Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 شهریور 1401

گوتیک چه استایلی است؟ + ویژگی استایل گوتیک چیست؟

استایل گوتیک یعنی چه؟

استایل گوتیک با قرن های 18 و 19، پیوند نزدیکی دارد. ریشه ‌های فرنگِ گوتیک را می ‌توان در موسیقی و پیدایشِ ژانرِ گوتیک راک (Rock Goth) در عصرِ پساپانک در انگلستان مشاهده کرد.
این سبک از موسیقی در میان طرفداران فردیت و انقلاب، بسیار محبوب شد. وقتی این سبک گسترده ‌تر شد، از پست پانک فاصله گرفت و به سبکی مستقل تبدیل شد. این استقلال و پیشرفت باعث شد که این جنبش در سراسر جهان، طرفداران زیادی پیدا کند.

طولی نکشید که فرهنگِ گوتیک از موسیقی فراتر رفت و به دیگر ابعادِ هنر و زندگی نیز راه یافت. جنبش گوتیک بر ادبیات، هنر، سینما و مُد هم تاثیر گذاشت.
این جنبش، همیشه پیچیدگی و پررمز و رازی خودش را حفظ کرد.
این پیچیدگی و پررمز و رازی را می ‌توان به‌ وضوح در همۀ عناصرِ این سبک مشاهده کرد. استایل گوتیک مختص به طبقۀ اشراف است.

تاریخچه استایل گوتیک را بدانید

در استایل گوتیک، مو، لباس و آرایش، سیاه‌ رنگ و پوست، سفید و رنگ‌ پریده است.
چنین سبک و تضادی، یادآورِ عصر ویکتوریاست. Atomic Jane ، لباس‌ های بسیاری را برای استایل گوتیک طراحی و تولید کرده است.
استایل گوتیک زنانه، سه عنصر اصلی دارد: کُرست، پیراهن و دامن. این استایل، الهام‌ بخشِ استایل‌ های غیرگوتیک هم بوده است.
پیروان این سبک می ‌خواهند در جامعه،‌ متمایز و خاص باشند و ظاهرشان شبیه به کسانی نباشد که همواره به فکر پیروی از اصول جامعه هستند.

امروزه، رسانه سبب ترویجِ بیشتر استایل گوتیک شده است. در فیلم‌ ها، سریال ‌ها، موزیک ویدیوها و مراسم فرش قرمز، شاهد استایل گوتیک هستیم.
بسیاری از مردم، حداقل یکی از عناصر این استایل را در تیپشان می‌ گنجانند.
تاثیرِ استایل گوتیک بر مُدِ مدرن، روز به‌ روز بیشتر می ‌شود؛ در واقع استایل گوتیک، هم از ترندهای مدرنِ دنیای مد تاثیر می ‌گیرد و هم بر آن‌ ها تاثیر می‌ گذارد.

در دهۀ 2000، استایل گوتیک به نمایش مُد یا فشن شو هم راه پیدا کرد.
الکساندر مک‌کویین، اولین طراح شناخته شده‌‌ ای بود که در حوزۀ گوتیک فعالیت کرد. منتقدان مُد، مجموعه‌ های Birds، Hunger و Shining مک‌کویین را بازگشتِ نمایش ‌های عصر ویکتوریا می ‌دانند.

ويژگي‌هاي سبك گوتيك چه چیز هایی است

قبل از هر‌چيز بايد بدونيم كه گوتيك سبكیه كه بيشتر ريشه در روحيات افراد داره وسبکی ساختارشکن است. افرادي که اين سبك رو انتخاب ميكنن سعي بر به چالش كشيدن هنجار‌هاي اجتماعي دارن.بعضی‌ها معتقدن که این سبک از استایل‌های ویکتوریایی، الیزابتی و پانک الهام میگیره و همچنین پیوند نزدیکی با قرن های 18 و 19 دارد.

سبک گوتیک پر از ریزه‌کاری و تزئینات و برش‌های متعدد در دوخت لباس است. والری اتیل، تاریخ نگار حوزه مد آمریکایی، میگه: کلمه‌ی گوتیک از لحاظ تاریخی با تصویر مرگ، ویرانی و پوسیدگی مرتبط است. ماهیتی منفی داره و به تاریکی و توحش وافسردگی و وحشت اشاره میکنه. گوتیک نماد طغیان و شورش است. پس مناسب بزرگسال‌هاست و جايي براي لباس كودك نداره.

ساختار استایل گوتیک را بدانید

مدل مو

 بعضی‌ها میگن که مدل موهاشون رو از مدل مو‌های دوران لویی‌چهاردهم الهام میگیرن.گوت‌ها حتی در مدل موهاشونم سعی دارند که مخوف و رمزآلود به نظر بیان.به خاطر همینم هست که معمولا موهای لخت و خیلی صاف به رنگ مشکی پرکلاغی رو انتخاب میکنن.

این اصلیترین و کلاسیک‌ترین مدل مو برای استایل گوتیک است.ولی در انواع مختلف استایل گوتیک مدل‌های مختلفی هم دیده میشه.مثلا موهای خرگوشی با رنگ‌های آبی و قرمز و بنفش و یا چتری روی پیشانی که دخترها استفاده میکنند.

مردان  مدل موهای لخت رو روی صورت میریزند و یا با ژل آنها رو به سمت بالا میدهند.

مشخصات اصلی استایل گوتیک

از مشخصات و ویژگی های اصلی استایل گوتیک در ایران و جهان می توان به قدیمی بودن و تاریکی در آن اشاره کرد. مو نیز در این سبک به 2 رنگ تیره یا بسیار روشن تبدیل شده و کمی هم موج دار می شود. منظور از رنگ بسیار روشن، رنگ هایی نظیر سفید و نقره ای است. رنگ تیره نیز بایستی همان مشکی یا رنگ نزدیک به آن باشد.

همان طور که اشاره شد، رنگ مشکی، رنگ اصلی سبک گوتیک است که بایستی حتماً در آن استفاده شود؛ اما می توان از رنگ های دیگری هم در این استایل جذاب و خاص استفاده کرد. رنگ هایی که قابل پیاده سازی در استایل گوتیک هستند عبارت اند از رنگ های دودی، قرمز جگری، بنفش تیره و همین طور سایر رنگ های نزدیک به این رنگ های ذکرشده که همگی هماهنگی خوبی با رنگ مشکی دارند.

آرایش غلیظ نیز جایگاه خاصی در سبک گوتیک زنانه دارد و می توان گفت که یکی از مشخصات اصلی این استایل است. به این ترتیب، خانم هایی که مایل به استفاده از پوشش گوتیک هستند بایستی به آرایش غلیظ نیز علاقه داشته باشند؛ چراکه نتیجه نهایی این استایل برای زنان، بدون آرایش یا حتی آرایش کم، نتیجه جالبی نخواهد شد. جالب است بدانید، برخی از مردان نیز به منظور جلوه بهتر استایل گوتیک خود دست به گریم صورتشان می زنند که البته این مورد در کشور ما چندان رایج نیست.

عناصر مهم لباس‌های گوتیک چه چیز هایی هستند

پیراهن‌های بلند و پرچین طبقه‌طبقه که با استفاده‌ی زیاد از تور، اونها را حجیم کردن.این اولین تعریفیه که میشه برای گوتیک کلاسیک استفاده کرد.ولی در واقع گوتیک معمولا از هیچ نظم و ترتیبی تبعیت نمیکنه و به شدت ساختار شکنه مثلا گوت‌ها بعضی وقت‌ها لباس‌های وینتج و خیلی قدیمی میپوشن و یا برعکس لباس‌های مدرن با برش‌های پیچیده رو انتخاب میکنن.

پس شما هیچ وقت نمیتونین از ظاهر لباس تشخیص بدید که اون فرد قصد داشته لباسی با استایل گوتیک بپوشه یا نه. در کل 3 عنصر اصلی در لباس گوتیک زنانه وجود داره که با توجه به اونها میتونید خیلی سریع این سبک رو تشخیص بدید.اولین عنصر پیراهن است که به شکل‌های خیلی متفاوتی دیده میشه و بیشتر با جوراب‌شلواری میپوشن. جوراب‌شلواری هم خیلی زیاد در لباس‌های گوتیک دیده میشه ولی از عناصر اصلی نیست.

حرف پایانی…

استفاده از استایل گوتیک در ایرانبه جسارت زیادی نیاز دارد. این موضوع باعث شده تعداد کمی از مردم به سراغ این سبک بروند؛ اما افرادی که جسارت لازم جهت استفاده از پوشش گوتیک را دارند، کم نیستند. این افراد با رعایت «استایل گوتیک زنانه» و «استایل گوتیک مردانه» با توجه به جنسیت خود می توانند به جذابیت استایل خود بیفزایند و در هر محفلی درخشان باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست