Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
12 شهریور 1401

استایل آکادمیا چیست؟ + ویژگی استایل آکادمیا

با استایل آکادمیا آشنا شوید!

آکادمیا سبکی نو ظهور در دنیای مد و زیبایی و گرایشات و علاقمندی های تحصیلی و حتی روزمره است که همانگونه که از نام اش بر می آید، برگرفته از فضای آکادمیک و دنیای اساتید و دانش آموخته گان است که عموما به رشته های علوم انسانی می پردازند. این سبک یادآور افراد عاشق مطالعه و نوشتن است که وقت خود را صرف دنیای خود می کند تا پیروی از اتفاقات بیرونی.

با همه گیری بیماری کرونا در جهان و تعطیل شدن مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و هنری، سبک آکادمیا با بهره گیری از نوستالژی آکادمی و آمیخته شدن با روح گوتیک قرن نوزدهم و زیبایی شناسی یونان باستان به پدیده ای تبدیل شد که هرروز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و حتی در جهان حرفه ای مد برخی طراحان در ارایه ی مجموعه های جدید خود به سوی آن کشیده شده است.

استایل آکادمیا (academia) ، چیزی بیشتر از یک شلوار طرح دار و یک کت توید است . این به یک خرده فرهنگ تبدیل شده است که بر اهمیت دانش و هوش از طریق خواندن ، نوشتن و کاوش در ادبیات و هنر کلاسیک تمرکز می کند که با زیبایی شناسی کلی همخوانی دارد .

در آغوش گرفتن دانش و یادگیری مستمر چیزی است که مد آکادمیا را از سایر گرایش‌ های محبوب در مد و فشن مانند Boho chic و Preppy متمایز می‌ کند . این موارد ، روندها زیبایی شناسی را با خود همراه می کردند ، اما به جای ایجاد یک سبک زندگی حول این روند، عمدتاً بر زیبایی شناسی فیزیکی مد متمرکز بودند .

خرده فرهنگ‌ های دیگری شبیه به مد آکادمیا نیز در چند سال گذشته ظاهر شده‌ اند ، مانند e-girl و cottagecore که هر دو سبک ، زیبایی‌ شناسی و برندی کلی دارند که امیدوارند تبلیغ کنند .

چیزی که در آکادمیا به چشم می خورد کیفیت لباس های استفاده شده است. آکادمیا به شاخه های متفاوتی تقسیم می شود، که البته هرروز در حال گسترش است پس برخی از معروف ترین ها را به طور مختصر معرفی می کنیم:

انواع استایل آکادمیا را بدانید!

دارک آکادمیا

آکادمیای تاریک، گرایش به تاریکی، آثار ادبی که دور از رمانتیک هستند، تراژدی ها، مرگ، جستجو در معنای زندگی و بطور کلی به امیدوار نبودن برای آینده ی جهان و نوعی پوچ گرایی مربوط می شود.

لایت آکادمیا

آکادمیای روشن، متمایل به مثبت اندیشی، تمرکز بر چیزهای کوچک و لذت بردن از زیبایی های کوچک زندگی است. این سبک در مقایسه با دارک آکادمی کنتراست ملایم تری دارد و خوش بینانه تر است.

فانتزی آکادمیا

به دنیای تخیل و فانتزی می پردازد و به جمع آوری ابزار و وسایل مربوط به این فضا گرایش بیشتر دارد، فضایی همچون دنیای هری پاتر.

رومانتیک آکادمیا

به سبک رومانتیک، باروک و عاشقانه ها متمایل است.

تئاتر آکادمیا

گرایش به سمت آثار شکسپیر، تئاتر، اپرا دارد.

برند هایی که دارای لباس های مربوط به استایل دارک آکادمیا هستند

  • مارک cato
  • مارک everlane
  • مارک Torrid
  • مارک target
  • آمازون

بلیزر توئید بهترین لباس برای سبک آکادمى تیره است. اما همیشه به یاد داشته باشید که قسمت سر شانه حلقه آستین نداشته باشد. گزینه های ایده آل شامل جلیقه، بلیزر و کت و شلوار است. ژاکت های کش باف پشمى و کت ترنچ قطعا شما را در برابر سرما محافظت می کند.

نکاتی درباره استایل اکادمیا

به یاد داشته باشید ، نکته کلیدی در رابطه با مد آکادمیا این است که ساده و پیچیده به نظر برسید . لباس های پشمی ، تویید ، بژ ، قهوه ای و چهارخانه دوستان شما هستند ! برای افراد علاقه مند به اکادمیا لایت ، ترکیب رنگ سفید ، بژ و قهوه ای مناسب است که می توانند با پوشیدن یک پیراهن سفید ، دامن کوتاه چین دار یا چهارخانه و با یک کت یا ژاکت پشمی بژ ، شیک و زنانه به نظر برسند . از سوی دیگر ، اگر به استایل راحت متمایل هستید ، لباس های یقه اسکی بژ و شلوارهای قهوه‌ ای هوشمند یا شلوارک مخمل کبریتی را انتخاب کنید ، یک کمربند ببندید و کاملا آماده هستید !

کلام پایانی…

مد آکادمی تيره برای کشورهای دارای تابستان های طولانی با آب و هوای گرم و مرطوب چندان مناسب نیست. بنابراین، واضح است که سبک آكادمى تيره برای شهرهایی که آب و هوای سرد دارند ایده آل است.
مانند هر پديده دیگری، مد آكادمى تيره نیز با مقدار قابل توجهی از رضایت ها و انتقادها مواجه شده است و تنها زمان می تواند نشان دهد این مد چقدر ادامه خواهد يافت. مشابه همه مدهای دیگر، زمانی فرا می رسد که مد آكادمى تيره جاذبه خود را از دست می دهد و فقط برخی از مردم آن را دنبال می کنند، شاید فقط کسانی که در ابتدا آن را دوست داشتند.
اما بسیاری از مردم تصور می کنند که این مد باقی خواهد ماند زیرا در واقع ادامه اين مد بسیار زیبا است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز