Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 مرداد 1403

نکاتی برای سلامتی بدن بدانید! + از سلامتی بدن چه میدانید ؟

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: «سلامتی ثروت است.» این یعنی حتی اگر ثروتمند باشید، در صورتی که سلامتی بدن نداشته باشید، نمی‌توانید از زندگی‌اتان لذت ببرید. سبک زندگی مدرن باعث شده احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش پیدا کند. اگر تا زمانی که جوان هستید به سلامتی خود توجه نکنید، مطمئن باشید در دوران پیری پشیمان می‌شوید. البته هیچ‌وقت دیر نیست‌. از همین امروز می‌توانید با انجام یک سری کارها تقویت سلامتی‌اتان را در اولویت قرار دهید

مقدار زیادی آب بنوشید

متخصصان مدام تأکید می‌کنند که آبرسانی به بدن، به‌ویژه در روزهای گرم اهمیت خیلی زیادی دارد. با این وجود بسیاری از افراد همچنان از این موضوع غفلت می‌کنند‌. باید دست‌کم روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید‌‌. آب نه تنها سموم را از بدن خارج می‌کند، بلکه پوست را هم سالم و درخشان نگه می‌دارد.

می‌توانید نوشیدنی‌های سالم دیگر را هم مصرف کنید، اما دقت کنید که هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند جایگزین آب شوند. برای اینکه آب بیشتری دریافت کنید، میوه‌ها و سبزیجاتی مانند هندوانه را که آب زیادی دارند، در رژیم غذایی خود جای دهید. همچنین چه در خانه و چه در بیرون همیشه همراه خودتان یک بطری آب خنک داشته باشید‌.

از خوردن صبحانه برای سلامتی بدن غفلت نکنید

همه‌ی ما می‌دانیم که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. با این حال خیلی از افراد به دلیل اینکه صبح‌ها وقت کافی ندارند، صبحانه نمی‌خورند‌. اگر شما هم نگران دیر رسیدن به سرکار هستید و به همین دلیل برای صبحانه خوردن وقت نمی‌گذارید، یک راه‌حل ساده برای شما داریم؛ صبح‌ها کمی زودتر از خواب‌ بیدار شوید. بله، به همین سادگی و با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زودتر بیدار شدن از خواب می‌توانید با خیال راحت صبحانه بخورید و از مزایای صبحانه خوردن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

شروع روز با یک صبحانه‌ی سالم برای سوخت‌وساز بدن بسیار مهم است. باور بر این است افرادی که صبحانه‌ی سالم و مقوی می‌خورند، در طول روز کالری کمتری مصرف می‌کنند. بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان به قصد کاهش وزن از صبحانه خوردن اجتناب می‌کنند.

واقعیت این است که این کار هیچ کمکی به لاغری نمی‌کند و اثرات بدی روی سلامتی می‌گذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که صبحانه خوردن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در وعده‌ی صبحانه سالم‌ترین خوراکی‌ها مثل غلات سبوس‌دار، سبزیجات تازه، منابع پروتئین و چربی‌های سالم مثل مغزها و دانه‌ها را بخورید تا از این طریق ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دریافت کرده و به حفظ سلامتی بدنتان کمک کنید‌.

خواب کافی داشته باشید

در مورد اهمیت خواب کافی نمی‌توان بیش از این نمی‌شود تاکید کرد. خواب کافی اگر نه بیشتر، اما به اندازه‌ی رژیم و ورزش اهمیت دارد. کمبود خواب می‌تواند مقاومت به انسولین را تحریک کند، همچنین در اثر کم‌خوابی هورمون‌های اشتها به خوبی کار نمی‌کنند و عملکرد ذهنی و فیزیکی شما کاهش می‌یابد.

علاوه بر این کمبود خواب، یکی از قوی‌ترین فاکتورهای خطر برای اضافه وزن و چاقی در آینده است. یکی از مطالعات نشان داده است که کمبود خواب۸۹٪ و در بزرگسالان ۵۵٪ خطر چاقی را افزایش داده است.

گوشت را بیش از حد طبخ نکنید یا آن را سوزانید سلامتی بدن

گوشت می‌تواند بخش سالم و مغذی تغذیه باشد. پروتئین بسیار بالایی دراد و حاوی مواد مغذی متعددی است. مسائل بسیاری هنگام پخت بیش از اندازه یا سوزاندن گوشت به وجود می‌آید. این امر می‌تواند منجر به شکل‌گیری ترکیبات خطرناکی شود که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. پس گوشت بخورید اما آن را بیش از حد طبخ نکنید و نسوزانید.

 

دیگه نگران تامین پوشاکتون نباشید، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی تا از پوشاک بی نیاز بشی

ویژگی‌ های تغذیه ناسالم چیست؟ 

تغذیه ناسالم نیز همانند تغذیه سالم دارای ویژگی‌های مختلفی است. با آشنایی با این موارد می‌توانید رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی‌های تغذیه ناسالم به صورت زیر هستند: 
• میزان کالری دریافتی بسیار بالا باشد. 
• ارزش غذایی در مقابل میزان کالری پایین باشد. 
• در زمان طبع از مقدار بسیار زیادی روغن برای تهیه استفاده شده باشد. 
• غذا به صورت فوری و در حرارت بالا تهیه شده باشد. 
• از مواد غذایی غیر بهداشتی و ناسالم استفاده شده باشد. 
• از قند و نمک به میزان بسیار زیاد استفاده شده باشد. 
• فیبر کافی در آن وجود نداشته باشد و به سرعت از معده خارج شود. 
• میزان پروتئین آن بسیار پایین و نزدیک به صفر باشد. 
• مواد افزودنی، نگه دارنده و ترکیبات غیر مجاز و مضر در آن وجود داشته باشد. 
• حجم بالایی از قند‌های تصفیه نشده در آن وجود داشته باشد.
سلامتی بدن

ویژگی‌ های برنامه غذایی سالم

برخی از رژیم‌های غذایی به صورت غیر اصولی شما را از خوردن مواد غذایی مختلفی منع می‌کنند، در صورتی که بدن به تمام منابع نیاز دارد و باید به صورت متعادل از همه آن‌ها استفاده کنید. پروتئین، چربی، فیبر، ویتامنی‌ها، کربوهیدارت و مواد معدنی همگی برای سلامت بدن ضروری هستند و باید با انتخاب بهترین مواد از هر دسته به سلامت بدن خود کمک کنید. 
  • پروتئین
منبع اصلی تأمین انرژی بدن پروتئین است و برای انجام فعالیت‌های روزانه به آن نیاز داریدو البته توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه پروتئین می‌تواند برای کلیه مضر باشد و مخصوصا افرادی که درگیر بیماری‌های کلیوی هستند باید در این زمینه بسیار رعایت کنند. بدن همواره به دریافت پروتئین باکیفیت نیاز دارد، حتی در زمان پیری. پروتئین‌ها به صورت‌های مختلف حیوانی و گیاهی وجود دارند که باید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. 
  • چربی
چربی‌ها در دو دسته چربی‌های خوب و چربی‌های بد دسته‌بندی می‌شوند. چربی‌های بد برای بدن مضر بوده و فرد را به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌کنند. اما چربی‌های خوب برای بدن مفیدند و از قلب و مغز شما محافظت می‌کنند. ازجمله چربی‌های خوب، امگا3 است که برای سلامت جسمی و روانی بسیار ضروری است. 
  • فیبر
غذا‌های متنوعی وجود دارند که سرشار از فیبر هستند. این موارد ازجمله میوه، آجیل، سبزیجات، لوبیا و … به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کنند. علاوه بر آن مصرف فیبر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیابت را از شما دور کند. فیبر تأثیر زیادی در سیری طولانی مدت و کاهش وزن نیز دارد. 
  • کربوهیدرات
یکی دیگر از منابع مهم تأمین انرژی بدن، کربوهیدرات‌ها هستند. اما نکته مهم در این زمینه این است که باید از کربوهیدرات‌های پیچیده به جای قند و کربوهیدرات ساده استفاده کنید. نوع پیچیده در مواد غذایی مانند سبزیجات، دانه‌ها و میوه‌ها هستند. نشاسته و قند‌های طبیعی از افزایش سریع قند خون بدن جلوگیری می‌کنند. 
  • کلسیم
کلسیم برای داشتن استخوان‌هایی سالم بسیار ضروری است و بدون آن فرد دچار پوکی استخوان می‌شود. علاوه بر ان کمبود کلسیم در بدن باعث مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی و کم خوابی می‌شود. تمام افراد در هر سنی باید میزان کافی کلسیم را از طریق برنامه غذایی خود دریافت کنند. ویتأمین‌هایی مانند K و D نیز به جذب کلسیم بیشتر در بدن کمک می‌کنند. همچنین باید مواد غذایی که کلسیم بدن را تخریب کنند، از برنامه غذایی خود حذف کنید.

ورزش کنید

آهسته راه‌رفتن بهترین روش برای ورزش کردن است و هزینه‌ای ندارد. یک کیلومتر پیاده روی آهسته در روز تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد استفاده از راهرو به جای آسانسور در جاهایی که امکان دارد از استفاده از بالابر اجتناب کنید چرا که استفاده از پله ها برای سلامت قلب و گردش خون شما مفید است.

اگر شما 1 یا 2 طبقه از پله استفاده کنید برای شما مضر نخواهد بود، این یک تمرین ساده برای ورزش کردن در محل کار شماست. توصیه کلی این است که در طول هفته 150 دقیقه ورزش کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user