Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 تیر 1402

اثرات خالکوبی و تاتو چیست؟ + با ضرر و زیان تتو آشنا بشید !

امروزه محبوبیت تاتو و خالکوبی در بین افراد جامعه، بیشتر از هر زمان دیگری است. البته قدمت تتو  محدود به زمان حال نبوده و در گذشته هم برای نشان دادن اعتقادات و تعلقات فرهنگی از آن استفاده می‌شد. حتی یونانیان از تتو برای نشانه‌گذاری برده‌ها استفاده می‌کردند و این کار در آمریکای جنوبی نمادی از قدرت و غرور بود. اما موضوعی که برای ما اهمیت دارد، بحث عوارض و خطرات تتو است. به‌همین خاطر فارغ از نیت انجام این کار بد نیست تا با عوارض تتو آشنا شوید. شاید پاسخ سوالات شما هم در ادامه این مطلب پاسخ داده شود

 

تولیدی حمیدی ( عمده استایل ) ضامن پوشاک عمده شماست

اکس العمل های آلرژیک به جوهر تاتو

رنگ های خالکوبی ( به خصوص رنگ های قرمز، سبز، زرد و آبی ) می توانند باعث واکنش های آلرژیک پوستی مانند بثورات خارش دار در محل تاتو شوند. این ممکن است حتی سال ها پس از انجام خالکوبی رخ دهد.

مشکلات پوستی

گاهی اوقات ناحیه ای از التهاب به نام گرانولوما در اطراف جوهر خالکوبی ایجاد می شود. خالکوبی همچنین می تواند منجر به کلوئید شود ( نواحی برجسته ناشی از رشد بیش از حد بافت اسکار)

بیماری های منتقله از خون

اگر تجهیزات مورد استفاده برای ایجاد خالکوبی شما آلوده به خون آلوده باشد، می توانید به بیماری های منتقله از خون مبتلا شوید، از جمله : استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)، هپاتیت B ، هپاتیت C و ایدز.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر تب و یا تراوش غیرطبیعی یا پوسته پوسته شدن در اطراف ناحیه تاتو شده را تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید. زیرا اینها علائم شایع عفونت هستند. اگر عفونت به سرعت درمان نشود یا به دلیل مقاوم شدن باکتری به آنتی بیوتیک به درستی قابل درمان نباشد، ممکن است آبسه ایجاد شود.

برای تخلیه آبسه ممکن است نیاز به درمان های خاص کلینیکی و بیمارستانی وجود داشته باشد. همچنین اگر جوش یا تورم در ناحیه مورد نظر بیش از یک هفته طول بکشد، نیاز به بررسی بیشتر دارد. در صورتی که احساس خارش ناراحت کننده در اطراف ناحیه خالکوبی شده داشته باشید و یا اگر از ناحیه چرک یا مایع ترشح شود، در آن زمان نیز  باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است به جوهر تاتو واکنش آلرژیک داشته باشید.

یک واکنش آلرژیک همچنین می تواند منجر به شوک آنافیلاکتیک شود. این شوک باعث می شود گلوی شما بسته شود و فشار خون شما به طور خطرناکی پایین بیاید. در صورت بروز این نوع واکنش آلرژیک، فورا به اورژانس مراجعه کنید.

بهترین کاندیدا برای پاک کردن تاتو چه کسانی هستند؟

خالکوبی‌های قدیمی‌تر و همچنین خالکوبی‌های آماتور راحت‌تر از خالکوبی‌های جدید پاک می‌شوند. برخی از رنگ ها نیز راحت تر از بقیه حذف می شوند.

این رنگ ها شامل: سیاه، رنگ قهوه ای، آبی تیره، سبز است. خالکوبی‌های بزرگتر، تیره‌تر و دارای رنگ های متنوع نسبت به خالکوبی‌های کوچکتر، روشن‌تر و کمرنگ تر زمان‌بر و پرهزینه‌تر هستند. به دلیل خطر عوارض جانبی، پاک کردن خالکوبی در موارد زیر نیز دشوارتر است:

  • پوست تیره تر
  • یک بیماری پوستی از قبل موجود، مانند اگزما
  • یک وضعیت سلامتی که روی پوست تأثیر می گذارد، مانند تبخال

با این حال، این بدان معنا نیست که اگر هر یک از این موارد در مورد شما صدق کند، نمی توانید خالکوبی خود را پاک کنید. این فقط به این معنی است که برای یافتن بهترین گزینه حذف برای خود نیاز است به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید تا بهترین روش پاک کردن را برای شما مشخص کند.

لیزر چگونه باعث پاک کردن تاتو می شود؟

اکثر متخصصان پوست ، لیزر را موفق ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای پاک کردن خالکوبی ها می دانند. امروزه اکثر خالکوبی ها با لیزر Q-switched ( کیوسویچ ) پاک می شوند. این نوع لیزر انرژی را در یک پالس قوی ارسال می کند. گرمای ایجاد شده ازاین پالس انرژی، جوهر موجود در پوست شما را گرم می کند تا آن را حل کند. برای پاک کردن خالکوبی خود باید چندین جلسه لیزر درمانی را طی چند هفته یا بیشتر دریافت کنید. اغلب، لیزر تاتو را به طور کامل پاک نمی کند. در عوض، لیزرها آن را محو می کنند، بنابراین بسیار کمتر قابل توجه است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user