Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 مهر 1401

استایل رسمی و اداری چگونه است؟ + در محيط کار چگونه لباس بپوشیم؟

همه چی درباره استایل مناسب محل کار!

تقریبا همه ما می ­دانیم که لباس ما نشان دهنده هویت ماست. پوشش مناسب و در عین حال به روز و شیک در محیط های مختلف تأثیری بی نظیر بر اعتماد به نفس ما می­ گذارد. یکی از مهم ­ترین محیط ­ها که پوشش مناسب در آن خیلی اهمیت دارد محیط ­های کاریست. استایل مناسب محیط کار و استایل اداری، پیامی از شخصیت و حرفه ای بودن ماست و هرچقدر مناسب ­تر و حرفه ای ­تر انتخاب شده باشد اعتماد به نفس و کارایی ما را بیشتر می­ کند.

بسیاری از اداره‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی، به پوشش لباس رسمی و یک‌دست اهمیت بالایی می‌دهند و پایبندی به استایل باکلاس و شیک، اولین نیاز کار در چنین فضایی است. اما در مقابل در بسیاری از شرکت‌ها و فضاهای استارتاپی، مدیران طرفدار استایل کژوال هستند و کارمندان خود را به پوشیدن لباسی راحت تشویق می‌کنند. آنچه که در انتخاب لباس استایل کاری مهم است، توانایی ارائه‌ی یک تصویر خوب و حرفه‌ای از برند است. در واقع لباس کارمندان یک برند، هویت آن برند هستند.

فراموش نکنید که امروزه قانون یک‌دست و تعریف شده‌ای برای استایل کاری در دنیا وجود ندارد و هر آنچه که گفته می‌شود، حدی نسبی دارد و با توجه به قواعد شرکت می‌تواند متغیر باشد. در عین حال که تصویر ذهنی بیشتر افراد از استایل مناسب همایش‌های کاری، پوشیدن کت شلوار رسمی مردانه یا یک استایل شیک و ساده زنانه است. «استیو جابز»، خلاق‌ترین طراح گجت در دروان معاصر، همیشه با شلوار جین در همایش‌های رسمی به‌روی سن می‌رفت! این مثال ثابت می‌کند که تا چه اندازه پوشش مدیران یک مجموعه، می‌توانند راهنمای شما در انتخاب استایل کاری باشند.

مدل پوشش در محیط کار اول از همه به نوع فضای کاری بستگی دارد. وقتی برای اولین بار به یک محیط کاری جدید می‌روید، از نوع پوشش مدیران و کارمندان درجه اول در چارت سازمانی، به راحتی می‌توانید به استایل کاری مرسوم در این فضا پی ببرید. برای مثال در شرکتی که مدیران و کارمندان درجه یک آن هر روز صبح با کت و شلوار رسمی مردانه و کراوات به سرکار می‌آیند، شما نمی‌توانید با تی‌شرت، شلوار جین گشاد و کفش کتانی در این محیط حس خوبی داشته باشید. در چنین شرایطی بیشترین انتخاب شما برای داشتن یک استایل کژوال، ترکیب پیراهن مردانه‌ی خوش‌رنگ با شلوار کتان یا جین راسته و یک کفش چرم راحت می‌تواند باشد. این قواعد برای استایل زنانه هم وجود دارد و در همان روز اول با کمی دقت به پوشش زنان فضای کاری جدید، متوجه استایل کاری زنانه‌ی مرسوم در محیط خواهید شد.

رسمی یا کژوال بپوشیم؟

انتخاب بین پوشش زنانه‌ی رسمی یا استایل کژوال به تعداد ارباب رجوعی که در طول روز با آن‌ها سرکار دارید، بسیار بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر در یک فروشگاه کار می‌کنید یا مربی و معلم هستید، به خاطر حجم بالای فعالیت روزانه و ارتباط مداوم با دیگران، باید لباسی راحت و در عین حال شیک بپوشید. اما اگر شما در طول روز پشت میز و درون دفترتان نشسته‌اید و تنها در زمان جلسه، میزتان را ترک می‌کنید، علاوه بر یک دست مانتو و شلوار شیک، می‌توانید سراغ یک کت و دامن زیبا و رسمی با رنگ‌های تیره و خنثی بروید. اگر در محل کار شما مدیران و کارمندان عالی رتبه، طرفدار تیپ رسمی هستند، بهتر است شما نیز از قواعد این نوع پوشش پیروی کنید. فراموش نکنید که استایل الگانت و پوشش پر زرق و برق برای محیط کاری چندان جالب نیست و سبک‌های کلاسیک و در عین حال شیک تعریف بهتری از شما رائه خواهند داد.

نقش رنگ در انتخاب استایل عنصری کلیدی است

ترکیبی خوش‌رنگ از مانتو و شلوار، متناسب با فضای کاری انتخاب کنید. اگر در محل کار شما، مدیران طرفدار رنگ‌های شاد و پر انرژی هستند، شما نیز برای ارتباط بهتر با دیگران، از این سلیقه پیروی کنید. اما اگر رنگ‌های رسمی و تیره در الویت هستند، پیشنهاد ما به شما در انتخاب مانتو و شلوار، استفاده از رنگ‌های خنثی است. در چنین شرایطی، بنابه سلیقه و با توجه به فصل می‌توانید از رنگ‌های خنثی سرد همچون خاکستری، نقره، سفید و شیری یا از رنگ‌های خنثی گرم همچون قهوه‌ای طلایی، بژ، برنز و مشکی استفاده کنید.

به فرم بدن دقت خاصی کنید

بدن شما راهنمای خوبی برایتان است. کوتاهی و بلندی قد، چاق و لاغری بدن و رنگ پوست، شما را در انتخاب استایل کاری مناسب راهنمایی می‌کنند. برای مثال اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است از مانتوهای بلند استفاده کنید و سراغ مانتوهای کتی نروید. پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های متوسط، استایل شما را فوق‌العاده خواهد کرد. البته پاشنه‌های کفش هرگز نباید بیش از حد بلند باشند و راحتی شما را در زمان انجام فعالیت روزانه مختل کند. برای بدن‌های چاق و گوشتی، رنگ‌های تیره و مانتوهای اورسایز بهترین انتخاب هستند. اگر رنگ پوست شما تیره است، بهتر است از روسری‌های رنگ روشن یا خنثی سرد استفاده کنید و این رنگ‌ها باید ترکیب مناسبی با رنگ مانتو داشته باشند

مناسب با کارتان لباس بپوشید و رعایت کنید

شما بایدمتناسب با شغلتان لباس کار خود را انتخاب کنید . اگر شغل شما طوری است که با بچه ها سرو کار دارید لباس ساده بپوشید زیرا کودکان نیز ساده اند . اگر مستقیما با مشتری ارتباط دارید ، مرتب و اتو کشیده لباس بپوشید تا شاداب و خوش تیپ به نظربرسید اما اگر در مدت زمان کارتان تنها هستید بهتر است لباستان راحت تر باشد.

کفش هایتان را برق بیندازید تا زیبا تر شوید 

قبل از رفتن به محیط کارتان ابتدا کفش های خود را تمیز کنید و برق بیاندازید زیرا بیشتر نگاه ها در درجه اول متوجه کفش های شما خواهد شد . توجه کنید که داشتن کفش های تمیز و براق شما را مرتب تر نشان می دهد.

لباس تنگ اصلا نپوشید

کار همیشه همراه با فعالیت است پس لازم نیست که برای محل کارتان لباس تنگ انتخاب کنید زیرا با انتخاب اینگونه لباس فعالیت شما دچار مشکل می شود. لباس کار شما باید متناسب با اندامتان و نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد زیرا با پوشیدن لباس های خیلی گشاد شما ، نامرتب و شلخته به نظر می رسید.

مانتو رسمی بپوشید

خانم ها بهتر است برای محیط کار خود چند دست مانتو رسمی و یا حداقل یک دست یونیفرم دست دوز داشته باشند تا در طول هفته بتوانند از آن ها استفاده نمایند . آنها به چند دست شلوار از جنس های متفاوت نیز نیاز دارند . برای افزایش جذابیت در محل کار خانم ها بهتر است از انواع زیور آلات متناسب با لباسشان استفاده نمایند.

انتخاب استایل کاری مردانه چگونه است

اولین تصویری که از استایل کاری مردانه در محیط‌های اداری به ذهن می‌رسد، کت و شلوار رسمی است. اما دوران پوشیدن کت و شلوار به‌عنوان استایل کاری تمام شده است و این سبک لباس پوشیدن دیگر همه‌گیر نیست. در واقع سبک استایل کاری مردانه نسبت به دو دهه‌ی پیش تغییر بسیاری کرده است و امروزه خلاقیت جایگزین قواعد یک‌دستی پوشش حرفه‌ای مردان شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست