Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 شهریور 1401

استایل بوهمین چیست؟ + خصوصیات استایل بوهمین!

استایل بوهمین چگونه تشکیل شد؟

اواسط قرن نوزدهم را می‌توان شروعی برای سبک بوهمین یا بوهو (Boho) در نظر گرفت؛ زیرا در آن سال‌ها پناهجویان اروپایی به شکل مسافران هیپی (Hippie) زندگی می‌کردند و نوع لباس پوشیدن‌شان بسیار پرانرژی و راحت بود.

هیپی‌ها دائما در حال سفر بودند؛ به همین دلیل طوری لباس می‌پوشیدند که مزاحم سفر کردن آن‌ها نباشد. علاوه بر آن، لباس‌های آنان مناسب همه‌ی فصل‌ها بود و اینگونه احساس راحتی می‌کردند.

با وقوع انقلاب فرانسه و گسترش صنایع مختلف در سرتاسر اروپا، زندگی مردم به سمت صنعتی شدن پیش رفت. به همین دلیل، هیپی‌ها با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و شاد توانستند اثرات این سبک از زندگی را تا حدودی خنثی کرده و طرفداران بیشماری برای خود جذب کنند.

با گذشت زمان و پیشرفت صنعت مد و فشن در جهان، استایل بوهمین نیز دچار تغییر و تحولات قابل ملاحظه‌ای شد. اضافه شدن المان‌های خاورمیانه‌ای و روسی به استایل بوهو را می‌توان بخشی از همین تحولات به حساب آورد.

خصوصیات استایل بوهمین را بدانید

استایل بوهمین طرفدار آزادی خواهی است و از قاعده خاصی تبعیت نمی‌کند و راحتی را به مد ترجیح می‌دهد. بعلاوه، به فرد امکان انتخاب آزادانه و راحتی عمل می‌دهد. این نوع استایل در واقع یک استایل غیررسمی و بی قید است.

اولین و مهم ترین نکته استایل بوهمین که توجه ها را به خود جلب می‌کند، استفاده از لباس‌‌‌‌های آزاد و گشاد است. طراحی پارچه‌‌‌‌های لباس نیز حالتی سنتی و محلی دارد و ست کردن لباس ها ممکن است حالت متعارفی نداشته باشد. برای ست کردن لباس ها در این سبک، نیاز به پیروی از قاعده مشخصی نیست و می‌توان بدون توجه به قضاوت دیگران، جسورانه و آزادانه لباس‌‌‌‌های سبک بوهمین را با هم ست کرد و پوشید.
لباس ها در استایل بوهمین دارای الیاف طبیعی هستند و طرح‌‌‌‌های گل دار، تور دار و لباس‌‌‌‌های قلاب بافی در این استایل بسیار دیده می‌شود. خلاقیت و زیبایی در طراحی لباس‌‌‌‌های سبک بوهمین بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، یکی از اهداف مهم در طراحی لباس‌‌‌‌های استایل بوهمین، احترام به طبیعت و محیط اطراف است. رنگ ها نیز در طراحی لباس‌‌‌‌های این سبک مهم هستند و اغلب لباس‌‌‌‌های بوهمین، رنگارنگ و دارای طرح‌‌‌‌های زیبا می‌باشند که معمولا از طبیعت الهام گرفته می‌شوند. رنگ سبز و قرمز، از رنگ هایی هستند که در این سبک لباس ها بسیار استفاده می‌شوند، چرا که این دو رنگ یادآور طبیعت می‌باشند. علاوه بر این، از رنگ‌‌‌‌های شتری، خاکی، قهوه ای، ارغوانی، خردلی و نارنجی نیز در استایل بوهمین بسیار زیاد استفاده می‌شود.

اکسسوری هایی که در این استایل استفاده می‌شوند نیز، نمادی از طبیعت هستند. مثل نماد هلال ماه، موج دریا، درخت، پرنده، خورشید و…. که به عنوان آویز گردنبند و دستبند و … استفاده می‌شوند. پارچه، اکسسوری، کفش و کیف و صنایع دستی کشورهایی مانند ایران، هندوستان، مصر، ترکیه، مراکش، آمریکای جنوبی و سرخپوست‌‌‌‌های کشور آمریکا با استایل بوهمین بسیار هماهنگ می‌باشند.

استایل بوهمین چه مدلی است؟

بوهمین نوعى استایل غیر رسمى و بى قید مى باشد. از ویژگى هاى این سبک پارچه های طرحدار، مدل لباس هاى گشاد و آزاد مى باشد که شخص در آن احساس راحتى کند.

اصل این سبک بر پایه احترام به طبعیت و محیط زیست مى باشد، بنابراین الیاف طبیعی در این سبک لباس مورد استفاده مى شود و همچنین از طبیعت براى طراحى و رنگى بندى در این سبک الهام گرفته شده است.

این سبک تاکید به آزادیخواهى دارد ، بنابراین قوانین سفت و سختى در این سبک وجود ندارد. همچنین براى ست کردن لباس ها از قوانین خاصى پیروى نمى شود ، بلکه جسورانه ، منحصر به فرد و بى تفاوت به قضاوت اشخاص دیگر می باشد .

طرحهاى لباس در سبک بوهمین پر از رنگ و طرح (گلدار و هندسى) مى باشند. معمولاً جنس پارچه ها در سبک بوهمین نازک است تا افراد در آن احساس راحتى و آزادى داشته باشند.

در این سبک لباس از پارچه هاى طرح دار، گلدار و همچنین تور و قلاب بافى استفاده مى شود. در سبک بوهمین گلدوزى، ریش، مهره، پر و منگوله براى تزیئن پوشاک از جمله لباس، کیف، کفش و اکسسورى محبوبیت دارد.

 استایل بوهمین چگونه است

همان‌طور که بیان کردیم، استایل بوهو یا بوهمین باید با فردیت شخص که بیانگر احساسات و افکار او است و طبیعت هماهنگی و قرابت داشته باشد. پیروان سبک بوهو به‌مانند هیپی‌ها و جیپسی‌های دهه ۶۰ میلادی در فرانسه، لباس‌ها را به‌صورت چندلایه و روی‌هم می‌پوشند که باعث شده این لباس‌ها در میان افرادی که مدام در حال سفر به طبیعت هستند بسیار محبوب باشد.

به روش بوهومین لباس بپوشید!

همان‌طور که بیان کردیم، استایل بوهو یا بوهمین باید با فردیت شخص که بیانگر احساسات و افکار او است و طبیعت هماهنگی و قرابت داشته باشد. پیروان سبک بوهو به‌مانند هیپی‌ها و جیپسی‌های دهه ۶۰ میلادی در فرانسه، لباس‌ها را به‌صورت چندلایه و روی‌هم می‌پوشند که باعث شده این لباس‌ها در میان افرادی که مدام در حال سفر به طبیعت هستند بسیار محبوب باشد.

ساده‌ترین آیتم‌های لباس براى این سبک آزاد و راحت، استفاده از یک شلوار گشاد و راحت یا شلوارک یک تیشرت یا زیر پیراهن بلند به همراه شنل، کت، ژاکتى و جلیقه است که البته اکثر خانم‌ها در این سبک پیراهن هاى بلند و دامن های ماکسى را بیشتر ترجیح می‌دهند. به همراه این لباس‌ها در روزهای گرم می‌توانید از صندل و در روزهای سرد از چکمه و بوت استفاده نمایید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این استایل زیبا و آزاد را امتحان نمایید.

دستبند، گردنبند و گوشواره‌های دست‌ساز از اکسسوری‌های پرطرفدار استایل بوهو هستند که جذابیت استایل شما را دوچندان می‌کند. یکی دیگر از اکسسوری‌های پرکاربرد در این استایل کلاه‌های حصیری و بامبو بزرگ هستند که بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از این مدل کلاه‌ها در استایل خود استفاده نمایند. البته کیف‌های یک‌طرفه مدل کیسه‌اى یا ریش‌دار‌ و همچنین کفش‌هاى ریش‌دار، منگوله‌دار و منجوق کارى شده نیز در میان طرفداران بوهو محبوبیت بسیار بالایی دارند.

ست کردن لباس به سبک بوهمین چگونه است

بوهو مناسب ترین استایل برای افرادی است که عاشق سفر و ماجراجویی هستند. از طرفی، این استایل هیچ پیروی از قوانین مد نمی کند و رها و آزاد از قید و بندها است. پس اگر می خواهید چنین استایلی داشته باشید ابتدا باید کمد لباستان با این سبک، هماهنگ باشد.

از دیگر نکاتی که برای ست کردن این استایل باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

• سبک پوشیدن این لباس باید به گونه ای باشد که احساسات و طرز فکر فرد را نشان دهد.

• این استایل باید با طبیعت، هارمونی داشته باشد.

• در این سبک، باید لباس ها را چند لایه روی هم بپوشید که فلسفه ی اصلی این استایل،  همین است. چرا که این سبک، برگرفته از سبک لباس پوشیدن کولی ها و هیپی ها است. این افراد برای گرم نگه داشتن و همچنین حمل و نقل راحت لباس هایشان، همه ی لباس های خود را روی هم می پوشیدند.

• لباس های اور سایز بپوشید. همان طور که اشاره نمودیم یکی از ویژگی استایل بوهو، گشاد و آزاد بودن لباس ها است. مثلا دامن های گشاد و بلند به همراه تاپ ها و تونیک های خنک و سبک، برای خانم ها یک استایل بوهو می سازد. به طور کلی در زمان انتخاب لباس به سبک بوهو، اصلا نباید لباس های جذب تن و تنگ انتخاب کنید.

• از پارچه های با الیاف طبیعی استفاده کنید.

• از جمله اکسسوری هایی که در این استایل بکار می روند جواهرات چند تکه، دستبندهای سنتی با سنگ های طبیعی و با بندهای چرمی می باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست