Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
30 اردیبهشت 1402

از بین بردن سیاهی های روی بینی! + جوش های سر سیاه را چگونه از بین ببریم؟

درمان جوش سر سیاه چگونه صورت می‌گیرد؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از جوش سرسیاه روی پوست یا بینی‌ خود رنج می‌برید، پیشنهاد ما به شما خواندن این مقاله است؛ چرا که ما در این مطلب از ژین طب قصد داریم شما را با روش‌های درمان جوش سر سیاه  آشنا کنیم. 

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

تا ۱۰۰ درمان‌های نوین و خانگی در این مقاله از ژین طب آمده است. جوش‌های سرسیاه برآمدگی‌های کوچکی هستند که به دلیل مسدود شدن فولیکول‌های مو روی پوست ظاهر می‌شوند. این برجستگی‌ها را جوش‌های سر سیاه می‌نامند؛ زیرا سطح آن تیره یا سیاه به نظر می‌رسد. در واقع جوش‌های سرسیاه نوعی آکنه خفیف هستند که معمولا روی صورت ایجاد می‌شوند.

 

درمان جوش سر سیاه با روش‌های خانگی و کم‌هزینه نیز امکان‌پذیر است که ما در ادامه به آنها پرداخته‌ایم. جوش‌های سرسیاه معمولا زمانی خودشان را به خوبی نشان می‌دهند که منافذ پوست با سلول‌های مرده، چربی اضافه‌ای که توسط غدد چربی ترشح شده‌اند «سبوم» و سایر آلودگی‌ها پر و مسدود شوند. رنگ این جوش‌ها سیاه است و به همین دلیل نامشان را جوش‌های سرسیاه نهاده‌اند.

 

جوش‌های سرسیاه بسیار رایج هستند. برخی از محققان معتقدند که جوش‌های سرسیاه تقریباً همه را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهند. آنها بیشتر در بین نوجوانان شایع‌اند، اما ۱۰٪ تا ۲۰٪ از بزرگسالان نیز جوش‌های سر سیاه دارند. علت جوش سر سیاه چیست؟ جوش‌های سرسیاه زمانی ایجاد می‌شوند که در دهانه فولیکول‌های مو در پوست شما گرفتگی یا پلاگ ایجاد شود. هر فولیکول حاوی یک مو و یک غده چربی است که روغن تولید می‌کند.

 

این روغن که سبوم نام دارد، به نرمی پوست شما کمک می‌کند. سلول‌ها و روغن‌های مرده پوست در دهانه فولیکول پوست جمع می‌شوند و برآمدگی به نام کومدو را ایجاد خواهند کرد. برخی از عواملی که می‌توانند شانس ابتلا به آکنه و جوش‌های سر سیاه را افزایش دهند عبارتند از: تولید بیش از اندازه چربی بدن تجمع باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه روی پوست مصرف برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها، لیتیوم یا آندروژن‌ها مسدود شدن منافذ پوست به وسیله استفاده مداوم از لوازم آرایشی تعریق شدید صورت یا پوست بدن تحریک فولیکول‌های مو اصلاح کردن و سایر عواملی که به باز شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کنند رطوبت و چربی بالا در محیط برخی از بیماری‌ها مانند استرس، سندرم تخمدان پلی کیستیک و سندرم پیش از قاعدگی داروهایی که موجب تحرک سریع گردش سلول‌های پوستی می‌شوند تغییرات هورمونی و سن: ترشح بیشتر هورمون‌های جنسی تولیدات غدد تولیدکننده سبوم را افزایش می‌دهند و به همین علت پدیدار شدن آکنه در سنین بلوغ نیز شایع‌تر است.

 

درمان جوش سر سیاه بینی با خمیردندان

یکی دیگر از روش‌های درمان جوش سر سیاه به روش خانگی از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیردندان است. خمیردندان راهی مناسب در درمان جوش‌های سرسیاه بینی است. برای این منظور باید به صورت زیر عمل کنید: نحوه استفاده از خمیردندان در درمان جوش‌های سرسیاه بینی قبل از هرچیزی پوست بینی خود را با آب ولرم و صابون به خوبی بشویید تا سطح بینی شما تمیز باشد.

 

با این کار شما چربی و آلودگی‌های موجود روی سطح پوست خود را از بین خواهید برد. پس از شستشو سطح بینی را با یک حوصله تمیز خشک کنید. مقداری از خمیردندان را درون یک ظرف بریزید و آن را با یک مسواک تمیز به خوبی هم بزنید. کمی آب به خمیر اضافه نمایید تا اندکی رقیق شود. درمان جوش سر سیاه بینی با جوش شیرین یکی از موثرین روش‌های درمان جوش سر سیاه مخصوصا جوش‌های سرسیاه بینی استفاده از جوش شیرین است.

 

برای استفاده از جوش شیرین، ابتدا باید دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب مخلوط نمایید. سپس ترکیب به دست آمده را به آرامی روی پوست بینی که جوش سر سیاه دارد بمالید و آن را ماساژ دهید. این یک روش برای درمان سریع جوش سر سیاه به شمار می‌رود. درمان جوش سر سیاه بینی با ماسک خانگی یکی از روش‌های درمان جوش سر سیاه، استفاده از ماسک‌های خانگی است. پس از هربار استفاده از ماسک‌های زیر تغییرات بسیار خوبی را روی پوست خود احساس خواهید کرد. این ماسک‌های خانگی علاوه بر درمان جوش‌های سرسیاه صورت و بینی برای پوست نیز خواص و فواید بسیار زیاد دیگری دارند.

 

ماسک برای جوش سر سیاه؛

استفاده از ماسک خانگی عسل عسل دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کنندگی بسیار بالایی است. به همین دلیل میکروب و باکتری‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد. برای اینکه بتوانید یک ماسک پرخاصیت با عسل برای پوست خود داشته باشید، ابتدا باید عسل را به مقدار یک قاشق غذاخوری درون ظرف بریزید و آن را با حرارت ملایم گرم کنید. حرارت ملایم، عسل را کمی نرم و شل می‌کند. پس از نرم شدن، عسل را از روی حرارت بردارید و به آن اجازه دهید تا خنک شود.

چرا استفاده از خمیر دندان برای درمان جوش سرسیاه ؟

ممکن است از خود بپرسید چرا خمیر دندان را برای درمان جوش های سرسیاه انتخاب کرده ایم. در حقیقت خمیر دندان ها مزیت های منحصر به فردی دارند که می تواند موجب رفع جوش های سرسیاه بینی شود.

 

نخستین کارایی خمیر دندان ها کاهش PH پوست می باشد. این موضوع باعث می شود تا چربی های سطح پوست رفع شود . از طرفی دیگر بیشتر خمیر دندان ها دارای خاصیت آنتی باکتریال برای رفع باکتری های دندان هستند. این مواد می توانند به از بین بردن باکتری های موجود در منافذ چربی کمک نمایند.

 

 

مازاد بر آن خمیر دندان دارای طبعی خنک است . این به انقباض منفذ و تخلیه آن کمک می کند . مجموع این موارد سبب شده تا از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیردندان یک راهکار عالی و بدون عارضه باشد. 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user