Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 تیر 1402

آب درمانی چیست؟ + فواید آب درمانی !

آب درمانی یا هیدروتراپی یک درمان مکمل است که از آب برای اهداف سلامت جسم و روان استفاده می‌شود. کاربردهای زیادی از جمله درمان درد مفاصل و کاهش استرس عضلانی، آرتریت و فیبرومیالژیا، اسپاسم و توانبخشی و بازتوانی دار

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

آب درمانی (Hydrotherapy) چیست؟

آب درمانی (Hydrotherapy) شامل انجام تمرینات و تکنیک‌های خاص فیزیوتراپی در آب برای کمک به تسکین درد، آرامش و تقویت عضلات، افزایش گردش خون و متعاقبا بهبود عملکرد است. آب درمانی شامل تمرینات خاصی است که در یک استخر آب انجام می‌شود. دمای آب معمولا 33 تا 36 درجه سانتیگراد است. آب درمانی به طور کلی بیشتر بر روی حرکات آهسته و کنترل شده و با آرامش تمرکز دارد.

آب درمانی می‌تواند مفید باشد و بعد از جراحی تعویض مفصل یا کمردرد، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت پسوریاتیک و استئوآرتریت استفاده می‌شود. همچنین به بزرگسالان و کودکانی که تحرک محدودی دارند اجازه می‌دهد تا تحرک خود را در آب به حداکثر برسانند.

هیدروتراپی همچنین به عنوان فیزیوتراپی در آب شناخته می‌شود، استفاده از یک محیط آبی برای انجام ورزش در حالی که قادر به تغییر شدت حرکت است، ویژگی که خارج از آب امکان پذیر نیست. از آنجایی‌که بدن شناور است، آب اجازه می‌دهد تا ورزش بیشتری نسبت به روی زمین انجام شود، در حالی‌که افزایش دما و فشار گردش خون و انعطاف‌پذیری را تشویق می‌کند. این یک راه موثر و راحت برای بیماران برای توانبخشی است.

آب درمانی چگونه کار می کند؟

یک استخر آب درمانی معمولا بین 33 تا 36 درجه سانتیگراد گرم می‌شود که کمی متفاوت از تمرینات معمولی آب درمانی است. گرمای استخر ماهیچه‌ها و مفاصل را گرم می‌کند و باعث می‌شود دامنه حرکتی بهتری داشته باشید. از آنجایی‌که آب شناور است، جاذبه کمتری نیز بر بدن تاثیر می‌گذارد. با آبی که وزن شما را تحمل می‌کند، فشار کمتری بر عضلات و مفاصل وارد می‌شود.

آب درمانی (Hydrotherapy) عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد با درد کمتری ورزش کنید. دمای آب به کاهش درد کمک می‌کند و همچنین دامنه حرکتی بیشتری می‌دهد. علاوه‌براین، آب مقداری مقاومت طبیعی در برابر حرکات ایجاد می‌کند. در مورد عملی مانند چرخاندن بازوی در مقابل خود فکر کنید. در خارج از استخر، این حرکت آسان است، اما وقتی آن را در آب امتحان کنید، حرکت بسیار کندتر است. بنابراین، هنگام ورزش در یک استخر گرم، مقاومت طبیعی در برابر آب دریافت می‌کنید که به بهبود قدرت عضلانی کمک می‌کند.

فواید و خواص آب درمانی

فواید هیدروتراپی بسیار زیاد است و نه‌تنها روی سلامت جسمی تاثیر دارد، بلکه برای بهبود شرایط روحی و روانی هم موثر است. برای اینکه متوجه شویم خواص آب درمانی چیست، در ادامه به برخی از کاربردها و مزایای این روش درمانی اشاره می‌کنیم.

  • آرام کردن و کاهش تنش‌های بدنی
  • کاهش دردهای مفصلی
  • رفع گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • روشی در دسترس
  • بهبود شرایط روحی و روانی بیمار
  • تقویت عضلات بدن
  • کمک به افزایش سوخت‌وساز بدن
  • کمک به کاهش حملات آسم ناشی از تمرین‌های هوازی
  • مناسب برای زنان باردار
  • حفظ و افزایش انعطاف بدنی
  • افزایش سرعت جریان خون
  • کمک به کاهش مشکلات ناشی از بیماری‌های ریوی، قلبی و روماتیسم
  • مناسب برای افراد مسن و کسانی که مشکلات حرکتی دارند

آب درمانی برای رماتیسم

آب درمانی یکی از روش‌های درمانی موثر برای کاهش التهاب‌های مفصلی ناشی از روماتیسم است. در این روش بیمار با انجام تمرین‌های مخصوص می‌تواند دردهای مفصلی را کاهش دهد و عضلات خود را تقویت کند. همچنین آب گرم موجب کاهش استرس و آرام کردن بدن بیمار می‌شود.

آب درمانی برای دیسک کمر

آب درمانی برای کاهش دردهای ناشی از دیسک کمر موثر است. معمولا در کنار فیزیوتراپی، هیدروتراپی نیز تجویز می‌شود. در جلسات آب درمانی دیسک کمر، توصیه می‌شود که در عمق آب قرار بگیری به‌طوری‌که آب تمام گودی کمر شما را بپوشاند.

بعد از انجام تمرین‌ها و خروج از استخر حتما کمر خود را بپوشانید تا دچار گرفتگی عضلانی نشوید. آب گرم در هیدروتراپی جریان خون را در ناحیه آسیب‌دیده بیشتر می‌کند و موجب شل شدن عضلات آن بخش می‌شود. بنابراین، بهتر است در انتهای تمرین‌ها حدود 5 دقیقه در آب جکوزی بروید. آب درمانی و انجام تمرین‌های قدرتی و کششی به بهبود دردهای کمر کمک شایانی می‌کند.

آب درمانی برای رباط زانو

آب درمانی برای بهبود دردهای رباط زانو، آرتروز و رماتیسم‌های مربوط به مفصل زانو کاربرد دارد. زیرا با استفاده از آب و بدون انجام ورزش‌هایی که به زانو و عضله‌ها فشاری مضاعف بیاید، می‌توان به‌وسیله کاهش وزن در آب و مقاومتی که آب ایجاد می‌کند تمرین‌های اصلاحی را انجام داد.

راه رفتن، کشش عضلانی یا راه رفتن روی تردمیل در آب و تمرین‌هایی که به حفظ تعادل بدن کمک می‌کند، در درمان مشکلات رباط زانو موثر هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user