل کیف‌های کراس بادی کوچک هستند) هم بسیار مفید واقع می‌شود. مخصوصا زمانی که دلتان نمی‌خواهد با خودتان کیف ببرید و از طرفی وسایل کوچکی مانند کارت بانکی، تلفن‌همراه و دست‌کلیدها دارید که در جیب‌تان جا نمی‌شود.

 

دانش‌آموزان هم می‌توانند از کیف‌های کراس بادی به‌جای کوله‌های سنگین در زمانی که وسایل بزرگی با خودشان حمل نمی‌کنند استفاده کنند

 

تاریخچه کیف کراس بادی چیست؟

این کیف ریشه‌ای اروپایی دارد. درگذشته از کیفی با مدل کیف‌های کراس بادی امروزی برای نگه‌داشتن سکه‌ها و حمل آن استفاده می‌شد. این کیف‌ها را هم آقایان و هم بانوان استفاده می‌کردند و بیشتر از جنس پارچه‌های نرم و چرم طبیعی دوخته می‌شدند.

 

دلیل استفاده از چرم و پارچه‌های نرم این بود که ماندگاری کیف سکه‌ها بیشتر شود و احیاناً در زمان استفاده به دلیل پوسیده شدن آن سکه‌ها از کیف بیرون نریزد.

 

اولین جرقه ایده تغییر در کیف‌های کراس بادی در قرن هفدهم رقم خورد. در آن دوره دختران جوان با مهارت گلدوزی خود هنر خانه‌داری را به رخ می‌کشیدند. در همین دوره بود که اندکی تغییر در کیف‌های سکه‌ای قدیم ایجاد شد و به کیف‌های کراس بادی امروزی شبیه‌تر شدند.

 

در قرن هجدهم این کیف‌ها به حدی تغییر کردند که به‌عنوان کیف‌های مچی از آن‌ها استفاده می‌شد و بیشتر از پارچه‌های نرم مثل ابریشم دوخته می‌شدند. البته این کیف‌ها بندی کوتاه داشتند.

 

ایده اصلی کیف‌های کراس بادی

بعد از گذشت مدتی مردمان قدیم متوجه شدند که مدل‌هایی از کیف که ما این روزها آن را با نام کراس بادی می‌شناسیم به‌صورت همه‌جانبه‌ای کاربردی است.

 

اگر این کیف‌ها را در سایز بزرگ‌تری بدوزند، برای ماهیگیران، چوب بران و نگهداری هر ابزار و وسایلی مناسب است. از طرف دیگر اگر آن‌ها را در سایز کوچک‌تری بدوزند برای حمل وسایل کوچک مثل سکه، چتر و وسایلی از این قبیل مناسب است.

 

به همین دلیل از همان دوران به‌عنوان کیف‌هایی همه‌کاره در میان مردم شناخته می‌شدند. ایده‌ی بلند کردن بند این کیف‌ها نیز در همان قرن ۱۸ رواج پیدا کرد.

 

مزیت استفاده از کیف کراس بادی چیست؟

تا به اینجا با یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کیف‌های کراس بادی که همان همه‌کاره بودن آن است آشنا شدید. در ادامه شما را با چند مزیت دیگر این کیف آشنا می‌کنیم. مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آن به شرح زیر است:

 

• امکان انتخاب کیف در سایزهای مختلف؛
• کیف‌های کراس بادی در جنس‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند؛
• کیفی محبوب در میان سلبریتی‌ها و افراد مشهور؛
• کیف‌هایی که در عین زیبایی به نسبت مدل‌های مختلف هزینه خرید مقرون‌به‌صرفه تری دارند.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید کیف کراس بادی در نظر بگیرید

استفاده از کیف دوشی به روش صحیح، با انتخاب مناسب کیف کراس‌بادی شروع می‌شود. اگر نمی‌دانید که چه عواملی را در هنگام خرید کیف دوشی در نظر بگیرد و این کار برای شما گیج کننده است، چهار فاکتور اصلی در انتخاب کیف که باید هنگام خرید کیف‌های کراس‌بادی در نظر بگیرید، عبارتند از:

 

۱. اندازه کیف کراس بادی

شاید مهم ترین عاملی که در خرید کیف‌های دوشی یا کراس بادی باید درنظر گرفته شود، اندازه‌ی این کیف‌ها است. اندازه این نوع کیف‌ها معمولا دارای استاندارد خاصی است و همه‌ی افراد می‌دانند که اجسام حجیم در این کیف‌ها جایی ندارند و بیشتر می‌توانند حامل مدارک، گوشی موبایل، کلید و در نهات کارت‌های اعتباری شما باشند.

 

بنابراین توجه به این نکته بسیار با اهمیت است و اگر شما معمولا وسایل بیشتری را به شکل روزانه با خود حمل می‌کنید، باید به فکر خریدن کیف‌های دیگری باشید. لازم به ذکر است که کیف‌های کراس‌بادی کوچک بسیار جذاب هستند و می‌توانند با هر لباسی از جمله، تاپ و شلوار، یک پیراهن کوتاه، دامن و تاپ، یا لباس بلند ست شوند.

 

شما در زمان خریدن کیف‌های دوشی باید به این هم فکر کنید که وسایلی که حمل می‌کنید نباید دارای وزن زیادی باشند چراکه ممکن است به شانه‌های شما فشار وارد شود. حمل وسایل سنگین سبب می‌شود تا به شانه و کمر شما فشار وارد شده و باعث درد در این نواحی می‌شود.

 

علاوه براین با حمل وسایل سنگین کیف کراس‌بادی چرم شما نیز دچار فرسودگی شده و تغییر فرم می‌دهد. بنابراین بهتر است فقط وسایل ضروری را با خود حمل کنید و با این کار به کیف کراس‌بادی خود نیز جلوه بهتری بدهید و عمر آن را نیز طولانی تر نمایید.

 

 ۲. جنس کیف کراس بادی

همه‌ی ما در زمان خریدن کیف ترجیح می‌دهیم تا جنس بهتری را با توجه به بودجه‌مان انتخاب کنیم. جنس خوب کیف ما را قادر می‌سازد تا مدت زمان بیشتری از کیف استفاده کنیم و از انتخاب خود لذت ببریم. بنابراین برای خریدن کیف‌های کراس بادی، به جنس آن‌ها توجه کنید تا کیفیت موادی که استفاده شده را بهتر بسنجید.

 

شما برای خریدن کیف‌های دوشی می‌توانید از جنس چرم استفاده کنید تا با خیال راحت از آن استفاده کنید. کیف‌های کراس بادی چرم معمولا در سایزها و با تنوع طرحی که دارد به شما کمک می‌کند تا انتخابی بادوام و زیباتر را داشته باشید. علاوه‌ بر این کیف کراس‌بادی چرم نه تنها با گذشت زمان تغییر شکل نخواهد داد، بلکه ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

 

۳. رنگ کیف کراس بادی

رنگ‌های کیف‌های رودوشی هم عامل دیگری است که باید موردتوجه شما باشد. معمولا افراد از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید و یا طوسی استقبال بیشتری می‌کنند. اما حتما شما هم کیف‌های دوشی چرم با رنگ‌هایی مثل بنفش، زرد و قرمز دیده اید که بسیار جذاب هستند و معمولا با رنگ گرم، ست می‌شوند.

 

کیف‌های کراس بادی معمولا تنوع بسیاری دارند و در رنگ‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. رنگ‌های روشن یا تیره و یا اندازه‌های بزرگتر و یا ظریف تر. همچنین نوع بند و یا زیپ آن‌ها هم در انتخاب شما ممکن است تاثیرگذار باشد. بهتر قبل از رفتن به رنگ‌های موردنظر خود بیشتر فکر کنید.

 

ما پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب رنگ در ابتدا به لباس‌های کمد خود دقت کنید. اگر انتخاب شما معمولا رنگ‌های شاد و گرم است، می‌توانید از کیف‌های متناسب با آن‌ها استفاده کنید اما اگر طرفدار لباس‌های تیره و مشکی هستید، باید برای انتخاب کیف‌های کراس بادی، به سراغ همان طیف از رنگ‌ها بروید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز