Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
14 شهریور 1401

افراد چاق چه رنگ لباس هایی را انتخاب کنند؟ + رنگ مناسب لباس افراد چاق چیست؟ !

چه رنگ لباسی برای افراد چاق مناسب انتخاب است

این درست است که رنگ های روشن جذابیت زیادی دارند. اما اگر چاق هستید، بهتر است پوشیدن لباس های رنگ روشن به زمان هایی که در خانه هستید اختصاص دهید و برای شرکت در مهمانی یا بیرون از خانه از لباس های رنگ تیره استفاده کنید. رنگ های روشن شما را چاق نشان می دهد.

لباس های رنگ تیره مثل مشکی، سرمه ای، سبز تیره، زرشکی سیر، بادمجانی تیره و … رنگ های مناسب لباس برای افراد چاق هستند. پس برای اینکه کوچک تر و لاغر از چیزی که هستید دیده شوید لباس هایی با رنگ تیره بپوشید.

ممکن است بالاتنه چاقی داشته باشید اما پاهای شما کشیده و لاغر باشد. مناسب ترین لباس برای افراد چاق با این فرم بدنی لباسی است که رنگ آن در قسمت بالاتنه تیره باشد و به عنوان شلوار یا دامن می توانید رنگ های روشن را انتخاب کنید.

اما اگر چاقی شما در قسمت پایین تنه است، به هیچ وجه از دامن های گشاد پلیسه دار با رنگ روشن استفاده نکنید. لباس مناسب برای شما پیراهن های دو تکه است که در قسمت پایین تنه رنگ تیره ای دارند و راسته هستند.

لباس ساده با رنگ تیره

در کنار توجه به رنگ های مناسب لباس برای افراد چاق، باید در انتخاب طرح آنها نیز دقت نمود. لباس با طرح های درشت و برجسته شما را چاقتر از چیزی که هستید نشان می دهد. استفاده از لباس های ساده بدون طرح برای افراد چاق مناسب است، بخصوص اگر برش هایی هم بصورت عمودی داشته باشد افراد چاق را کشیده تر و لاغرتر از اندازه واقعی خود نشان می دهد.

طرح های ظریف

در صورت استفاده از لباس های طرح دار بهتر است افراد چاق از لباس هایی با راه راه عمودی استفاده کنند که آنها را لاغرتر و کشیده تر نشان دهد. طرح های ظریف مثل اشکال هندسی ریز، خالخالی ظریف یا چهارخانه ریز هم می تواند برای لباس افراد چاق مناسب باشد.

افراد چاق از چه رنگ هایی می توانند در پوشش خود استفاده بکنند ؟

 رنگ های تیره باعث می شوند تا فرم اندام لاغر و متناسب تر به نظر برسد و اگر فرم اندام شما بیش از حد چاق می باشد بهتر است لباس هایتان را از بین رنگ های تیره نظیر مشکی ، قهوه ای تیره ، طوسی تیره و … انتخاب نمایید.

اگر تمایل ندارید از لباس ها با رنگ خیلی تیره در پوشش تان استفاده نمایید می توانید یک رنگ را انتخاب نمایید سپس رنگ لباس هایتان را از بین طیف های تیره و روشن رنگ مورد نظرتان انتخاب نمایید که در این صورت استایلی جذاب و متفاوت تر خواهید داشت.

اگر شما روی فرم اندام تان حساس هستید و اندامی چاق دارید بهتر است از پوشیدن لباس های رنگ روشن برای حضور در مهمانی ها و مجالس خودداری نمایید زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا فرم اندام شما دو برابر به نظر برسد. در صورت تمایل به استفاده از رنگ های روشن در پوشش تان می توانید رنگ لباس های راحتی و خانگی خود را از بین رنگ های خیلی روشن انتخاب کنید.

اگر فرم بالاتنه شما چاق می باشد بهتر است از لباس های رنگ تیره در قسمت بالاتنه خود استفاده نمایید همچنین اگر پایین تنه ای لاغر یا خوش فرم دارید می توانید برای زیباتر به نظر رسیدن پایین تنه تان از شلوار های رنگی یا شلوار جین جذب استفاده نمایید.

اگر کمر شما پهن و بزرگ می باشد بهتر است برای متناسب تر به نظر رسیدن فرم اندام تان لباس های بالاتنه و پایین تنه تان را از بین رنگ های تیره انتخاب کنید. اگر فرم بالاتنه و پایین تنه شما چاق و درشت می باشد بهتر است در پوشش تان از لباس های رنگ تیره نظیر مشکی ، آبی تیره ، سورمه ای و … استفاده نمایید.

در صورتی که رنگ همه لباس هایتان را از بین رنگ های تیره انتخاب کرده اید بهتر است برای جلوگیری از یکنواخت به نظر رسیدن استایل تان از اکسسوری های رنگ روشن استفاده کنید

رنگ لباس مناسب افراد چاق با کمری نسبتا پهن کدام است

ممکن است کمر نسبتا پهنی داشته باشید، اما سایر قسمت های بدنتان کاملا متناسب باشد. در این حالت، می‌توانید لباس هایی با رنگ روشن بپوشید که در اطراف کمر جمع می‌شوند و کمر شما را لاغرتر نشان می‌دهد. بنابراین، گاهی لازم نیست حتما سر تا پایتان را تیره بپوشید، آن هم فقط بخاطر اینکه کمر پهنی دارید!

انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق بر اساس جنس پارچه چیست

اگر چاق هستید و دوست دارید با طرح‌های جدید به کمد لباس‌های خود تنوع ببخشید، بهتر است اول از همه به جنس پارچه توجه کنید. وقتی متوجه شوید که کدام پارچه‌ها برای شما مناسب و کدام‌یک برایتان نامناسب است، می‌توانید هوشمندانه و با آگاهی کامل خریدتان را انجام دهید. همین‌قدر برایتان بگوئیم که حتی اگر مدل و دوخت لباس هم درست انتخاب شده باشد اما پارچه‌ی آن مناسب افراد چاق نباشد، آن لباس درست روی بدن نمی‌نشیند و چه‌بسا که شما را چاق‌تر هم نشان دهد. پس انتخاب صحیح جنس پارچه یکی از گام‌های اساسی برای بهتر نشان دادن اندام است

پارچه‌های براق

لباس‌هایی که جنس پارچه‌ی آن‌ها مثل ساتن براق است، برای افراد چاق و سایز بزرگ مناسب نیستند. چون باعث انعکاس نور شده و این مسأله اندام فرد را تا چند سایز بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به‌طور مثال، خانم‌هایی که شکم بزرگی دارند اگر لباس براق بپوشند، شکم آن‌ها بزرگ‌تر از اندازه‌ی طبیعی به نظر می‌رسد.

پارچه‌های مات

پارچه‌های مات همانند پارچه‌های ابریشمی تیره، اندام را لاغر‌تر نمایش می‌دهند؛ بنابراین برای افراد چاق بسیار مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که بعضی از پارچه‌ها مثل پارچه مخمل، خواص جذب و دفع نور را با هم دارند و در انتخاب آن‌ها باید به طرح و مدل لباس هم توجه داشته باشید.

پارچه‌های نازک و لطیف

پارچه‌های ظریف و نازک کاملاً روی اندام می‌نشینند و فرد را ظریف‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. یعنی پارچه‌هایی مثل حریر و کرپ ظریف برای افراد چاق مناسب‌تر است.

پارچه‌های ضخیم و خشن

پارچه‌های ضخیم و آهاردار به هیچ عنوان برای افراد چاق مناسب نیستند. به این خاطر که باعث بزرگ‌تر و حجیم‌تر دیده شدن اندام فرد می‌شوند. مثلاً یک پالتو پشمی با جنس پارچه ضخیم ممکن است فرد را یک یا دو سایز بزرگ‌تر نشان دهد

کلام آخر…

در این مقاله در مورد رنگ لباس مناسب افراد چاق توضیح دادیم. در ابتدا رنگ های مناسب و نامناسبی که برای افراد چاق وجود دارد را نام بردیم. سپس در ادامه به نکات بسیار مهمی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن ها توجه کرد اشاره کردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز