Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 آبان 1401

کیف چرم اداری چیست ؟ + ویژگی کیف چرم!

همه چی درباره کیف چرمی اداری!

کیف های اداری  که با نام های مختلفی از جمله کیف دستی، کیف رسمی، کیف دانشگاهی، کیف دانشجویی، کیف سامسونت، کیف دیپلمات و … شناخته می شوند،. کیف های اداری جزء کیف هایی هستند که به دلیل ابعاد بزرگ و فضای کافی، برای نگهداری وسایل همراه روزانه، وسایل کاری، وسایل دانشگاهی و …  بسیار مناسب و کاربردی هستند.

 

درواقع داشتن محفظه های بزرگ و جیب هایی داخلی و خارجی به این نوع کیف کمک می کند تمامی وسایل کوچک و بزرگ افراد را ساماندهی کنند. نوع حمل دستی و دوشی آن نیز بر محبوبیت کارهای اداری افزوده است. این کاربردهای زیاد باعث شده به طور معمول هر فردی معمولاً یک یا چند مورد کیف اداری شخصی داشته باشد.

 

کیف های اداری از لحاظ سبک و استایل

به لحاظ سبک، کیف های اداری غالباً برای کسانی که طرفدار استایل کلاسیک هستند اولویت دارتر است، هرچند به ندرت موارد اداری برای سایر سلیقه ها هم تولید می شوند. کیف های اداری معمولا از جنس برزنت، چرم، پلاستیک و حتی چوب (مدل سامسونت) و … ساخته می شوند. در این میان کیف های اداری چرمی (در دو گروه چرم طبیعی و صنعتی) بسیار چشم نواز بوده و معمولاً توسط مخاطبان اولویت داده می شوند.

 

کیف های اداری از لحاظ متریال و مواد اولیه

کیف های اداری از جنس چرم طبیعی، تکمیل کننده یک استایل رسمی برای مدیران، کارمندان، اساتید، دانشجویان و افراد با سلیقه کلاسیک است، که اکثریت افراد در هر زمینه شغلی و تحصیلی در رده های سنی مختلف از آن بهره می برند. علاوه بر این گاهی افرادی به واسطه ویژگی ها و فرهنگ محیط کاری خود یا شخصیت و اعتباری که می خواهند داشته باشند از کیف های اداری چرم استفاده می کنند.

 

به ویژه کارمندان و دانشجویان بیشترین طرفداران کیف های اداری هستند، که گنجایش لپ تاپ را هم داشته باشد. بر این اساس تقریبا تمام کارمندان از کیف های رسمی و اداری استفاه می کنند. این نوع از کیف ها با لباس های رسمی و حتی اسپرت قابل ست شدن هستند.

 

نکات مهم در خرید کیف اداری

خرید کیف اداری مستلزم توجه به نکات خاصی است که در زیر به طور خلاصه بیان شده‏اند:

 

  • کیفیت مواد اولیه: کیف اداری مردانه و زنانه از جنس های مختلفی ساخته می شوند، که از مهمترین آن ها می توان به دو گروه اصلی کیف اداری برزنتی و کیف اداری چرمی اشاره نمود. در هر دو حالت ساختار پارچه یا مرغوبیت چرم استفاده شده در ساخت کیف، به عنوان مهمترین عامل مؤثر بر قیمت و کیفیت محصول نهایی درنظر گرفته می شوند، که بایستی در خرید لحاظ گردد.

 

  • کیفیت آستر داخلی: از مهمترین خصوصیات کیف اداری، نوع آستر داخلی استفاده شده، درجه سختی و نرمی آستر، جنس و مرغوبیت آستر و … است. به طور کلی آستر داخلی می تواند از چرم طبیعی، چرم اشبالت، پارچه، مقوا و … باشد که در هر حالت کیفیت آستر تعیین کننده بوده و میزان مرغوبیت آن دوام و ماندگاری محصول در بلندمدت را به همراه خواهد آورد.

 

  • کیفیت یراق آلات: یکی دیگر از موضوعات مهم در کیف های اداری، میزان کیفیت یراق آلات، زیپ‌ها، اتصالات فلزی یا پلاستیکی، قفل‌ها، دسته، اتصالات بند دوشی، سگک‌ها و حلقه‌های فلزی و… آن است. طبعاً استفاده از یراقی که همخوان با بدنه بوده و دارای کیفیت بالایی است، از خرابی محصول در زمان کوتاه (بدلیل استفاده مداوم و مستقیم) جلوگیری کرده و مهم تر اینکه استفاده از یراق آلات خوش ساخت، زیبایی خاصی به محصول نهایی خواهد بخشید.

 

  • کیفیت دوخت: دوخت کیفی که صاف، یکنواخت، ریز و بدون نخ اضافه باشد باکیفیت تر است. معمولاً دوخت کیف، به ویژه کیف های چرمی به دو صورت دستی و ماشینی انجام می گیرد که دوقت ماشینی دقیق تر و منظم تر بوده و خروجی بهتری را به دست می دهد. اما در برخی محصولات که شمایل سنتی و هنری دارند استفاده از دوخت دستی مرسوم است. کیفیت دوخت روی حسی که محصول نهایی برای مخاطب فراهم می آورد بسیار تاثیرگذار است.

 

اهمیت داشتن یک کیف مناسب برای کار روزانه

قطعا هر فردی برای رفت‌وآمد به محل کار به یک کیف مناسب نیاز دارد.

 

مسیرهای طولانی تاثیرات مخربی بر سلامت و عملکرد فرد می‌گذارد.

 

افرادی که زمان‌های طولانی را صرف رفت‌و‌آمد می‌کنند نسبت به افرادی که مسیر کوتاهی دارند،

 

بیشتر از لحاظ روانی و جسمی آسیب می‌بینند.

 

این افراد بیشتر دچار افسردگی و چاقی می‌شوند.

 

به‌طورکلی اگر رفت‌وآمد روزانه کمتر از ۳۰ دقیقه باشد، مشکلات چندانی را به همراه ندارد

 

اما مدت‌زمان طولانی‌تر، عوارض و بیماری‌های گفته شده را به همراه خواهد داشت.

 

حال با این مقدمه متوجه می‌شویم که اهمیت توجه به سلامتی روانی و جسمی

 

برای هر فردی که روزانه مسیر‌های طولانی را طی می‌کنند تا چه میزان است.

 

یکی از مواردی مهمی که هر کارمندی برای حفظ سلامتی خود باید رعایت کند،

 

به همراه داشتن کیف مناسب است. تعریف ما از کیف مناسب چیست؟

 

به‌طورکلی یک کیف مناسب یعنی المان‌های کیفیت، زیبایی و جادار بودن را داشته باشد.

 

این‌چنین کیفی به یک کارمند کمک می‌کند که راحت‌تر  مسیرها را طی کند

و کمترین آسیب را به شانه‌ها و کمر خود وارد نماید

 

عوامل کاربردی بودن کیف روزانه و کارمندی

در انتخاب کیفی که باید روزانه با خود حمل کنید شش مورد را در نظر بگیرید:

 

اولین نکته در انتخاب کیف کارمندی، جنس رویه، آسترها و یراق‌آلات کیف

کیفیت بالا و دوام کیف موجب می‌شود که پس از مدتی کوتاه، نیاز به تعمیر نداشته باشد.

بنابراین هنگام خرید، به دوخت و مقاومت جنس بدنه، آسترها و یراق‌های به‌کار رفته توجه کنید.

 

نکته دوم برای انتخاب کیف اداری، انعطاف‌پذیری کیف

انعطاف‌پذیری کیف باعث می‌شود برای گذاشتن وسایل مختلف، راحت‌تر باشید.

 

لپ‌تاپ، جاسوئیچی، جاکارتی، تلفن‌همراه، دفتریادداشت و وسایل کوچک و بزرگ دیگر همگی نیاز به جاسازی دارند.

 

کاربردی بودن کیف به عواملی مانند اندازه، تعداد جیب‌ها و ابزارهای بکار رفته بستگی دارد

 

و این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به وسایل کوچک و بزرگی که دارید، آن‌ها را به تفکیک در کیف‌تان قرار دهید.

 

نکته سوم برای انتخاب کیفی که روزانه به‌همراه دارید، توجه به وزن کیف

یکی دیگر از مهمترین المان‌های تاثیرگذار بر سلامتی، وزن کیف است.

 

جنس بدنه و ضخامت آن بر وزن کیف اثر می‌گذارد.

 

بعضی از کیف‌ها آنقدر سنگین هستند که قبل از انکه وسیله‌ای در آن بگذارید شما را خسته می‌کنند.

 

بهتر است به وزن کیف توجه کنید. زیرا پر کردن آن با لپ‌تاپ، شارژرها، دفتر و غذای روزانه‌تان، وزن آن‌را چند برابر می‌کند.

 

ویژگی یک کیف اداری چرم خوب و باکیفیت:

  • نوع دباغی: یکی از موارد مهمی که کیفیت چرم را مشخص می کند، نوع دباغی چرم می باشد، به طور کلی دو نوع دباغی برای چرم وجود دارد طبیعی و مصنوعی، دباغی به روش مصنوعی چرم سریع تر تولید می شود و کیفیت پایین تری دارد، اگر به دنبال کیف با کیفیت هستید به دنبال چرم هایی بروید که به روش سنتی و طبیعی دباغی شده اند، دباغی این چرم ها مدت زمان بیشتری طول می کشد اما کیفیت بیشتری دارند.

 

  • نوع رنگ آمیزی چرم: چرم طبیعی فاقد رنگ می باشد و رنگ آن کرمی است. تمام چرم هایی که به رنگ های مختلف در بازار میبینید همه رنگ آمیزی شده هستند. نوع رنگ رزی هم نقش مهمی در کیفیت چرم ایفا می کند. رنگ های صنعتی به چرم آسیب می زنند. چرم به دلیل اینکه ماده ای طبیعی است، را فقط باید به وسیله ی رنگ های طبیعی رنگ آمیزی کرد تا کیفیت آنها حفظ شود.

 

  • بوی چرم: چرم های طبیعی همیشه بویی شبیه بوی حیوان بز می دهند. یک راه برای تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی همین بوی چرم می باشد.

 

  • نوع چرم: جنس چرم هم انواع مختلفی دارد از قبیل چرم گاوی، چرم بز، چرم گاومیش و … چرم بز نسبت به سایر چرم ها کیفیت بالاتری دارد. کیفیت چرم را همانطور که گفتیم نوع دباغی مشخص می کند. بهترین چرم های ایران به ترتیب مربوط به شهر تبریز می باشد که به اسپانیا صادر می شود. چرم مشهد و چرم تهران که چرم مشهد کیفیت بالاتری دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز