Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 آذر 1401

تاریخچه کیف پول چیست ؟

همه چی درباره کیف پول !

کیف پول یا چنته، کیف کوچکی است که برای حمل پول استفاده می شود. این نوع کیف ها معمولاً جایی برای انواع کارت، اعم از کارت های اعتباری و شناسایی نیز دارند.

 

کیف پول وسیله‌ای کوچک و جیبی برای نگهداری پول و کارت‌های بانکی و اعتباری،کارت‌های شناسایی و اشیاء با ازرش دیگری مثل این‌ها است؛ که معمولا از موادی مثل چرم و پلاستیک مصنوعی ساخته می‌شوند.

 

بطور معمول، کیف پول بیشتر برای آقایان کاربرد دارد، چون بسیاری از خانم‌ها معمولا ابزار مشابهی دارند که کیف زنانه نامیده می‌شود.

 

به هرحال، در جوامع مدرن، بسیاری از خانم‌ها کیف‌های پولی را حمل می‌کنند که کوچک بوده و بسیار راحت حمل می‌شوند.

 

بسیاری از خانم‌ها هم کیف‌های زنانه دارند و کیف‌های پول خودشان را درون این کیف‌های زنانه قرار می‌دهند.

 

نکته ی جالب اینجاست که:

تا زمان انقلاب فرانسه مردان نیز همانند زنان کیف دستی با خود حمل می کردند، پس از آن اما مد مردانه روی به سادگی گذاشت و کیف تنها به وسیله ای زنانه تبدیل شد.

داستان تولد کیف دستی به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد.

در آن زمان کیف های کوچک پارچه ای جزو جدایی ناپذیر کیف های دستی بودند که برای نگهداری جداگانه پول در نظر گرفته شده بود.

 

زنان در آن دوران وسایل شخصی یا ابزار دوخت و دوز خود را در کیف های “کار” نگه داری می کردند.

 

این کیف ها از جنس ابریشم بودند و سبد چوبی کوچکی در پایین آن ها دوخته شده بود.

 

نمایشگاهی در آلمان کیف هایی از قرن ۱۶ تا ۲۱ میلادی را به نمایش گذاشته است.

 

شرکت فرانسوی “هرمس” (hermes)، یکی از تولیدکنندگان نامدار کالاهای لوکس، شهرت کیف های دستی اش را بدون تردید مدیون گریس کلی است.

 

هنرپیشه هالیوود که بعدها به همسری پادشاه موناکو درآمد، چنان به این مدل کیف علاقه داشت که در سال ۱۹۵۶ هرمس این مدل را به نام “کلی” نام گذاری کرد.

 

موزه ملی بایرن نمایشگاهی را از کیف های دستی متعلق به قرن ۱۶ تا ۲۱ میلادی برگزار کرده بوده است

 

با سیستم‌های پیشرفته بانکی و دیگر موسسات مالی، مردم احساس می‌کنند که حمل پول غیر ضروری است.

 

بسیاری از خانم‌ها هنوز دوست دارند کیف‌های زنانه مختلفی حمل کنند که می‌تواند حین خریدهای کوچک کاربردی باشند.

 

در حالی که استفاده از کارت‌های اعتباری برای خریدهای کوچک چندان درست و عقلانی به نظر نمی‌رسد.

 

اگر چه کیف‌ها در ابتدا برای قرار دادن پول نقد اختراع شدند، اما در جوامع مدرن بیشتر برای حمل کارت‌های اعتباری از آنها استفاده می‌شود.

 

کیف‌ های پول در اواخر سال 1600 اختراع شدند، که تقریبا معادل با زمانی بود که اسکناس‌ها معرفی شدند.

 

پول‌های کاغذی در سال 1690 در ماساچوست اختراع شدند. پیش از آن، از کیف‌های زنانه معمولی برای قرار دادن سکه‌های فلزی استفاده می‌شد.

 

کیف پول در دوران باستان

تاریخچه کیف پول به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. مردی به نام اوتزی مرد یخی که قدیمی‌ترین مومیایی طبیعی اروپاست، در سال ۱۹۹۱ در کوه‌های آلپ با کیف دستی در کنارش پیدا شد. این کیف از پوست درخت عثمانی ساخته شده بود و یک بند به آن وصل شده بود.

کیف پول در دوران رنسانس

در طول قرن‌های ۱۶ و ۱۷، مد به طور قابل توجهی تغییر کرد و زنانی که لباس‌های بسیار پهنی که پارچه‌های زیادی داشت، پوشیدند. در نتیجه، زنان دیگر نمی‌توانستند کیف‌هایشان را در قسمت بیرونی لباس‌شان بپوشند، زیرا در لباسشان گره می‌خورد. در عوض کیف‌هایی می‌پوشیدند که در داخل لباسشان آویزان شده بود.

مد مردانه نیز تغییر کرد و کیف‌هایی که حمل می‌کردند نیز تغییر کرد. با اختراع جیب‌ها در حدود سال ۱۶۷۰، مردان دیگر مجبور نبودند کیفی را که به کمربند بسته شده بود حمل کنند. آنها هنوز کیسه‌های کوچکتری برای نگهداری پول خود حمل می‌کردند که بعدها تبدیل به کیف پول شدند.

کیف پول در دوران انقلاب صنعتی

در قرن هجدهم با کشف شهر باستانی پمپئی، مد بار دیگر تغییر کرد. این کشف منجر به شیفتگی با طرح‌های براق و باریک شد. در نتیجه زنان لباس‌های باریک‌تری می‌پوشیدند، بنابراین دیگر نمی‌توانستند کیسه‌ای را زیر لباس خود آویزان کنند و کیف باید دوباره اختراع می‌شد. زنان در این دوران شروع به پوشیدن یادگاری کردند که کیف‌های باریک‌تری با بند مچ دارند.

با افزایش زیاد سفرهای ریلی در قرن نوزدهم، تقاضا برای کیف‌های جدید که بادوام‌تر بودند و می‌توانستند اقلام بیشتری را در خود جای دهند، وجود داشت. این باعث شد که سازندگان چمدان شروع به ساخت کیف‌هایی برای زنان در هنگام سفر با قطار کنند.

کیف پول مدرن

تاریخچه استفاده از کیف پول

در دهه ۱۹۳۰، کیف‌های دستی به طور قابل توجهی پیشرفت کردند. بسیاری از طرح‌هایی که امروزه می‌بینیم در این زمان اختراع شده‌اند. شرکت‌هایی مانند Chanel و Louis Vuitton شروع به ساختن نام بزرگی در بازاریابی کیف‌های گران‌قیمت کردند که امروزه نیز به این کار ادامه می‌دهند.

کیف پول شانلی

در طول جنگ جهانی دوم، کیف‌ها یک بار دیگر کمی تغییر کردند. به جای اینکه با قاب‌های فلزی ساخته شوند، آنها از پلاستیک یا چوب ساخته می‌شدند، زیرا فلز برای جنگ مورد نیاز بود. این تنها چند سال به طول انجامید و پس از آن طرح های کیف به سبک قبل از جنگ بازگشتند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست