Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 شهریور 1401

اسپان لس چه پارچه ایی است؟ + ویژگی پارچه اسپان لس

اسپان لس را بهتر بشناسید؟

همانطور که در آغاز گفتگو هم عنوان کردیم اسپان لس نوعی پارچه است. حال اینکه از چه نوع پارچه‌ایست بایستی گفت مجموعه‌ای از پارچه‌های بی‌بافت و نبافته را می‌توان در مورد آن اسم برد. ناگفته نماند که  پارچه بدون بافت اسپانلس از آن گونه پارچه‌هایی هستند که جذب رطوبت بالایی دارد. اگر یک جایی دیدید که این پارچه را در دسته پارچه‌های بی‌بافت اسپان باند قرار می‌دهند تعجب نکنید. با توجه به نکات گفته شده پس نبایستی از پارچه non-woven  یا همان بی‌بافت انتظار بافتی از تار و پودهای کنار هم قرار گرفته را داشت.

از طرفی، چون پارچه اسپان لس از الیاف پنبه ایجاد شده است ممکن است این تصور در ادامه گفتگو به وجود آید که این محصولات تولیدی قیمت بالایی دارند. بنابراین ارزش ندارد در کاربری‌های مختلف از آن استفاده شود. خبر خوب آن است که در تولید پارچه بی‌بافتی استفاده از پنبه بازیافتی تا حدود زیادی سبب شده قیمت خرید اسپان لس پایین‌تر باشد. در نتیجه محدودیتی از نظر استفاده برای هیچ کاربری وجود نخواهد داشت.

تفاوت اسپان باند با اسپان لس چیست؟

ممکن است برخی این دو پارچه یعنی پارچه بی‌بافت اسپان باند با اسپان لس را یکی بدانند. حتی اگر از یک مجموعه هم باشند. بایستی گفت چنین نیست و تفاوت‌هایی وجود دارد. اگر از نزدیک دیده باشید متوجه می‌شوید که این پارچه به صورت سه لایه و یا حتی چهار لایه است. اگر بخواهیم بگوییم از چه موادی در ساختار آن استفاده شده است می‌توان به پلی پیرووین اشاره نمود.

کاربردهای پارچه اسپان لس را بدانید

حال که تا اینجای بحث در مورد چیستی پارچه اسپان لس و سایر موضوعات آن اطلاع پیدا کردید. شاید در ادامه تمایل داشته باشید در مورد کاربردهای پارچه بدون بافت اسپانلس هم نکاتی را بدانید. بایستی مطلع باشید بیشتر اوقات از پارچه non-woven در محیط و فضای بیمارستان استفاده می‌شود. البته علاوه بر محیط بیمارستان و سایر مراکز درمانی – پزشکی حتی از آن به عنوان حوله در مکان‌هایی چون آرایشگاه، هتل و غیره هم استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که این پارچه علاوه بر بخش پزشکی در حوزه صنعت هم استفاده دارد. از طرفی در تولید محصولات بهداشتی – آرایشی از جمله دستمال مرطوب، پد پاک کننده آرایش و غیره نیز به کار گرفته می‌شود.

ویژگی‌های اسپان لس چیست

به طور حتم هر نوع پارچه‌ای در همان نگاه اول بر حسب کاربری آن می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد. در مورد پارچه‌های بی‌بافتی چون اسپانلس هم چنین قضیه‌ای صادق است. در صورتی که شما هم قصد تهیه این پارچه بی‌بافت را دارید و می‌خواهید از ویژگی‌های مهم آن مطلع باشید تا خرید مطمئنی را در ادامه انجام دهید. توصیه می‌کنیم از خواندن این بخش مقاله غافل نشوید.

در مورد خصوصیات مهم اسپان لس می‌‌توان گفت که این گونه از پارچه‌ها دارای تنوع هستند. چون در مورد پارچه‌ها صحبت می‌کنیم از نظر وزنی و رنگی به جهت کاربری ‌های متعدد انواع مختلفی هم دارد. پس محدودیتی در مورد تنوع وجود ندارد.

در ضمن سایر ویژگی‌های می‌تواند شامل، جذب بالا، فاقد حساسیت، تنفس پذیری، دوام و مقاومت بالا و … باشد. در ادامه این نکته را هم یادآور شویم که هر چقدر کیفیت پارچه بی‌بافت از نوع اسپان لس بهتر باشد به طور حتم چند مورد ویژگی هم که در بالا به آن اشاره کردیم را می‌توانید در آن پیدا کنید.

منکر این موضوع هم نمی‌شویم که وجود برخی مراکز که تولیدات بی‌کیفیت را در اختیار مخاطب قرار داده است. در ادامه سبب شده است شناسایی و اعتماد برای تهیه این نوع از منسوجات بی‌بافت سخت شود؛ منتها شما هم می‌توانید از مراکز معتبر و مورد اعتماد برای نیاز خود آن را تهیه کنید.

تا یادمان نرفته بگوییم یکی دیگر از ویژ‌گی‌های پارچه بی‌بافت اسپان لس آن است که حامی محیط زیست است و تولید آن آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. از طرفی بایستی بدانید قابلیت بازیافت را هم دارد.

روش تولید پارچه اسپانلس چگونه است

پارچه اسپانلس جزو پارچه های بی بافت به شمار می رود.

پارچه های بی بافت مانند پارچه های حلقوی و تاری پودی از در هم رفتن نخ های تولید نمی شود.
در این روش الیاف به روش های متفاوتی در هم فرو رفته و به هم متصل می شوند.
فرآیند بی بافت کوتاه، سریع، کم هزینه و پرکاربرد است که موجب محبوبیت این پارچه ها شده است.

پارچه اسپانلس نیز یکی از انواع پارچه بی بافت است که از این قضیه مستثنی نیست.
ویژگی های مطلوب این پارچه باعث افزایش روزافزون تقاضای این پارچه شده است.

پارچه اسپانلس با روشی به نام Hydroentanglement یا آبگره تولید می شود.
تکنولوژی Hydroentanglement سیستمی است در آن آب ، تحت فشار بالا و با سرعت زیاد از نازل هایی که در فاصله ی کمی از لایه وب قرار گرفته اند ، منتشر می گردد.
اتصال الیاف و لایه های وب کارد شده از طریق این جت های آب انجام گرفته و به تولید پارچه اسپانلس می انجامد.
به عبارتی شدت جریان آب و الگوی درام ها ، باعث در هم تنیدگی الیاف لایه وب در یکدیگر می شود.
این در هم تنیدگی و اصطکاک بین الیاف باعث ایجاد یک لایه منسجم می شود.

میزان فشار آب خروجی از جت ها ، ارتباط مستقیمی با gsm و استحکام لایه وب دارد.
پارچه اسپان لس می تواند به اندازه ی پارچه تاری پودی با الیاف یکسان دارای استحکام باشد.
بسته به نوع الیاف مورد استفاده ، این پارچه می تواند شبیه منسوجات تاری پودی و یا حلقوی از آب درآید.

ویژگی‌های پارچه‌های اسپان باند را بدانید

فاکتورهایی که انواع پارچه بدون بافت را از یکدیگر متمایز می‌کند:

  • وزن (گرماژ)
  • رنگ بندی
  • عرض پارچه
  • طول هر رول

ویژگی‌هایی که ممکن است برخی از پارچه‌های اسپان باند داشته باشند:

  • آب گریز یا آب دوست بودن
  • ضد آب بودن (واترپروف)

  • آنتی باکتریال
  • آنتی یووی
  • ساده یا طرحدار

کلام پایانی…

امیدوار مطالعه این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم در انتخاب پارچه شما سهمی ارزشمند داشته باشیم ممنون که همراه ما بودید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user