Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 شهریور 1401

استایل مینیمال چیست؟ + با ویژگی های استایل مینیمال آشنا شوید

 استایل مینیمال و عناصر آن را بشناسید!

مینیمالیسم را می توان داشتن و پوشیدنِ لباس های ساده و کاربردی تعبیر کرد.

 

ستودنِ استایلِ مینیمال و وارد کردنِ آن به زندگی روزمره، دو موضوع کاملاً جداگانه است؛ ورود مینیمال به زندگی روزمره، مستلزمِ تلاش است؛ باید به دنبال شناختن و خریداری اکسسوری های مناسب با این استایل باشید؛ اما چه لباس ها و اکسسوری هایی برای استایل مینیمال مهم هستند؟
در این مطلب، به معرفی استایل مینیمال و عناصر آن خواهیم پرداخت. 

 

استایل مینیمال

تاریخچۀ مینیمالیسم و استایل مینیمال

کوکو شانل

کوکو شانل (1937)؛ پس از جنگِ جهانی اول، فعالیت فیزیکی زنان افزایش یافت. در همان زمان؛ شانل به فکر طراحی لباس های زنانه با الهام از لباس های مردانه افتاد.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

خاستگاهِ مینیمالیسم از کجا است؟

در طول تاریخ، تعدادِ اندکی از مکاتبِ فلسفی، فکری یا طراحی، به اندازۀ مکتبِ مینیمالیسم دوام داشته اند و همواره، پرطرفدار باقی مانده اند.

 

مینیمالیسم ریشه در دهۀ 1960 و اوایلِ دهۀ 1970 دارد. خاستگاهِ مینیمالیسم را می توان در هنر بصری آمریکا و جنبش های فلسفی و هنری سراسر جهان مشاهده کرد.

 

مینیمالیسم، از همان زمان، پایه هایش را در جهان محکم کرد و در حوزه های مختلف راه یافت؛ از هنرهای زیبا گرفته تا صنعتِ مُد و دکوراسیون خانگی.

 

سبک مینیمالیسم زنانه چگونه است

در آن دوره، زنان نیز شروع به کار کردند و سبک زندگی شان تغییر کرد؛ در نتیجه، نیازمندِ لباس های ساده و کاربردی بودند تا بتوانند راحت تر کار کنند و پا به پای مردان در جامعه حضور یابند؛ از این رو، طراحان آوانگارد به فکر طراحی لباس ها و استایل های ساده افتادند.

 

مینیمالیسم تبدیل به راهی برای فرار از کلیشه های جنسیتی شد. طراحان ژاپنی نیز تاثیر شگرفی بر تکامل این استایل داشتند.

 

مسیر سبک مینیمالیسم را بدانید

در دهۀ 1980، دو دستۀ بورژوا و آوانگارد به وجود آمد و در نتیجه، دو نوع مینیمال کاملاً متمایز پدیدار شد.

 

خانه های بزرگ مد، طرفدار استایل شیک و ساده بودند و طراحان نوظهور سعی داشتند مینیمالیسم را در مسیری مفهومی پیش ببرند.

 

در این بین، مینیمالیسم جدیدی آغاز شد: ساختارشکنی. در اواخر دهۀ 1980 و اوایل 1990، طراحان مطرح آمریکایی، مانند کلوین کلاین، هدایتگر این سبک شدند. در اوایل دهۀ 1990، فوتوریسم با مینیمالیسم همراه شد.

 

 

و اما مینیمالیسم های امروزی 

در سال 2007، بر همگان ثابت شد که سیستم اقتصادی ناپایدار است و عادت های خرید، آمادۀ تغییرند. گرچه مینیمالیسم دهه های گذشته وابسته به تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلف بود؛ اما جنبش قرن بیست و یکم، بیش از هر چیز دیگری، تحت تاثیر اقتصاد بود.

 

دیگر پول زیادی برای لباس خریدن نداریم و ترجیح می دهیم لباس هایی بخریم که دیرتر از مُد می افتند.

 

مینیمالیسم راهی برای گذار از این مصرف گرایی بود. اصول و قواعد مینیمالیسم به ما اجازه می دهند لباس ها و اکسسوری هایی را بخریم که بتوانیم سال ها از آن ها استفاده کنیم و همچنین، آن ها را با هر لباس دیگری ست کنیم.

 

استایل مینیمال

کت زنانه مناسب برای استایل مینیمال کدام است؟!

کت بلیزر، کت چرمی کلاسیک و کت جین، جایگاه ویژه‌ ای در استایل مینیمال دارند. همۀ زنان باید در کمد لباس هایشان کت بلیزر زنانه داشته باشند، چرا که این کت برای هر استایلی مناسب است. این کت را به همراه هر گونه شومیز، تیشرت، جین، شلوار و کفش،  می‌ توانید بپوشید. فقط به یاد داشته باشید که پارچۀ کت بلیزرتان نباید ریون یا پلی استر باشد، چرا که هم باعث می‌ شود عرق کنید و هم اصلا شیک نیست.

 

پارچۀ پشمی، پارچۀ لینن و پارچۀ ژرسه، گزینه‌ های بسیار خوبی برای کت بلیزر زنانه هستند. پارچۀ پشمی برای فصل های پاییز و زمستان مناسب است و پارچه‌ لینن برای بهار و تابستان. شست و شوی پارچه‌ ژرسه نیز بسیار ساده است.

 

اگر می ‌خواهید طبق اصول استایل مینیمال لباس بپوشید، نباید کت‌ های بلیزر با دو ردیف دکمه انتخاب کنید، چرا که بسیار قدیمی به نظر می رسند؛  اما کت ‌های بلیزری که یک ردیف دکمه دارند، ظاهری ساده دارند و می ‌توانید بدون اینکه قدیمی شوند و از مُد بیفتند، ده ‌ها سال آن‌ ها را بپوشید.

 

رنگ ‌های سرمه ای، آبی تیره، خاکستری تیره و روشن، مشکی، سفید و سفید عاجی، گزینه ‌های مناسبی برای کت بلیزر زنانه هستند

 

 با زیورآلات به سبک مینیمال آشنا شوید!

اگر طرفدار اکسسوری های پرزرق و برق، پولک و گلدوزی و یا منجوق در استایل خود هستیدبه سراغ سبک مینیمال نروید، درسبک مینیمال استفاده از اکسسوری باید کاملا خلاقانه و ناب باشد، مثلا می توانید گلسر، گوشواره و دکمه های براق اما کوچک داشته باشید.

 

در نظر داشته باشید که کیف، کفش و کمربند یک مینیمالیسم باید عاری از هرگونه تزیینات و یا سگک باشد. هرچه از جواهرات و اکسسوری های کوچک و ساده استفاده کنید برای شما استایل شیکتری می سازد.

 

ویژگی های سبک مینیمال چیست؟

استایل مینیمال بر سادگی متمرکز است. در این استایل، کیفیت مهم تر از کمیّت است و خریدِ آگاهانه بر تنوع ارجح است.

 

استایل مینیمال (یا در واقع، سبک زندگی مینیمال)، یعنی خلاصی از هر چیزی که مایۀ خوشنودی شما نیست و جا باز کردن برای آنچه شما را خشنود و آرام می کند.

 

استایل مینیمال مخصوص پاییز و زمستان

اگر استایل مینیمال را انتخاب کرده ‌اید، پالتوهای کشمیر و پالتوهای از جنس پشم شتر، بهترین انتخاب شما خواهند بود. این پالتوها بسیار ساده و سبک هستند و شما را هم گرم نگه می‌  دارند.

 

کت کمربنددار، پالتو مدل Double-breasted، کت و پالتوهای ساده و بدون دکمه، انواع پانچو ساده و خزدار، انتخاب ‌های خوبی برای استایل زمستانی مینیمال هستند.

 

رنگ ‌های سرمه ای، آبی تیره، خاکی، سبز ارتشی، شتری، خاکستری تیره و روشن، مشکی، سفید و سفید عاجی، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای لباس‌ های زمستانی و پاییزی هستند.

 

راحتی و آزادی استایل مینیمال

وقتی عاداتِ خریدنمان را ساده می کنیم و تعداد لباس هایمان را به حداقل می رسانیم، آرامش عجیبی پیدا می کنیم و حس رهایی و آزادی خوشایندی به سراغمان می آید. دیگر نیاز نیست همواره با خودتان فکر کنید:

 

«چی بپوشم؟» یا «حالا کدوم لباسا رو با همدیگه ست کنم؟»، چرا که همۀ لباس های شما به یکدیگر می آیند و می توانید همۀ آن ها را با هم ست کنید، بدون اینکه کوچک ترین خدشه ای به زیبایی یا جذابیتِ استایل مینیمال شما وارد شود.

 

اکسسوری های مناسب  برای سبک مینیمال

ایدۀ ساختنِ کمدی پُر از لباس ها و اکسسوری های مناسب، برای استایل مینیمال، وسوسه انگیز به نظر می رسد.

 

اگر ویژگی ها و اصول و قواعد استایل مینیمال را به خوبی بشناسید، می توانید لباس ها و اکسسوری های مناسب برای استایل مینیمال را به راحتی خریداری کنید و آن ها را به بهترین شکل ممکن، با یکدیگر سِت کنید. در ادامه، از اصولِ این استایل شیک و مدرن برایتان خواهیم گفت.

 

ارجحیتِ رنگ های خنثی بر دیگر رنگ ها

اگر استایل مینیمال را انتخاب کرده اید، لازم است بدانید که رنگ های خنثی بر هر رنگِ دیگری ارجح هستند. رنگ های خنثی را می توانید با یکدیگر و با رنگ های دیگر ست کنید؛ از این رو، در انتخابِ لباس، کیف و کفش، رنگ های خنثی را در اولیت قرار دهید.

 

خرید عمده پوشاک با ضمانت فروش و مرجوعی در عمده استایل دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش

 

ترکیب رنگ برای مینیمال

رنگ های خنثی شاید خسته کننده به نظر برسند؛ اما وقتی به خوبی با یکدیگر ست شوند، بسیار شیک خواهند بود. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید مقدار کمی از رنگ های دیگر را نیز در استایل خود بگنجانید.

 

در پایان…

لباس پوشیدن مناسب و سنجیده، نشانه ای از افکار، شخصیت و توجه شما به پیرامون خود است. هر استایلی را که انتخاب می کنید، باید با توجه به اصول و قواعد آن استایل باشد؛ این گونه هم تیپ مورد علاقه تان را به تن کرده اید و هم با انتخاب صحیح و اصولی، به چهارچوب آن استایل عمل کرده اید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست