Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
12 آبان 1401

تاریخچه ایی از استایل و شلوار لش!

همه چی درباره تاریخچه لش!

به احتمال زیاد این روزها تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را دیده اید که استایل های نسبتا متفاوتی دارند و سبک لباس های آن ها گشاد و بلند است و گاها مشخص است که چند سایز برای آن ها بزرگتر است. اغلب این تیپ لباس پوشیدن را با استایل بگی و کژوال اشتباه می گیرند در صورتی که خود یک سبک متفاوت است که به آن استایل های لش می گویند.
دختران و پسران زیادی هستند که علاقه ای به استایل های کژوال ندارد و به همین دلیل به سمت استایل های لش می روند. ممکن است این سبک لباس ها را در هر سنی مشاهده کنید اما برای نوجوان ها بین دختران و پسران محبوبیت ویژه ای دارد. البته بهره مندی از این مدل تی شرت های لش از گذشته وجود داشته است. این لباس ها تا به امروز شامل تغییرات زیادی شده است این تغییرات با توجه به سلایق افراد ایجاد شده تا به سبک امروزی رسیده است. در این مقاله گروه نگارش پوشاک کوهستانی به شما خواهیم گفت که استایل لش یا لشی چیست؟ و  برای داشتن یک استایل لش شیک و زیبا چکار باید بکنیم؟ و استایل لش را چگونه باید ست کرد. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه ای از استایل لش

سبک این لباس ها گشاد و آزاد و همچنین بلند هستند و اغلب 2 الی 3 سایز بزرگتر از سایز اصلی خود آن ها را می پوشند که در واقع مهمترین مشخصه اصلی لباس های لش همین خصوصیات هستند. این استایل لباس پوشیدن ابتدا توسط خوانندگان رپ و هیپ هاپ آمریکایی مد شده و بعد با محبوبیتی که پیدا کرد به کشورهای دیگر هم نفوذ کرد. سبک لش علاوه بر اینکه 2 الی 3 سایز از اندازه نرمال بزرگتر هستند دارای طرح های خاصی هستند که روی آن ها به کار رفته است.

جوانان و اللخصوص نوجوانان به تیپ و استایل های گنگ علاقه خاصی دارند که به عنوان یک تیپ خفن درنظر آن ها جذاب است مانند همین تی شرت های لش که برای علاقه مندان به استایل گنگ بسیار مناسب و جوابگو علاقه آنهاست. البته زمان ورود این استایل به بازار کسب و کارها در سال های اخیر رخ داد. حدودا در دهه 70 سبک همه لباس ها گشاد و آزاد بود مانتوهای آن زمان بسیار عریض و فراخ بودند لباس های مردانه هم بسیار گشاد و بزرگ بودند و با همان لباس ها استایل خود را حفظ می کردند. رپرها و هنرمندان و خواننده ها در آن دوران لباس های گشادتر و خاص تری می پوشیدند اما کم کم در اواخر دهه 80 بود که این لباس ها جذابیت خود را از دست دادند و لباس ها به سمت سبک های تنگ و بدن نما سوق پیدا کرد البته این سبک لباس ها عمر زیادی نداشت زیرا در سال های اخیر مجددا لباس های گشاد و آزاد در قالب تی شرت های استایل لش وارد بازار شد و جوانان و افرادی که سبک های متفاوت دوست داشتند طرفدار این استایل متفاوت شدند.

کمی از شلوار های بگی

شلوار های بگی به دهه 80 میلادی برمی گردند. فرم اولیه این شلوار ها با فرم همه گیر آنها، کمی تفاوت دارد. در ابتدا این شلوار ها پر از جیب بودند و خاستگاه اولیه آنها نیز به کشور انگلیس مربوط است. حال آن که به مرور جیب ها کم و کم تر شدند، و بجایش، گشادی و فاق بلند، بیشتر و بیشتر! این روند تا جایی پیش رفت که اکنون همه شلوار بگی را به گشاد و پایین بودن کمر آن می شناسند. (کسی فرم اولیه آن را به خاطر ندارد). شلوار بگی در بین سیاه پوستان آمریکا بنا به دلایلی رایج شد. اصلی ترین دلیل آن، خشونت علیه آنها و تبعیض نژادی آمریکای آن دوران بود.داستان از این قرار است که جوانان سیاه پوست آمریکایی، خسته از دیده نشدن و بی توجهی به آنها، تمام تلاش خود را انجام می دادند که بزرگ و قدرتمند به نظر برسند. یعنی پیش از هر چیزی شاهد آن بودیم که نوجوانان سیاه پوست محله های فقیر نشین آمریکا، این شلوار ها را که سایز بسیار بزرگتری از استاندارد خودشان داشتند را می پوشیدند تا بزرگتر به نظر بیایند.

تیپ بگی و ویژگی های شاخص آن

باز هم یادآوری می کنیم که چیزی تحت عنوان تیپ یا استایل بگی وجود ندارد. تیپ بگی صرفا اصطلاحی محاوره ای است که در بین جوانان رایج شده. اما اگر بخواهیم حداقل توصیفِ معقولی را از این تیپ داشته باشیم، چند المان پر رنگ جلب توجه می کند:

در ابتدا باید گقت که این سبک پوشش، بسیار به استایل هیپ هاپ نزدیک است. هم خاستگاه این سبک و هم افرادی که آن را ترویج کرده اند، در هر صورت ارتباطی با هیپ هاپ دارند. به عبارت دیگر اصلی ترین ویژگی تیپ بگی، گشاد بودن لباس بوده، به طوری که چند سایز، از اندازه استاندارد شخص بزرگتر انتخاب می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز