Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 آبان 1401

تاريخچه برند هرمس چیست؟ + محصولات هرمس!

همه چی درباره تاریخچه برند هرمس!

تولد یک افسانه معمولا با ابهام و رازهایی همراه است و باید هم اینچنین باشد. این مساله درباره ی یکی از نمادین ترین کیف دستی های 50 سال اخیر نیز صدق می کند. کیف دستی که نام برند محبوب و لوکس هرمس را یدک می کشد و با نام کیف کلی (Kelly Bag) یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کیف های جهان طی 50 سال اخیر بوده است.

 

در سالهای 1930، رابرت دوماس (Robert Dumas) چهارمین نسل تولید کننده محصولات چرم هرمس، یک کیف دستی زنانه با نام petit sac de voyage a cour-roie – به معنی ساک کوچک مسافرتی – طراحی کرد. همانطور که نام نه چندان جذاب آن مشخص می کند، این ساک یک کیف دستی بود که دو بند چرمی و یک قفل برای بسته شدن داشت.

 

این کیف دستی نسل اولیه یکی از محبوب ترین کیف دستی های هرمس بود، یک کیف بزرگ و بسیار راحت که در اواخر قرن 19 توسط امیل موریس هرمس برای مردانی طراحی شد که در آن زمان برای حمل وسایل اسب سواری خود با ماشین به یک ساک بزرگ احتیاج داشتند. این بار این کیف جدید که شباهت بسیاری به ساک معروف قرن 19 داشت به همان شکل اما کمی کوچک تر طراحی شده بود.

 

کیف دستی جدید فقط یک بند داشت و طوری طراحی شده بود که بانوان بتوانند آن را به راحتی در دست بگیرند. چهار پایه ی فلزی کوچک نیز زیر کیف قرار داشت که قرار گرفتن کیف روی زمین را ساده تر می کرد.

 

نام کیف کلی (Kelly Bag) از نام یک هنرپیشه آمریکایی به نام گریس کلی که از هنرپیشگان مطرح سالهای 1954 بود گرفته شده، گِرِیس کِلی معروف به پرنسس کِلی بعد از ازدواج با پرنس راینیر سوم پرنسس موناکو شد.

 

اما اینکه دقیقا چه زمانی و چرا این نام انتخاب شد مشخص نیست. برخی می گویند این نام روزی که گریس کلی با استفاده از کیف هرمس که در دست داشت سعی در پنهان کردن بارداریش داشت انتخاب شد. وقتی از او عکسی گرفته و روی مجلات چاپ شد، کیف هرمس در دستانش با نام کیف کلی خوانده اینچنین شد که نام او روی این کیف باقی ماند.

 

همه بانوان شیک و خوش پوش شروع به خریدن این مدل کیف کردند. کیف کلی به یکی از مشهورترین کیف ها تبدیل شد، کیف خاصی که با نام خاص خودش خوانده می شد. داشتن کیف کِلی نه تنها شخصیتی موفق را به نمایش می گذاشت بلکه باعث می شد که آن شخص تکه ای از تاریخ دنیای فشن را در دستانش داشته باشد.

 

برند هرمس 

امروزه، هرمس به نام یک برند که ریشه‌ های عمیقی در تاریخ و سنت دارد و تاریخ تاسیسش به دست تری هرمس است، به سال 1873 باز می‌ گردد. او که در آلمان و از یک پدر فرانسوی و مادر آلمانی متولد شد، در سال 1828 به همراه خانواده خود به فرانسه سفر، و بعدها، برند هرمس را در همین کشور بنا کرد؛ در حالی که هرمس که امروزه، به عنوان یک تولید کننده‌ کالاهای لوکس و مد فرانسوی، با تخصص در تولید محصولات چرمی، اکسسوری ‌های سبک زندگی، اثاثیه منزل، عطر، جواهرات و ساعت شناخته شده، در اصل، تامین‌ کننده اکسسوری ‌های کالسکه‌ های قدیمی بوده است که با اسب کشیده می ‌شدند.

 

استفاده از زیپ توسط برند هرمس

بعد از اینکه چارلز بازنشسته شد، پسرانش رهبری شرکت را بر عهده گرفتند و نامش را به هرمس فریرز تغییر دادند. کمی بعد، امیری ماریس شروع به ارائه زین برای سزار روسیه کرد. این کار، موفقیت ‌های بزرگی را به دنبال داشت و تا سال 1914، هرمس 80 نفر کارگر برای ساخت زین ‌ها استخدام کرد. پس از این، ماریس حق انحصاری استفاده از زیپ را گرفت و از آن برای پوشاک و کالاهای چرمی استفاده کرد.

 

او اولین طراحی بود که از دستگاه زیپ در فرانسه استفاده کرد و زمینه‌ ها را برای آیندۀ مد برند هرمس فراهم آورد. یکی از اولین ترند‌های مدی که معرفی شد، اولین کت طلایی چرمی زیپ‌ دار بود که به صورت انحصاری برای ادوارد، شاهزاده ولز تولید شد. به خاطر حقوق انحصاری ماریس برای استفاده از زیپ، این وسیله به صورت کلی در فرانسه با عنوان چفت هرمسی شناخته می ‌شد.

 

کیف های برند هرمس

در سال 1900، شرکت هرمس شروع به ارائه کیف ‌هایی کرد که مخصوص اسب‌ سوارها طراحی شده بودند و آن ها می ‌توانستند تجهیزات اسب و درشکه ‌سواری را در آن جای بدهند. اولین کیف شرکت هرمس، همان کیفی است که امروزه با نام کیف هوتا کورویس شناخته می شود. این‌گونه بود که کمپانی هرمس وارد کار طراحی و تولید کیف برای صنعت مد شد.

 

تولید ساعت توسط برند HERMES

هرمس برای افزودن به مجموعه اکسسوری ‌های خود، در اواسط دهه 30 ، یونیورسال ژنو، یک ساعت ‌ساز فرانوسی را استخدام کرد تا طراح انحصاری ساعت برند هرمس شود. این کمپانی، خطی از ساعت ‌های مچی مردانه (که با استیل ضدزنگ یا طلای 18 عیار ساخته می‌ شدند) و ساعت‌ های مچی آرت دکو که با استیل، طلای 18 عیار یا پلاتینیوم ساخته می‌ شدند را راه ‌اندازی کرد.

 

مدل ‌های زنانه و مردانه، نماد‌هایی با عنوان هرمس یا هرمس یونیورسال ژنو داشتند. این همکاری بیم هرمس و یونیورسال، تا دهه 50 میلادی ادامه داشت.

 

سایر کیف های مشهور هرمس در دهه 30 وارد بازار شدند؛ برای مثال، کیف “Sac à dépêches” در سال 1935 (که بعدا به کیف کِلی تغییر نام داد)، و کیف Hermès carrés در سال 1937. در سال 1956، مجله سبک زندگی، عکسی از گریس کلی را که یک کیف “Sac à dépêches” در دست داشت، به چاپ رساند. او این کیف را در مقابل بدن خودش گرفته بود تا بارداری‌ اش را مخفی کند؛ از این رو، مردم نام کِلی را برای آن کیف انتخاب کردند و هرمس هم بعدا همین نام را برای آن کیف گذاشت و اتفاقا به موفقیت بزرگی هم دست یافت.

 

دلایل محبوبیت هرمس چیست 

هرمس که در سال ٢٠٠٨ میلادى به عنوان کالاهای لوکس شناخته شده است، که فعالیت هرمس در زمینه تولید و عرضه اجناسى خاصى همچون چرم، روسری، کروات ، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی، ساعت و جواهرات مى باشد.

 

فروش هرمس حدود ٣٠ درصد از کالاهای چرمی، ١٥ درصد از لباس، ١٢ درصد روسری و ٤٣ درصد  از کالاها دیگر این برند مى باشد. 

 

این شرکت هیچ محصولی را براى ساخت مجوز نمیدهد و نظارت دقیق و مستقیم  بر طراحی و ساخت محصولات برند خود دارد. 

 

این شرکت به مدل کسب و کار سنتی خود پابند است و تولید انبوه، خطوط مونتاژ و مکانیره را رد می کند. محصولات هرمس تقریباً به طور کامل در فرانسه ساخته مى شوند که در کارگاههاى خود این شرکت که به عنوان Les Ateliers Hermès شناخته می شود، با تاکید بر تولید با کیفیت بالا ساخته مى شوند.

 

در واقع هرمس ادعا می کند اکثر اجناس از ابتدا تا انتها توسط تنها یک فرد ساخته شده اند، که قصد دارد به این گونه کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولاتش را تضمین کند.

 

در سال ٢٠١٢ میلادى، هرمس سیاست خود را در مورد قوانین بازگشت محصولات تغییر داد. مشتریان تنها می توانند اجناس خریدارى شده را ظرف مدت ١٠ روز پس از خرید و تنها برای رنگ دیگر از همان خرید اولیه تعویض کنند. هیچ بازگشت و مبادله اى پس از خرید مجاز نیست و بدون هیچگونه تعهدی بازپرداخت می باشد، صرف نظر از اینکه مشترى رسید از خرید خود داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست