Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 آبان 1401

کیف کلاچ چیست ؟ + ویژگی کیف کلاچ!

همه چی درباره کیف کلاچ !

کیف‌های کلاچ همان کیف‌های دستی کوچکی هستند که برای مهمانی‌ها استفاده می‌شوند. همان کیف‌های کوچکی که فقط کارت بانکی، موبایل و چیزهای محدودی را در خود جای می‌دهند. کلاچ‌ها معمولا بدون بند و دسته طراحی می‌شوند اما انواعی از آنها هم بندهای چرمی، زنجیری و… دارند. کیف کلاچ دارای انواع مختلفی است و قدمت استفاده از آن به دوران تمدن بابِل می‌رسد. باورتان می‌شود؟

 

این روزها، تنوع کیف‌های کلاچ بیشتر و بیشتر از گذشته‌ها هم شده است. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن را به شکل‌های مربع، مثلث، قلب و با پارچه‌ها و جنس‌های مختلف ببینید. کیف‌های کلاچ چرمی و وینیلی (نوعی چرم مصنوعی) معمولا برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر استفاده می‌شوند. جنس‌های دیگری مانند پارچه‌های ساتن می‌توانند کیف کلاچ را به درجات رسمی‌تری برسانند.

 

کاربرد کیف‌های کلاچ زیاد است. سبک‌ و راحت‌بودن این کیف‌ها باعث می‌شود که در مواقع غیررسمی دست‌تان آزاد باشد و کیفی سنگین را به دوش نکشید. در مواقع رسمی هم استفاده از کیف‌های کلاچ براق یا به رنگی خاص و ویژه می‌تواند لباس‌تان را از سادگی خارج کند یا به آن جلوه زیبایی بدهد.

 

درباره تاریخچه کیف‌های کلاچ بدانید

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، ردپای کیف کلاچ به دوران بابلی‌ها می‌رسد. ظاهرا از این سبک از کیف برای حضور در مراسم مذهبی استفاده می‌کرده‌اند. به‌مرور زمان، کلاچ‌ها برای حمل وسایل ضروری در مواقع مختلف به کار برده می‌شده‌اند.

 

در زمان‌های بسیار قدیم، هم مردان و هم زنان از کیف‌های کلاچ کوچک استفاده می‌کرده‌اند و آنها را به کمربند لباس خود می‌آویختند. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی هم زنان از کیف‌های کوچکی با دسته‌های کوتاه استفاده می‌کرده‌اند که بی‌شباهت به کلاچ‌های امروزی نبوده است. اما در اوایل قرن ۱۹ میلادی، کلاچ‌ها از دنیای مد کنار رفتند. این دوری چندان طول نکشید و دوباره در دوران جنگ جهانی دوم به دنیای مد و فشن بازگشتند.

 

علت چه بود؟ التهابات و عواقب ناشی از جنگ روی اقتصاد کشورها هم اثر گذاشته بود و تولیدی‌ها ترجیح می‌دادند که کیف‌هایی کوچک‌تر تولید کنند و مواد زیادی برای هر کیف استفاده نکنند. این بود که کلاچ‌ها دوباره محبوب و کاربردی شدند.

 

کاربرد کلاچ‌بگ

کلاچ‌بگ برای حمل وسایل کوچک و ضروری مثل کارت‌های بانکی، موبایل، کلید یا وسایل کم‌حجمی مثل رژلب یا دسته چک کاربرد دارد. اشیاء بیشتر از این موارد در این کیف‌ها جا نمی‌شود چون اصولاً تخت و کم‌حجم بودن یکی از معیارهای اصلی طراحی آنهاست.

 

دلیل این نوع طراحی هم این است که فرد بتواند در سبک‌ترین حالت بدون فشار آوردن به شانه، گردن یا ستون فقرات خود، وسایل ضروری‌اش را درون یک کیف دستی حمل کند.

 

برخی از مدل‌های این کیف‌ها دارای قسمت‌های جدا کننده‌ی زیادی هستند که می‌توانید انواع کارت‌ها، مدارک و دیگر برگه‌های مهم خود را در آنها نگهداری کنید. مدل‌های مردانه این کیف‌ها بیشتر حالت نظم‌دهنده دارند اما مدل‌های زنانه تنوع و کاربرد بیشتری دارند.

 

شاید بتوان گفت که ماهیت اصلی کلاچ‌بگ‌ها، نمایشی بودن آنهاست. به همین خاطر است که این نوع کیف اغلب توسط سلبریتی‌ها، هنرمندان و ستاره‌های جهانی در جشنواره‌ها و مهمانی‌ها استفاده می‌شود. به طور مثال پرنسس دایانا بسیاری از مواقع موقع پیاده شدن از ماشین، کیف پاسپورتی خود را در مقابل یقه‌اش می‌گرفت تا خود را بپوشاند. یا کیت میدلتون عادت دارد این مدل کیف را دو دستی بگیرد تا شیک‌تر به نظر برسد.

 

کیف پاسپورتی جعبه‌ای

مدل جعبه‌ای که به نام Minaudiere هم شناخته می‌شود، معمولا ساختاری شبیه به جعبه دارد و با جواهرات، مروارید و… تزیین می‌شود. این مدل کیف طراحی و سایزهای مختلفی دارد و برای یک دورهمی دوستانه و مهمانی‌های غیررسمی مناسب است.

 

کیف Clutch کلاسیک

کیف پاسپورتی کلاسیک معمولا مستطیل شکل است و بندهای قابل جدا شدن دارد. این کیف‌ها ممکن است با طراحی‌ها و جنس‌های متفاوتی در بازار عرضه شوند. در نتیجه برای هر موقعیت و مکانی قابل استفاده خواهند بود. چرم، ساتن و ابریشم از جنس‌های رایج در مدل‌های کلاسیک است

 

دقت به جنس کیف

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که کیف‌های متعددی بخرند. به همین خاطر به سراغ کیف‌های خیلی گران نمی‌روند. کیفی که ارزان باشد هم معمولا کیفیت و جنس ماندگاری ندارد. اما همین استراتژی، یعنی خرید تعداد زیادی کیف ارزان‌قیمت باعث می‌شود که ماندگاری هریک بیشتر شود.

 

اما اگر بناست که یک یا چندکیف داشته باشید، حواس‌تان به کیفیت باشد. چون کیف‌های کلاچ به‌دلیل ساختاری که دارند، زود خراب می‌شوند. مثل گوشه‌های‌شان ساییدگی پیدا می‌کند. پس اگر قرار است که فقط یک کیف کلاچ در کمد داشته باشید، به‌سراغ جنسی بادوام و باکیفیت بروید تا مدت‌ها برای‌تان بماند و ظاهرش مخدوش نشود.

 

طرز دست گرفتن کیف کلاچ نیز در استایل شما موثر است. به طوری که سایزها و شکل‌های مخلف این مدل کیف‌ها، فرم خاصی برای نگه داشته شدن در دست دارند. در زیر برخی از این موارد را نوشته‌ایم:

 

  • اگر کیف شما نازک و باریک است، برای راحت‌تر بودن، آن را از انتها نگه دارید و مطمئن شوید که از دستتان نمی‌افتد.
  • اگر کیف پاسپورتی شما بزرگ و اورسایز است، آن را زیر بغلتان نگه دارید.
  • اگر کلاچ‌بگ شما اندازه متوسطی دارد، آن را از بالا نگه دارید.

 

روش های ست کردن کلاچ بگ با طلا و جواهر

استفاده از زیورآلات و سایر اکسسوری ها به جذاب شدن استایل شما کمک می‌کند و ظاهر شما را شیک تر خواهد کرد. یکی از این اکسسوری های رایج کلاچ بگ ها هستند که طرح های متنوع و جذابی دارند. ست کردن این نوع از کیف ها با انواع طلا و جواهرات می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند. با دانستن اینکه کیف کلاچ چیست در ادامه به روش های ست کردن آن طلا و جواهرات می‌پردازیم.

 

  •  زمانی که یک کیف ابریشمی با نگین های زیبا در دست دارید بهتر است از طلا و جواهراتی که سنگ یا نگین های درخشان دارند استفاده کنید تا در مهمانی ها و مراسم بدرخشید.
  •  طلا و جواهرات مناسب با کلاچ بگ های ساده تر را بهتر است از نوع بدون نگین و اسپرت انتخاب کنیم تا با مدل کیف ما بیشترین تناسب را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست