Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 آبان 1401

تاریخچه استایل گرانج چیست ؟

همه چی درباره تاریخچه استایل گرانج

حتماً تا زمانی که چشمتان به این مقاله افتاده، چندین بار اسم “گرانج” به گوشتان خورده است، علتش هم گرایش این روزهای شبکه‌های اجتماعی و توجه ویژه‌ی جوان‌ها به پوشش این خُرده فرهنگ می‌باشد.

اما طبق معمول وقتی در این زمینه به فارسی جستجو می‌کنید، نتیجه‌ای که به دست میاید، چنگی به دل نمی‌زند و ما درست مثل همیشه، تحت تاثیر چیزی قرار می‌گیریم که درک چندانی از آن نداریم؛ به این ترتیب اگر “مد گرانج” مدتی است که توجه شما را جلب کرده

پیدایش گرانج !

گرچه در سال 1972 میلادی اصطلاح “گرانج” پدیدار شد، اما تا اواسط دهه 80 و پیش از اینکه موسیقی پانک راک روی آن تاثیر بگذارد آنچنان مورد توجه نبود، در واقع گرانج زیر شاخه‌ای از موسیقی آلترناتیو راک است که اِلِمان‌هایی از سبک‌های موسیقی پانک، و هوی متال را اقتباس کرد و در نتیجه به ساختاری رسید که مورد توجه بخشی از جوانان آن دوره قرار گرفت؛ یعنی خصوصیات منحصربه فرد موسیقیایی که مورد بحث این مقاله نیست.

اما در رابطه با خرده فرهنگ، گرانج رفته رفته عمق بیشتری گرفت با آداب و از همه مهمتر ظاهر مستقل خودش؛ برعکس پانک‌ها که ضد مد بودن را با خصوصیاتی که داشتند مثل مدل مو، لباس‌های چرمی و عقاید خاصشان بیان می‌کردند، گرانج‌ها پوشش ویژه‌ای را دنبال نمی‌کردند، لباس‌های به شدت معمولی، گاهی نشُسته و اتو نشده را حتی چندین بار، روی هم می‌پوشدند و با موی ژولیده این طرف و آن طرف می‌رفتند، همین خصوصیت ظاهری بعدها مورد توجه طراحان مد قرار گرفت چرا که دست آن‌ها را برای ابداع و برجسته کردن ویژگی‌های خاص این نوع پوشش باز می‌گذاشت.

یکی از اشخاص مهم و تاثیر گذار در رواج این استایل، کرت کوبین نوازنده گیتار، خواننده و رهبر گروه نیروانا بود.

استایل گرانج در مردم امروزی

در حال حاضر مد گرانج با تلاش طراحان صنعت فشن دوباره با بیان جدیدی پا به میدان گذاشته است، امروزه این تیپ مانند قبل مجموعه‌ای از لباس‌های نیمه کثیفی که گویی با عجله پوشیده شده‌اند و موی ژولیده نیست، بلکه دارای چهارچوب‌ها و تنوع وسیعی شده است. می‌تواند راحت و روزمره یا فاخر و رسمی برای شرکت در یک مهمانی شبانه باشد، همینطور تهیه یک ست لباس که خصوصیات گرانج را در بر دارد، ممکن است هزینه بالایی روی دستتان بگذارد.

در پایان نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که گرچه مد گرانج از فرم اولیه خود که همان ضد مد بودن است به کلی فاصله گرفته، اما باز آفرینی در فشن نه تنها احساسات گذشته را زنده می‌کند بلکه خصوصیات جدیدی هم به آن می‌افزاید که در قالب گرانج، جوانی، شور، پیشرو، خلاق، تجربه‌گری و ضد جریان روز بودن معنا پیدا می‌کند.

عناصر اصلی استایل گرانج چیست؟

بهتر پاسخ دهیم، می بایست با عناصر اصلی گرانج مد آشنا شویم. استایل گرانج برای آن که به پرسش پیراهن چهارخانه از عناصر بارز مد گرانج، پیراهن چهارخانه یا فلانل است. می توان آن را روی تیشرت یا زیر پیراهن آستین بلند پوشید. الگوهای چهارخانه روی این پیراهن ها معمولاً بزرگ هستند. رنگ ها مات و پارچه آن ها کمرنگ و فرسوده است. فلانل پارچه ای پرطرفدار است که برای دوخت پیراهن چهارخانه گرانج استفاده می شود، زیرا در بسیاری از رنگ های مختلف موجود و معمولاً ارزان قیمت است.

استفاده از اکسسوری در استایل گرانج

این سبک شامل اکسسوری های کمتری میشه . به طور مثال از جواهرات تو این سبک از استایل حدالامکان استفاده نمیشه . در بهترین حالت می تونید از مچ بند یا دستبند های چرمی استفاده کنید . کلاه هایی که می تونید تو این سبک از استایل استفاد کنید مدل های محدودی دارند .

کلاه کپ یکی از انواع کلاه هایی هست که می تونید تو مدل های ساده ، زاپدار (یا به عبارتی پاره) و چرم میتونه تو این استایل استفاده بشه کلاه باکت و لئونی هم از کلاه های مورد استفاده در استایل گرانجه . کلاه هایی که سبک کتان ساده یا بافتنی دارند میشه تو این سبک از استایل استفاده بشه 

در استایل گرانج می توانید از انواع کمربند های چرم ساده و پانچی استفاده کنید . این نوع از کمربند ها هم در کنار شلوار و هم دامن شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

دستمال سر یا دستمالی که بتوان از آن در مچ دست استفاده کرد را هم می تونیم به استایل گرانج با حجاب اضافه کنیم . با انتخاب صحیح از مینی اسکارف می تونید به عنوان اکسسوری استفاده کنید 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست