Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 شهریور 1401

لباس کوکتل چیست و چه ویژگی دارد؟ + لباس کوکتل مناسب چه جایی است؟

تاریخچه لباس کوکتل را بدانید!

اگر شما در دهه‌های 1920 تا 1930 زندگی می‌کردید و آن‌قدر وقت فراغت داشتید که عصرانه را به صرف نوشیدنی‌های میوه‌ای و یا همان کوکتل، همراه دوستان‌تان بگذرانید، حتماً اصطلاح کوکتل زیاد به گوشتان خورده بود.
این‌گونه دورهمی‌های عصرانه نیاز به لباس و استایلی در خور خود داشت و از همین‌رو اصطلاح لباس کوکتل رواج یافت.
لباس‌هایی که در عین راحتی، آزادی عمل برای تحرک بدن را داشته باشند و جوابگوی جنب و جوش مهمانان در یک دورهمی عصرانه باشد.
در واقع به یک سبک از لباس نیمه‌رسمی، لباس کوکتل می‌گویند. به مرور زمان این مدل لباس دستخوش تغییراتی شد اما اساس و ریشه‎‌ی آن تغییری نکرد.

لباس کوکتل زنانه چگونه است؟

یکی از پوشاک رسمی برای مجالس و مهمانی ها لباس کوکتل است که از گذشته وجود داشته و پوشاک امریکایی می باشد. نوعی لباس مجلسی زنانه که قد آن تا زانو می باشد.

در مورد نحوه پیدایش لباس کوکتل گفته می شود که بعد از جنگ جهانی اول، ایده زنان شاغل با استقبال مواجه شد. در اواخر دهه 1940، کریستین دیور لباس کوکتل را معرفی و فرهنگ جدید و آداب و رسوم جدیدی را ایجاد کرد.

لباس کوکتل در ابتدا فاقد رنگ، پارچه یا سبک خاصی بود و از دهه 1950 لباس‌ های کوکتل در طیف های مختلفی از رنگ و سبک ها تولید می شد. پس از یک دهه، محبوبیت لباس کوکتل از بین رفت و برای مدتی تا دهه 90 فراموش شد.

در حال حاضر لباس کوکتل را می‌ توان برای مراسم مختلفی همچون مهمانی ها، مراسم و رویدادهای منحصر به فرد مانند سالگرد ازدواج یا دورهمی های زنانه پوشید.

ویژگی های لباس کوکتل چیست

کوکتل لباسی راحت و مناسب برای دورهمی و مهمانی هاست که در آن حرکت آزادنه‌ تری می‌ توانید داشته باشید. در واقع لباس نیمه رسمی، راحت و لوکس محسوب می شود. یعنی به اندازه‌ لباس شب سنگین نیست، اما تا حدود زیادی خیره کننده است، بخصوص اگر از رنگ‌ های شاد و چشمگیر آن استفاده کنید

از نظر سبک، لباس کوکتل معمولا شیک‌تر و مجلسی‌تر از لباس‌هایی است که در خیابان یا محل کارتان می‌پوشید؛ اما معمولی‌تر از لباس شب یا لباس مجلسی است که در مهمانی‌های مهم به تن می‌کنید. پارچه آنها اغلب از ابریشم یا ساتن است و تزئیناتی مانند پولک‌دوزی یا برودری‌دوزی روی آنها دوخته شده است. لبه دامن آن معمولا کمی گشاد و خط یقه آن ساده است. درهرصورت یادتان باشد که این لباس مخصوص مهمانی‌هاست نه دورهمی.

طول لباس کوکتل باید روی زانو باشد؛ نه ماکسی و نه مینی‌ژوپ. اگر تا روی زانو را کوتاه می‌دانید، نهایتا میدی بپوشید.

لباس کوکتل برای مردان چگونه است؟

اگر آقا هستید، مشکل خاصی نخواهید داشت. همان کت‌وشلوار نه‌چندان رسمی با پیراهن آن برای این مجالس مناسب است. اگر مهمانی کوکتلی که به آن دعوت شده‌اید عروسی است، رسمی‌تر است؛ بنابراین کراوات یا پاپیون بزنید. اگر تابستان است و مهمانی در فضای باز است، کت‌وشلوار با رنگ روشن از پارچه قابل‌تنفس مانند پنبه یا لینن بهتر است. در زمستان، کت‌وشلوار پشمی با رنگ تیره انتخاب بهتری است. کفش‌های آکسفورد ، لوفر و بروگ خوب‌اند و می‌توانید بسته به سردی هوا، بوت چرم یا جیر هم بپوشید؛ اما کتانی؟ هرگز.

بایدها و نبایدها درباره لباس کوکتل را بدانید 

  • شلوار پارچه‌ای یا مجلسی بپوشید. شلوار جین جزو لباس‌های کوکتل نیست.
  • قبل از رفتن، لباس را اتو بکشید. لباس کوکتل نباید ظاهری چروک داشته باشد؛ مخصوصا اگر ابریشمی باشد. از قبل آن را بشویید و اتو بکشید.
  • سوتین‌های بدون بند یا چسبی بپوشید. لباس زیرتان باید آن‌قدر ظریف باشد که خط درزها یا کش آن مشخص نباشد. لباس زیر هرگز نباید از لباس کوکتل بیرون بزند یا دیده شود.
  • کیف بزرگ و حجیم برندارید.
  • لباس کوکتل نه خیلی کوتاه است و نه خیلی بلند. دقیقا باید تا روی زانو یا نهایتا میدی باشد.
  • دکلته بیش از حد باز که خط وسط سینه را آشکار کند نپوشید. یقه لباس کوکتل نباید تمرکز را از خود لباس منحرف کند.
  • دمپایی یا کفشی را که در خیابان می‌پوشید با لباس کوکتل ست نکنید.
  • شلوار جین نپوشید.

اکسسوری مناسب لباس کوکتل

اکسسوری مناسب برای یک رویدادنمک استایل شماست. شما با یک اکسسوری مناسب می‌توانید خود را از آن‌چه که باید، بیشتر نشان دهید.این وظیفه اغلب برعهده‌ی گردنبند، دکمه‎‌ها، ساعت، کیف دستی و یا دستمال دور گردن شماست. انتخاب مناسب چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح و مدل می‌تواند استایل ساده شما را به یک استایل خاص و دیدنی تبدیل کند.

رنگ لباس کوکتل چگونه است

رنگ، استایل شما را مدیریت می‌کند زیرا رنگ به راحتی می‌تواند افراد را به اشتباه بیاندازد. پاول می‌گوید: «اگر درباره‌ی رنگ مطمئن نیستید، برای این‌که راه را درست بروید از اکسسوری مناسب استفاده کنید.»برای لباس کوکتل طیف صورتی، رنگ آبی فیروزه‌ای را پیشنهاد میشود یعنی رنگ‌هایی که شما را برجسته‌تر می‌کنند.در همین رنگ‌بندی کاپشن یا مانتوی تیره یا سبز یشمی انتخاب خوبی است. وقتی برای انتخاب رنگ شک دارید، آبی تیره یا سرمه‌ای بسیار عالی است.این رنگ شما را متمایز می‌کند؛ هم‌چنین وقتی در عکس ظاهر می‌شوید یا در زیر نورهای درخشان. این رنگ را می‌توانید با یک بلوز سفید و کفش مشکی راحت بپوشید.

چه فصلی مناسب لباس کوکتل است

اگر در فصل تابستان به مهمانی دعوت می شوید به رنگ توجه داشته باشید. هوای گرم رنگ ها و پارچه های سبک تر را می طلبد طوری که خود شما هم احساس بهتری دارید. اما در فصل سرد رنگ های تیره تر و پارچه های سنگین تری باید بپوشید. از طرفی به ساعت مهمانی هم توجه کنید. اگر در هوای تاریک شب به مهمانی دعوتید رنگ های تند و پررنگ تری انتخاب کنید.

سخن آخر…

لباس کوکتل راهی است برای شیک‌پوش‌بودن بدون اینکه حس راحتی را از خود سلب کنیم. لباسی راحت که بین لباس‌های مجلل شب و لباس‌های غیررسمی معمولی تعادل برقرار می‌کند. این لباس قوانین خاص خودش را دارد؛ اما لباسی است که از پوشیدن آن اصلا پشیمان نخواهید شد و تا آخر جشن حس خوبی با آن خواهید داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز