Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 شهریور 1401

ترنچ کت چه لباسی است؟ + ویژگی ترنچ کت چیست؟

همه چیز درباره ترنچ کت

ترنچ در لغت به معنای سنگر می باشد. ترنچ کت یا همان بارانی پوششی است که از لباس های افسران جنگ جهانی اول برگرفته شده و به مرور تبدیل به یک مد ماندگار شده است. ترنچ کت و بارانی از پارچه های ضدآب و محکمی مثل گاباردین، پوپلین، مموری و چرم تولید می شوند که معمولا بلند هستند و بلندی آنها تا زانو یا تا مچ پا می باشد. ترنچ کت ها دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی به تعداد حدودا 10 دکمه و یک بند در آستین ها هستند

ترنچ کت که معمولاً از جنس پارچه‌های ضدآب مانند گاباردین، چرم، پشم، پوپلین، پنبه و کتان ضدآب دوخته می‌شوند، در اصل یک لباس برای افسران ارتش بوده. یعنی در واقع روند طراحی و تولید آن به قبل از جنگ جهانی اول برمی‌گردد اما چون در طول جنگ زیاد مورداستفاده قرار می‌گرفت به نام «ترنچ کت» مشهور شد. واژه‌ی انگلیسی Trench به معنای «سنگر» است.

کت ترنچ به طور معمول ۱۰ دکمه در بخش جلوی خود دارد، دو سینه بودن، یقه‌برگردان‌های بزرگ و کمربند نیز از دیگر مشخصات آن به شمار می‌آیند. روی آستین‌های این بارانی‌ها هم بندهایی کار شده که با سگگ بسته می‌شود. رنگ اصلی و همیشگی ترنچ‌کت، خاکی است اما امروزه در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود. این بارانی‌ها اوایل فقط توسط آقایان پوشیده می‌شد و زنان، تازه بعد از جنگ جهانی دوم بود که به پوشیدن این مدل کت روی آوردند. مخصوصاً بعد از محبوبیت ترنچ‌کت میان ستاره‌های هالیوودی مثل مرلین مونرو، بریجیت باردوت و آدری هپبورن، دیگر زنان نیز به استفاده از این بارانی‌ها علاقه‌مند شدند. از همان زمان تاکنون این مدل بارانی میان زنان و مردان محبوبیت دارد و هیچ زمانی در طول تاریخ از مد نیفتاده است. برندهای مانند بربری و Aquascutum همیشه در صدر محبوب‌ترین برندها در تولید انواع ترنچ کت قرار دارند.

ترنچ‌کت چرمی چیست

بارانی از جنس چرم در دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است که علاوه بر زیبایی، گرمای قابل قبولی هم دارد. شما می‌توانید انواع چرمی این بارانی‌ها را همراه با استایل‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید انواع چرمی بارانی‌ها نسبت به دیگر انواع ترنچ‌کت‌ها قیمت بیشتری دارد.

ترنچ‌کت پنبه‌ای

پارچه‌های پنبه‌ای با اینکه لطافت بسیار زیادی دارند اما معمولًا گرمای زیادی ندارند. به همین دلیل برای استفاده در محیط‌های معتدل و نه چندان سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما از آنجا که ترنچ کت‌های پنبه‌ای بسیار سبک هستند، ایستایی قابل توجهی دارند و بنابراین برای استفاده در جلسات رسمی و روی کت و شلوار بسیار مناسب هستند.

ترنچ‌کت گاباردین

گاباردین پارچه‌ای نسبتاً ضخیم و محکم است که برای فصل‌های پاییز و زمستان بسیار گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. این پارچه علاوه بر استحکام، داری جنسی سبک و لطیف هم هست و به همین خاطر برای طراحی و تولید انواع بارانی‌ها از آن استفاده می‌شود.

ترنچ کت بلند

کت‌هایی که از زیر زانو تا روی مچ پا بلندی دارند در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. این مدل بدون شک برای بلندقدها مناسب‌تر است. اما منظورمان این نیست که زنان و مردان قد کوتاه و ریز اندام نمی‌توانند آن را بپوشند. در واقع زنان قد کوتاه با پوشیدن کت‌های بلند می‌توانند این خطای دید را ایجاد کنند که پاهای کشیده و بلندی دارند. البته فقط در صورتی این اتفاق می‌افتد که کت تا روی مچ پا بلندی داشته باشد. بارانی‌هایی که تا زیر زانو بلندی دارند برای افراد قدکوتاه مناسب نیست.

ترنچ کت کوتاه

ترنچ‌کت‌هایی که از زیر ران تا بالای زانو بلندی دارند را بارانی کوتاه می‌نامیم. این مدل‌ها برای زنان و مردان ریزاندام و ظریف مناسب است و باعث نمی‌شود تا قد آنها کوتاه یا اندامشان چاق دیده شود. توجه داشته باشید که هر چه قد کت کوتاه‌تر باشد، شما را پهن‌تر و کوتاه‌تر نشان خواهد داد. بنابراین افراد بلند قد باید از انتخاب و پوشیدن بارانی‌های کوتاه چشم‌پوشی کنند.

نحوه داشتن استایل رسمی با کت ترنچ را بدانید 

برای داشتن یک استایل شیک و رسمی به همراه کت ترنچ یا بارانی بهترین انتخاب پوشیدن کت و شلوار از زیر آن می باشد.این امر باعث می شود که کت و شلوار شما در هنگام حضور در موقعیت های رسمی خیس  و نم‌دار نشود و نظم استایلتان بر هم نخورد.بهترین رنگ ها برای داشتن یک پوشش رسمی شیک با بارانی،رنگ‌های خنثی از قبیل مشکی،خاکستری،کرم  و بژ می باشند. توصیه می شود رنگ بارانی و کت  و شلوار یا هم در تناسب باشند.

نکات مهم و کلیدی در خرید و ست کردن ترنچ کت‌ها را بدانید

یکی از نکاتی که بهتر است هنگام خرید کت‌های ترنچ به آن توجه کرد، سایز این کت‌ها است. ترنچ کتی را انتخاب کنید که سایز شما باشد و فرم طبیعی بدن شما را نمایش بدهند. هنگام خرید این کت‌ها دقت کنید که شانه‌های آن برای شما بزرگ نباشد، آستین‌ها بیش‌ازاندازه بلند نباشد و مدل یقه با اندام شما هماهنگ باشد.

خانم‌های کوتاه‌قد بهتر است کت‌های ترنچ کوتاه و تا روی زانو را انتخاب کنند. و خانم‌هایی که بالاتنه درشتی دارند، پوشیدن کت‌های ترنچ ۴ دکمه اصلاً به آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود. این مدل کت‌ها بالاتنه آن‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

چنانچه زیر ترنچ کت خود لباسی زیبایی مانند یک پیراهن یا کت‌وشلوار شیک پوشیده‌اید، کمر بارانی را در پشت ببندید تا زیبایی لباس شما نمایان باشد.

اگر می‌خواهید در ترنچ کت جلوه بیشتری در استایل تان داشته باشد، زیر آن یک پیراهن کوتاه بپوشید و تمام دکمه‌های آن را تا بالا ببندید. همچنین انتخاب یک کفش منحصربه‌فرد و شیک استایل شما را کامل‌تر و فوق‌العاده‌تر می‌نماید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست