Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
23 آذر 1401

ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست چیست ؟ + کرم های طبیعی پوست!

اغلب محصولات تجاری روشن کننده پوست مضرند و ممکن است وضع پوست‌تان را بدتر از قبل کنند. پس بهتر است به دنبال محصولات با ترکیبات طبیعی و یا روش‌های طبیعی و مطمئن‌تری باشید تا در عین داشتن پوستی روشن و جذاب، سلامت پوست خود را به خطر نیندازید.

 

با ما همراه باشید. در این مقاله با ترکیبات طبیعی و موثر برای روشن کردن پوست آشنا می‌شوید و همین‌طور دانش کافی برای انتخاب یک کرم روشن کننده پوست بدون عوارض را به دست خواهید آورد.

 

روی پنهان محصولات شیمیایی روشن کننده پوست

جیوه و هیدروکینون دو مورد از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده انواع کرم روشن کننده پوست هستند. این مواد شیمیایی، تشکیل رنگدانه پوست (ملانین) را کاهش می‌دهند. ازدیاد ملانین روی رنگ پوست، تجمع رنگدانه‌ها در بافت، اختلالات رنگدانه‌ای (هایپرپیگمنتاسیون) و شکل‌گیری لک‌های تیره روی پوست موثر است

 

. گرچه جیوه و هیدروکینون فوایدی نیز دارند، اما تحقیقات چیز دیگری را نشان می‌دهند. در واقع اگر پوست برای مدتی طولانی در معرض این مواد شیمیایی باشد، آسیب می‌بیند و دچار تیرگی و پیری زودرس می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه تحقیقات، فناوری و نوآوری در صنعت روشن کردن پوست انجام شده است، ولی ما که مصرف‌کننده این محصولات هستیم، باید نسبت به مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها آگاه‌تر باشیم.

 

دانشمندان به ترکیباتی طبیعی دست یافته‌اند که تأثیرشان مشابه محصولات شیمیایی است. این ترکیبات عوارض جانبی جدی ندارند و به پوست آسیب دائمی نمی‌زنند.

 

اقدامات روشن کننده پوست:

  1. می تونیم از فعال شدن تیروزیناز که تیروزین را تولید می کند، جلوگیری کنیم؛
  2. مانع اکسید شدن تیروزین شویم؛
  3. حرکت ملانین به سطح پوست را متوقف کنیم؛
  4. چرخه سلولی را تسریع ببخشیم؛
  5. از تابش اشعه های UVA خورشید به پوست جلوگیری کنیم؛
  6. سرعت هایپرپیگمنت شدن ملانین رو کم کنیم.

چه ترکیباتی این کارها رو برامون انجام می دهند؟ یا بهتر بیان کنیم، چه ترکیباتی روشن کننده پوست هستند؟

روشن شدن رنگ پوست با روغن کرچک

اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای کاهش جوش و آکنه از بین بردن آثار پیری پوست و مرطوب کننده برای پوست خود هستید، روغن کرچک میتونه انتخاب خیلی مناسبی براتون باشه. علاوه بر این، روغن کرچک در کاهش رنگدانه و ملانین پوست و همچنین از بین بردن روغن اضافی در منافذ پوستی هم بسیار موثره و با استفاده منظم از این روغن میتونید رنگ پوستتون رو چند درجه روشنتر کنید

 

روغن آرگان، برای روشن شدن پوست

روغن اورگان یا روغن مراکشی که معمولا با عنوان طلای مایع شناخته شده هست رو میتونیم به عنوان بهترین روغن برای روشن شدن پوست معرفی کنیم.

 

این روغن گیاهی، در کنار فواید بیشماری که برای پوست و مو داره، دارای خاصیت ضد پیری و ضد التهابی هست و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیره، نه تنها تاثیر خوبی در از بین بردن چین و چروک صورت داره، بلکه لکه‌های پوستی رو هم به خوبی محو میکنه و باعث روشن شدن رنگ پوست میشه.

 

روغن آرگان، برای روشن شدن پوست

 

روغن آرگان باعث پاکسازی پوست میشه، ملانین اضافی روی سطح پوست رو از بین میبره و درخشش و سفیدی فوق العاده‌ای رو برای پوست به همراه داره. فقط کافیه هر شب قبل از خواب، چند قطره از روغن آرگان رو بر روی تمام قسمتهای پوست صورت بمالید و صبح روز بعد، پوستتون رو شست و شو بدید.

 

علل تیرگی پوست

علل بسیار زیادی می‌تواند در تیرگی پوست دخیل باشد که در ادامه برخی از آن‌ها عنوان شده است:

– کمبود اکسیژن و خون در پوست مهمترین عاملی است که باعث می شود پوست شما کدر، خسته و بی روح به نظر برسد

– استرس مزمن

– کمبود مواد مغذی خاص در رژیم غذایی

– قرار گرفتن در معرض آلودگی و گردوغبار بیش از حد

 

– قرار داشتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید که باعث افزایش سلول هایی به نام ملانوسیت شده که ملانین را افزایش میدهند و همین امر سبب میشود که لکه های قهوه ای رنگی روی پوست ایجاد شود.

 

آب لیمو، ماده‌ای برای از بین بردن رنگ تیره پوست

آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن تیرگی پوست امتحان خود را پس داده است. اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه تیرگی پوست را به خوبی از بین می‌برد. با این ماده طراوت را به پوست خود بازگردانید کنید.

• فواید زرد چوبه و تاثیر آن در روشن شدن پوست

زردچوبه از تولید اضافی ملانین که باعث تیرگی و ایجا لک‌های پوستی می‌شود جلوگیری کرده و همچنین باعث از بین بردن تیرگی و لکه های پوستی می‌شود. این ماسک همچنین برای روشن کردن زیر بغل شما بسیار مفید است

 

آرد برنج ماده‌ای پرکاربرد در زیبایی پوست

ساختار شیمیایی برنج در بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش سلول‌های مرده آن کمک می کند.

 

– برنج سرشار از ویتامین B است که موجب تحریک رشد و بهبود سلول‌ها می شود. همچنین روند پیری سلول را کند می کند. 

 

– برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می کرده و همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول های مرده پوست را از بين ميبرد.

 

– برنج حاوی ویتامین E است که پوست را تغذیه می کرده و باعث جوانی پوست می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست