Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 شهریور 1401

بهترین ترکیب رنگ لباس بچگانه کدامند؟ + رنگ شناسی لباس بچه

طراحی لباس بچگانه چگونه است

در طراحی و انتخاب لباس بچگانه یکی از مهم ترین معیارها رنگ این لباس های بچگانه می باشد. رنگ ​ لباس به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم تاثیر عمیقی بر ذهن انسان ها می گذارند. شخصیت انسان ها از همان نوزادی شکل می گیرد. بنابراین رنگ های اطراف او می توانند تاثیر زیادی بر رشد او داشته باشند.

لباس بچگانه همیشه بر تن کودک است و هرلحظه با اوست. به جرات می توان گفت که رنگ ها یکی از مهم ترین قسمت های انتخاب و خریدلباس بچگانه است. زیرا رنگ تاثیر زیادی بر شخصیت، یادگیری، هیجانات و آرامش کودکان خواهد گذاشت. اگر این رنگ ها در لباس بچگانه درست انتخاب شوند می توانند تاثیر خوبی در کودکانتان بگذارند. در این مطلب رنگ های مناسب برای لباس بچگانه را بر پایه ی روانشناسی رنگ معرفی خواهیم کرد.

ترکیب رنگ های روشن در لباس بچگانه چیست

رنگ های روشن یکی از بهترین ترکیب رنگ ها برای لباس کودک است. این رنگ ها کودک شما را همچون فرشته ای زیبا و دوست داشتنی نشان خواهند داد. رنگ سفید خالص ترین و کامل ترین رنگ بخصوص برای کودکان است. سفید می تواند یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب لباس بچه گانه باشد.
استفاده از این رنگ حس آرامش و امید را القا می کند. علاوه بر این در بهداشت و سلامت کودک شما نیز موثر است. چرا که لکه و ناپاکی لباس کودک را سریعتر نشان می دهد. پس اگر به دنبال یک رنگ مناسب برای لباس ​بچگانه خود هستید. این رنگ در لباس نوزادان می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. در زیر نمونه ای از طرح های زیبا برای لباس بچگانه با ترکیب رنگ های روشن می بینید.

ترکیب رنگ های گرم در لباس بچگانه چیست

رنگ های گرم رنگ هایی انرژی بخش هستند. این رنگ ها شادی و نشاط را در درون انسان به وجود می آورند. رنگ هایی همچون قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای در این دسته قرار می گیرند. رنگ قرمز از رنگ های اصلی است که در دسته ی رنگ های گرم قرار می گیرد. قرمز از اولین رنگ هایی است که نوزاد به آن عکس العمل نشان می دهد. قرمز موجب ایجاد هیجان شده و میزان انرژی بدن را بالا می برد. به همین دلیل حضور این رنگ در لباس بچگانه می تواند شور و هیجان کودک شما را بیشتر کند. این رنگ ها بهترین انتخاب به عنوان لباس بازی کودک می باشند.
دقت کنید که این رنگ ها برای کودکانی که بیش فعال می باشند، مناسب نیست. حضور بیش از اندازه ی رنگ های گرم در لباس هایشان ممکن است بیش فعالی آن ها را تشدید کند. می توانید به مقدار کمی ترکیب این رنگ را با رنگ های آرامش بخشی همچون آبی استفاده کنید. در تصاویر زیر نمونه های طرح های زیبای لباس بچه گانه با رنگ های گرم می بینید

انتخاب رنگ خنثی

رنگ های خنثی ساده اند و سادگی همیشه برای همه جذابیت دارد، رنگ خنثی به راحتی با رنگ های دیگر ست می شوند با ترکیب رنگ خنثی لباس های کودک خود را زیبا و بی نظیر می کنید  و همچنین هرگز از مد نمی افتد و باعث می شود تا کودک در آن لباس خوب و عالی به نظر برسد.

شما برای مهمانی یا مناسبت ها با پوشاندن لباس به رنگ خنثی و استفاده از لوازم جانبی مثل گردن بند یا پیش بند که رنگ آن ها متضاد یا یکسان ،باعث می شوید کودکتان شیک و خاص دیده شود .

رنگ های خنثی که  برای لباس کودکان  مناسب است :خاکستری ،سفید ، برنزه ، کرمی ، نقره ای ، مشکی

شما می توانید در کنار رنگ خنثی و اصلی لباس کودک ، رنگ های دیگری نیز استفاده کنید. رنگ مشکی، کرم و سفید موجب می شود تا رنگ هایی مانند سبز، خردلی، آبی، صورتی یا هر سایه رنگ دیگری که دوست دارید، بسیار زیباتر و چشمگیر تر به نظر برسند.اینگونه رنگ ها ن تنها هیچگاه از مد نمیافتد بلکه همیشه جذاب خواهند بود .

رنگ مناسب لباس کودک چیست

به کارگیری رنگ‌های درخشان، زنده و اشباع در کنار یکدیگر با این گروه سنی مناسب است. مانند انواع زرد درخشان، نارنجی، سبز روشن، قرمز روشن و آبی روشن. برای مثال به کارگیری مجاورت رنگ‌های نارنجی، سبز و آبی در لباس کودک فضایی متنوع، شاداب و سرزنده و کودکانه ایجاد می‌نماید که برای لباس کودکان انتخابی مناسب است.

رنگ مناسب لباس دخترانه نوجوان چیست

رنگ‌بندی این گونه لباس‌ها فضایی گرم، پرشور و متنوع را طلب می‌کند مانند انواع زرد، قرمز، نارنجی و بنفش که بیشتر در مجاورت مکمل رنگی‌شان به کار برده شوند که برای دختران جوان مناسب است. برای مثال همجواری قرمز بنفش در مجاورت سبز زرد.

رنگ مناسب لباس پسرانه نوجوان چیست

رنگ‌بندی این‌گونه لباس‌ها فضایی فعال می‌آفریند و گاهی هم به سردی می‌گراید مانند انواع آبی، سبز، قهوه‌ای‌های روشن، قرمز بنفش، آبی بنفش و غیره. برای مثال مجاورت آبی بنفش و سبز، فضایی فعال، جوان و پویا ایجاد می‌کند که برای پسران نوجوان بسیار مناسب است.

رنگ های مکمل کدامند

  1. رنگ‌های اولیه و ثانویه که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند، در ترکیب هم با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند اما از نظر بصری، نور یکدیگر را به‌شدت کاهش می‌دهند. ست کردن این رنگ‌ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.
  2. به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مکمل گفته می‌شود مثلا بنفش از ترکیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از ترکیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز کنتراست (هم‌خوانی) مکمل دارد. این رنگ‌ها «کنتراست مکمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را کامل می‌کنند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یکدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است که به تنهایی استفاده می‌شوند. ترکیب این رنگ‌ها در یک ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌کنند.
  3. اگر لباسی دارید که از ترکیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است که با یکی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی که بیشتر از همه در لباس به کار رفته است.
  4. پارچه‌هایی که طرح‌های مختلف دارند، برای ست کردن و پوشیده شدن در کنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی ترکیب یک بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این ترکیب استفاده می‌کنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند که نتیجه کار را دلنشین می‌کند. برای شما که نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این ترکیب پرهیز کنید یا ست‌های کامل طراحان را به کار ببرید.

رنگ شناسی واجب است

در اولین قدم باید با چرخه رنگ آشنا شوید چون این دایره براساس هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها چیده شده است و نشان می‌دهد که چگونه رنگ‌ها در کنار هم باعث افزایش و کاهش قدرت انعکاس یکدیگر می‌شوند. در نگاه اول کشف این چرخه کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما واقعا کار سختی نیست. ابتدا رنگ‌ها را بشناسید:

رنگ‌های اولیه:

زرد، قرمز و آبی

رنگ‌های ثانویه (ترکیبی):

قرمز + آبی = بنفش
قرمز + زرد = نارنجی
زرد + آبی = سبز

کلام پایانی…

امیدواریم این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم و در خریدتان موفق باشید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست