Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 تیر 1402

اثرات آلودگی هوا بر روی پوست ! + خطرات آلودگی هوا!

آلودگی هوا به صورت مستقیم روی ظاهر و سلامت پوست انسان تاثیر می‌گذارد. مواد شیمیایی و آلاینده‌های فیزیکی موجود در هوا موجب می‌شود تا پوست ما در معرض پیری، لکه‌های پوستی و همچنین سرطان قرار بگیرد. مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که در مناطقی با آب و هوای تمیزتر زندگی می‌کنند، نسبت به سایر افراد پوست سالم‌تری دارند و التهابات و لکه‌های پوستی کمتری را تجربه می‌کنند.

 

آمارها نشان می‌دهد که 91 درصد از جمعیت جهان در مناطقی با کیفیت آب و هوایی پایین زندگی می‌کنند. آلودگی پنجمین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است، به‌طوری که در سال 2017 حدود 5 میلیون نفر در سراسر دنیا بر اثر آلودگی هوا فوت کردند. اما بیشترین تاثیر آلودگی هوا روی پوست چیست؟ آیا چیزی در مورد روش مراقبت از پوست در هوای آلوده می‌دانید؟

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

عوارض آلودگی هوا بر پوست

آلودگی پوست به معنای نفوذ مواد شیمیایی و آلاینده‌های مضر به لایه‌های پوست است. آلودگی هوا پوست را کدر می‌کند و موجب بروز آکنه و التهاب پوستی می‌شود. هر چند تاثیر آلودگی هوا بر پوست به میزان زیادی به مراقبت‌های پوستی و شدت آلودگی هوا بستگی دارد، اما به حال این موضوع موجب ایجاد چین و چروک‌های پوستی، تیرگی و پیری پوست می‌شود.

 

آلاینده‌های موجود در هوا آنقدر کوچک هستند که به راحتی وارد منافذ پوستی می‌شوند. هیدروکربن‌های موجود در گازهای خروجی از اگزوز خودرو و دود حاصل از آتش‌سوزی چربی دوست هستند و از فضای پر از چربی بین سلول‌های پوست عبور می‌کنند و روی ظاهر و سلامت پوست ما تاثیر می‌گذارند. در ادامه به برخی از عوارض آلودگی هوا بر پوست اشاره شده است.

 

  • کدر شدن پوست
  • ایجاد لکه‌های پوستی
  • جوش و آکنه
  • پیری پوست و ایجاد چین و چروک
  • اگزما
  • کهیر
  • بزرگ شدن منافذ پوستی
  • قرمزی و التهاب پوست
  • خشک شدن پوست
  • سرطان پوست
  • پسوریازیس

آلودگی هوا چطور به پوست آسیب می‌رساند؟

مهم‌ترین تاثیر آلودگی هوا بر پوست از بین بردن سد محافظتی پوست و کاهش تولید کلاژن پوست است. مطالعات نشان می‌دهد که آلاینده‌ها روی سطح پوست جمع می‌شوند و از طریق فولیکول‌های مو و منافذ پوستی به بافت‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند.

 

بسته شدن منافذ پوستی مانع رسیدن اکسیژن به پوست می‌شود و موجب آسیب‌های پوستی، چین و چروک و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

 

سیگار نکشید

اثر سیگار کشیدن بر پوست ما مثل آلودگی هواست. (نه فقط برای فردی که سیگار می‌کشد، بلکه برای افرادی هم که در معرض دود آن هستند.) دود سیگار باعث ایجاد چین و چروک‌ می‌شود.

 

سیگار کشیدن با آسیب به کلاژن و الاستین (فیبرهایی که موجب حفظ طراوت و انعطاف پوست می‌شوند) باعث پیری زودرس و کدر و شل شدن پوست می‌شود.

 

بروز لنتی ژین ها

لنتیگو (جمع lentigines) یک ماکول قهوه ‌ای کوچک است که معمولاً روی صورت، دست‌ ها و سینه قرار دارد. لکه ‌های کبدی، لکه‌ های هوری، لنتی‌ ژین ‌های خورشیدی و لنتی ‌ژین‌ های سالخوردگی نامیده می ‌شوند، معمولاً با افزایش سن مرتبط هستند، اما ممکن است در برخی از سندرم ‌های پوستی منحصر به‌ فرد دیده شوند یک مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض PM2.5 به طور قابل توجهی با لنتی ژین های ناشی از سالخوردگی روی گونه ها و پشت دست ها مرتبط است. هر چه PM بالاتر باشد، لنتی ژین بیشتر است.

 

سایر متغیرهای مرتبط با پیری پوست، دود سیگار و قرار گرفتن در معرض سوخت های فسیلی بود. هر دو با تعداد بیشتری لکه روی گونه همراه بودند.

 

آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت انسان

آلودگی هوا قاتل خاموش این نسل است. در سال 2019، سازمان بهداشت جهانی (WHO) آلودگی هوای محیطی (خارج از منزل) و آلودگی هوای خانگی (داخلی) را به عنوان بزرگترین خطر سلامت محیطی برای انسان‌ها در نظر گرفت که تاثیر آلودگی هوا روی پوست هر ساله باعث مرگ زودرس بیش از 7 میلیون نفر می‌شود.

 

برآوردها در سال 2018 نشان داد که 9 نفر از 10 نفر هوای حاوی سطوح بالایی از آلاینده‌ها را تنفس می‌کنند (WHO، 2017). بر اساس گزارش انجمن ریه آمریکا، در ایالات متحده، نزدیک به 134 میلیون نفر – بیش از 40٪ از جمعیت – در معرض خطر بیماری و مرگ زودرس به دلیل آلودگی هوا هستند.

 

WHO آلودگی هوا را به عنوان آلودگی محیط بیرون (محیط) و محیط داخلی (خانگی) توسط هر عامل شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی که ویژگی‌های طبیعی جو را تغییر می‌دهد تعریف می‌کند (نشنال جئوگرافیک، 2016، سازمان بهداشت جهانی، 2017).

 

ترکیبی از ذرات و گازها که می‌تواند به غلظت‌های مضر در خارج و داخل خانه برسد. دوده، دود، کپک، گرده، متان و مونوکسید کربن تنها چند نمونه از آلاینده‌های رایج هستند. این ذرات ریز علاوه بر تاثیر آلودگی هوا روی پوست می‌توانند به عمق ریه ها نفوذ کرده و به سیستم قلبی عروقی دسترسی پیدا کنند.

 

آلودگی هوا بر بسیاری از سیستم‌های عضو از جمله سیستم قلبی عروقی تأثیر می‌گذارد و باعث بیماری قلبی و سرطان ریه عامل ریوی، بیماری انسدادی مزمن ریه، آسم و عفونت‌های تنفسی می‌شود.

 

نرخ بالای سکته مغزی به درگیری سیستم عصبی مرکزی نسبت داده شده است. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آلودگی هوا بر سیستم‌های تولید مثلی و سیستم‌های پوششی تأثیر می‌گذارد.

 

تاثیر آلودگی هوا روی پوست چیست؟

هنگامی که بیشتر ما به تاثیر آلودگی هوا روی پوست و سلامتی خود فکر می‌کنیم، دوده یا مواد شیمیایی گازی را تصور می‌کنیم که به بافت‌های داخلی حساس بینی، گلو و ریه‌های ما آسیب می‌زند. اگرچه استنشاق آلودگی هوا ناسالم است، اما این فقط اندام‌های داخلی شما نیستند که آسیب می‌بینند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user