Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 آبان 1401

تاریخچه پالتو چیست ؟

همه چی درباره تاریخ پالتو!

پالتو نوعی کت بلند و از لباس های پرکاربرد در فصل سرما برای مردان و زنان است. اگر بخواهیم به تاریخچه پالتو اشاره کنیم جالب است بدانید اولین بار پالتو از میادین جنگ به میان مردم راه پیدا کرده است. در ابتدا در جنگ جهانی اول رزمندگان بریتانیایی لباس های بلند و سنگین برتن می کردند که راه رفتن را در میادین جنگ سخت می کرده بررسی تاریخچه پالتو نشان می دهد که بریتانیایی ها برآن شدند تا لباس مناسب تری را ارائه دهند تا راحتی بیش تری برای جنگجویان داشته باشد. پالتو با پارچه ای سبک تر و باهمان کاربرد توانست نیاز های آن زمان رزمندگان را پوشش دهد. تاریخچه پالتو نشان می دهد بعد از اتمام جنگ جهانی نیز پالتو مورد استقبال قرار گرفت. در ابتدا در میان هنرمندان و سپس در میان سایر مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار شد. خرید پالتو خود را می توانید با مزون پامچال تجربه کنیدانواع پالتو:با پیشرفت دنیای مد، طراحی و دوخت لباس ما شاهد تنوع زیادی در زمینه های پوشاک هستیم. اگر شما به دنبال خرید پالتو هستید ما در ادامه شما را با چند نوع از این پوشش آشنا می کنیم و همچنین نکاتی که باید هنگام خرید انواع پالتو رعایت کنید یادآور می شویم.این پوشش عامه پسند می تواند به چندین نوع تقسیم بندی شود که از انواع پالتو زنانه و مردانه و همجنین رسمی و غیر رسمی می توان اشاره کرد.بر اساس اندازه نیز انواع پالتو می تواند کوتاه یا بلند باشد. شما با توجه به استایل شخصی خود می توانید از انواع پالتوهای بلند یا کوتاه استفاده کنید. اگر شما قد کوتاهی دارید استفاده از پالتوهای بلند می تواند اندام شمارا  کشیده تر نشان دهید. و اگر  قد بلندی دارید پالتوهای کوتاه نیز می تواند ظاهری شیک به شما ببخشد.پالتوهای کلاسیک نیز طرفداران زیادی دارد.پالتوهای کلاسیک:علاقه مندان به سبک کلاسیک بیش تر، افرادی با ظاهر ساده و شیک هستند. مزیت استفاده از پالتوهای کلاسیک این است که دیگر با گذر زمان و تغییر مد از یک سال به سال دیگر شما مطمعن هستید که پالتو شما جذابیت خود را از دست نداده است و به اصطلاح از مد نیفتاده است. چرا که ویژگی برجسته این سبک سادگی و کیفیتی است که تکراری نمی شود. جنس پالتوهای کلاسیک و طراحی آن متفاوت است در میان انواع پالتو این پالتو ها اکثرا چسبان نیستند و از پارچه های نرم و راحت در طراحی و دوختشان استفاده می شود. می توان اشاره کرد که پالتوهای کلاسیک از انواع پالتو هایی هستند که ظاهری ساده دارند و از طرح ها و نقش و نگار های شلوغ و برجسته خبری نیست.همچنین رنگ های تند مانند قرمز و نارنجی در این سبک استفاده نمی شود. رنگ پالتو نیز مانند جواهرات و استایل کلی ساده انتخاب می شود. مزون پامچال برای علاقه مندان به این سبک از انواع پالتو، نیز پالتوهای خاص و زیبایی برای علاقه مندان عزیزان در نظر گرفته است.پالتوهای شما متناسب با مکانی که از آن استفاده می کنید می تواند به انواع پالتو رسمی و غیر رسمی تقسیم شوند.پالتوهای غیر رسمی معمولا آزادتر هستند، و شما در انتخاب رنگها طیف گسترده تری از رنگ ها را می توانید انتخاب کنید و با انتخاب این نوع مانتو به خود و محیط اطرافتان روح ببخشید و لذت ببرید.

تاریخچه پالتو

پالتوها سبک جدیدی از لباس نیستند؛ زیرا این پوشیدنی، پیشینه ای نظامی دارد. در ابتدا، پالتو را فقط مردان می پوشیدند. در حدود دهه 1800، برای اولین بار بود که یک افسر نیروی دریایی هلندی از پالتو استفاده کرد. این پالتو با پارچه پشمی دوخته شده بود؛ همچنین، این لباس عمدتا بخشی از لباس های نظامی به شمار می رفت و به افراد نیروهای نظامی و دریایی در صعود، پیاده روی و قایقرانی، کمک می کرد. طرح پالتو به گونه ای بود که از عبور باد شدید جلوگیری می کرد و حتی هنگام کوهنوردی، یک چراغ به پشت آن نصب می ¬شد. طراحی پالتو ها معمولا به گونه ای صورت می گرفت که جیب های بزرگی داشته باشد و دسترس افراد به وسایل شخصی شان را آسان تر سازد.
پالتو ها عموماً دارای دو ردیف دکمه بوده و از مخلوطی از پشم و اکریلیک ساخته شده اند که محکم بافته شده و تحت حرارت قرار گرفته اند تا استحکامشان بالاتر برود. این حرارت باعث می شود پالتو در برابر آب و باد مقاوم باشد و از آن در مکان های سرد و برفی، مخصوصا برای افراد نظامی و نیروی دریایی، استفاده کرد.

نوع دیگر معروف پالتوها، یعنی پالتوهای ترنچ را برای اولین بار، توماس باربری پوشید و ثبت کرد. این پالتوها هم نقشی حیاتی در جنگ جهانی اول ایفا کردند؛ زیرا یک کت ورزشی و راحت محسوب می شدند که به سربازها کمک می کرد در محیط و وضعیت نامساعد، به مبازره ادامه بدهند. سال ها پیش، پالتوها مورد تحسین و قدردانی بیشتر قشر مرفه جامعه بریتانیا قرار گرفتند. شرکتی به نام Aquascutum اولین بار یک پالتوی ضد آب را در دهه 1850 اختراع و روانه بازار کرد.

با تغییر زمان و بروز خلاقیت در دنیای طراحی لباس، پالتوها در طیف های مختلفی از رنگ و سبک برای مردان و زنان در دسترس قرار گرفتند. حالا دیگر پوشیدن پالتو بیشتر برای این بود که افراد اعلام کنند مد روز را می شناسند و خود را با آن همراه می کنند. در ادامه، برخی از انواع پالتوهایی که هم برای مردان و هم برای زنان مد هستند را ارائه خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست