Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 شهریور 1401

تمیز کردن لکه عسل روی لباس چگونه است؟ + تمیز کردن لکه عسل!

همه چیز در رابطه با پاک کردن لکه عسل روی لباس!

عسل، شربت میوه‌های مختلف یا حتی شربت درخت افرا افزودنی‌های لذیذی به انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها هستند. از این مواد می‌توانید برای تهیه انواع غذاها مانند پن کیک و وافل و شربت‌های میوه‌ای و چای استفاده کنید. اکثر لکه‌های ناشی از شربت به راحتی از روی لباس پاک می‌شوند مگر اینکه رنگ‌های مصنوعی به آنها اضافه شده باشند

نحوه پاک کردن لکه عسل و شربت از روی لباس‌ های قابل شستشو در خانه

شربت‌های مختلف معمولاً از شکر طبیعی تهیه می‎شود و لکه حاصل از آنها لکه‌هایی بر پایه تانین هستند. لکه تازه تانین را عموماً می‌توان با استفاده از مایع لباسشویی و داغ‎ترین آب ممکن برای پارچه لباس از روی آن پاک کرد. برای اینکه از درجه حرارت مناسب برای شستشوی لباس خود مطمئن شوید، به برچسب حاوی اطلاعات نگهداری و شستشوی آن مراجعه کنید.

اگر مقداری عسل یا شربت غلیط روی لباس ریخت، از یک کارد کند یا جسم پلاستیکی با گوشه‌ کند استفاده کنید و اضافات جامد لکه عسل یا شربت را تا جایی که ممکن است از روی پارچه بردارید. چیزی که نباید از نظر دور کنید این است که هرگز روی این مواد را دستمال نکشید چون این کار فقط باعث نفوذ کردن ذرات لکه عسل و شربت به عمق بیشتری از الیاف لباس خواهد شد.

یک دستمال سفید یا دستمال حوله‌ای کاغذی را در آب معمولی فرو ببرید و بعد با آن به آرامی روی ناحیه لکه شده ضربه بزنید تا لکه به طور کامل از روی پارچه پاک شود.

صابون‌های طبیعی بهترین مواد برای پاک کردن لکه‌های روغنی از روی لباس هستند اما هرگز از صابون به صورت قالبی یا پودری برای تمیز کردن لکه‌ شربت یا عسل از روی لباس استفاده نکنید چون شربت و عسل، لکه‌هایی بر پایه تانین ایجاد می‌کنند و از بین بردن آنها با صابون سخت‌تر است.

برای پاک کردن لکه کهنه شربت از روی لباس، یا اگر رنگ مصنوعی به محصول اضافه شده، ممکن است به اقدامات بیشتری علاوه بر شستشوی عادی نیاز باشد. برای پاک کردن کله شربت و عسل از روی لباس های سفید و نخی می‌توانید از سفیدکننده کلردار استفاده کنید.

برای الیاف مصنوعی یا لباس‌های رنگی هم می‌توان از ترکیبی حاوی سفیدکننده اکسیژنه و آب ولرم استفاده کرد. سفیدکننده و آب را مطابق با دستورالعمل درج شده روی بسته‎بندی محصول و بنا بر نسبت‌های توصیه شده با هم ترکیب کنید.

از این ترکیب به مقداری تهیه کنید که بتوان لباس را به صورت کامل در آن فرو برد و ترکیب به صورت یکنواخت به همه‌جای لباس برسد. اجازه دهید تا لباس لکه شده حداقل چهار ساعت یا یک شب تا صبح در این ترکیب باقی بماند. سپس آن را به روش معمول بشویید.

استفاده از آب گرم:

خوب ، تقریباً همان فرایند بالا است ، اما فرایند اولیه متفاوت خواهد بود ، این بار شما قصد دارید از آب گرم و یک پارچه استفاده کنید. پارچه را در آب داغ خیس کرده و روی سطح فرش که لکه عسل خشک است بمالید ، این کار به آب شدن عسل خشک کمک می کند. این روند را تا زمانی که عسل کاملاً ذوب شده است تکرار کنید ، اکنون مرحله اول یا دوم بالا را دنبال کنید تا فرآیند تمیز کردن کامل شود.

نکته:

1- به هیچ وجه بر روی لکه عسل دستمال نمالید؛ زیرا باعث چسبندگی زیاد و نفوذ بیشتر در عمق فرش می‌شود.
2- بعداز پاک کردن لکه عسل، بهتر است با اسفنج تمیز و مرطوب محل را فشار دهید تا عسل های باقی مانده از فرش خارج شود و در عمق فرش نماند.
3- از حوله یا دستمال های پارچه ایی با رنگ سفید استفاده کنید تا رنگ حوله یا دستمال به فرش منتقل نشود.
4- از حوله یا دستمال های بدون پرز استفاده کنید؛ زیرا پرزهای آن به لکه چسبیده و ازبین بردن لکه را سخت تر میکند.
5- درصورت باقی ماندن لکه، از مواد پاک کننده مناسب با فرش خود استفاده کنید. توجه داشته باشید پاک کننده های دارای الکل ممکن است رنگ فرش را ازبین ببرند.
6- درصورت استفاده از پاک کننده ها، مقدار کم آن را در اب مخلوط کرده و سپس به فرش بزنید
7- قبل از استفاده از هرگونه پاک کننده در قسمتی از فرش تست کنید تا مطمئن شوید باعث تغییر رنگ فرش نمی‌شود

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز