Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 مهر 1401

تفاوت لباس رسمی و غیررسمی چیست؟ + ویژگی لباس های رسمی و غیررسمی!

همه چیز در رابطه با تفاوت لباس های رسمی و غیررسمی!

لباس هایی که می پوشیم سبک های متفاوتی دارند. انتخاب سبک لباسی که نیت داریم آن را بپوشیم بستگی به موقعیت ما و محیطی که قصد رفتن به آن جا را داریم بر می گردد. زمانی که قصد دارید به محیطی بروید و یا به مراسم و جشنی دعوت شده اید که رسمی است سمت لباس هایی با سبک رسمی تر می روید و در مقابل ممکن است به یک دورهمی و یا دیداری دوستانه بروید که در این موقعیت می تواند یک استایل غیر رسمی و کژوال داشته باشیم. معمولا وقتی صحبت از لباس های رسمی می شود تصور ما سمت کت و شلوارهای ست و شیک مردانه می رود در این بین برخی تصور می کنند که لباس های رسمی بیشتر برای آقایان است. در صورتی که سبک لباس های رسمی و غیر رسمی هم برای خانم ها و هم برای آقایان وجود دارد.
زمانی که به خرید لباس می روید اغلب ممکن است فروشنده از شما درباره مراسمی که می خواهید بروید سوال بپرسند و سپس با توجه به مراسمی که در پیش دارید ایده های متفاوتی از سبک لباس ها را به شما پیشنهاد می دهند. همچنین ممکن است در نگاه اول تفاوتی بین لباس های رسمی و نیمه رسمی تشخیص ندهید در صورتی که اگر کمی توجه کنید تفاوت هایی را می توانید بین این سبک بیابید.

لباس رسمی مردانه چگونه است؟ 

همه افراد به مهمانی های مختلفی دعوت می شوند که اکثر این دعوتی ها دورهمی های دوستانه است که جدا از استایل راحتی که می پوشید با یک پذیرایی راحت و خوب بدون تشریفات و حساسیت های زیاد پیش می رود اما مراسم های رسمی به طور کلی مجلس هایی هستند که در آن محیط همه موارد طبق اصول پیش می رود از محیط برگزاری مراسم، لباس میزبان ها، غذا، سبک پذیرایی، دیزاین محیط و .. جز آداب رسمی مراسم است و همه آن را رعایت می کنند و شما به عنوان مهمان این مراسم نباید رسمیت این مراسم را خدشه دار کنید به همین ترتیب وظیفه شما به عنوان مهمان چنین مراسمی داشتن یک استایل رسمی شیک و مناسب است. از مراسم های رسمی می توان به مراسم های ازدواج و یا مراسم های معروف افتتاحیه و اختتامیه و … اشاره کرد.

ویژگی‌های استایل غیر رسمی مردانه را بدانید!

استایل‌های غیر رسمی قاعده قانون خاصی ندارند. هر چیزی که تصور می‌کنید به استایلتان می‌آید و احساس خوبی برایتان دارد، بهترین لباسی است که می‌توانید بپوشید. اما برای راهنمایی بیشتر و استایل حرفه‌ای‌تر و اینکه بدانیم لباس نیمه رسمی چیست در ادامه چند نکته را از بهترین طراحان مد و فشن دنیا درباره تیپ غیر رسمی آقایان را ارائه می‌دهیم:

  • مشخص کنید برای چه موقعیتی لباس انتخاب می‌کنید؛ قرار است شخصیت خود را به عنوان فردی قابل اطمینان نشان دهید یا فردی با انرژی بالا و پرهیجان؟ لباسی را انتخاب کنید که با هدف و موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، هماهنگ باشد.
  • هنگام انتخاب لباس‌های مناسب برای تیپ غیر رسمی مردانه، به اندام و استایل بدنی خود توجه داشته باشید.
  • حتما رنگ‌های ضروری برای لباس‌های کژوال را در کمد خود داشته باشید،‌ مثلا سفید کلاسیک یک رنگ پایه است و حتما باید پیراهن و تیشرت و پولوشرت سفید در کمد لباستان وجود داشته باشد. بعد از آن هم به سراغ رنگ‌های خنثی بروید که می‌توانند با هر استایلی ست شوند. خرید لباس‌هایی با رنگ‌های خاص را در اولویت سوم قرار دهید.
  • در کمد خود چند آیتم گران‌بها و همیشگی داشته باشید. عمر برخی از لباس‌ها برای یک فصل است و بعد از آن دیگر پوشیده نمی‌شوند، صرف هزینه زیاد برای خرید این دسته از لباس‌‌ها اشتباه است. به جای آن سعی کنید لباس‌‌ها و اکسسوری‌هایی ارزشمند بخرید که برای زمان‌های مختلف کاربرد داشته باشند. مثلا به جای خرید چند ساعت ارزان‌ قیمت با کیفیت پایین، یک ساعت لوکس بخرید و در استایل‌های مختلف به عنوان اکسسوری از آن استفاده کنید.
  • بعد از انتخاب لباس‌های پایه برای استایل، با یک یا دو آیتم منحصربه‌فرد، جلوه تیپتان را دوچندان کنید.
  • همیشه در انتخاب لباس، سبک شخصی خود را داشته باشید.
  • مطمئن شوید لباس‌هایتان بیش از حد تنگ، گشاد، کوتاه یا بلند نیستند. ناهماهنگی لباس‌‌ها با یکدیگر یا ناهماهنگی با اندام فرد بدترین اتفاقی است که می‌تواند در یک استایل وجود داشته باشد.

پیراهن مردانه

از آن جایی که کت و شلوار برای مردان لباس رسمی حساب می شود بهتر است زیر کت خود یک پیراهن سفید ساده که فیت و اندازه تن شماست بپوشید زیرا اولویت انتخاب پیراهن های مردانه برای استایل زیر کت رنگ سفید است. اما اگر پیراهن سفید ندارید و یا دوست ندارید از رنگ سفید استفاده کنید باید روشن ترین رنگ پیراهنی که به سفید نزدیک تر است را انتخاب کنید.

کمربند

معمولا کت و شلوار های مردانه رسمی بدون جای کمربند دوخته می شوند اما اگر شلوار شما بندینک و جای کمربند داشت بهتر است کمربند مشکی و مطابق به رنگ کفش خود استفاده کنید.

کروات و پاپیون برای مردان

انتخاب هرکدام از آن ها سلیقه ای و بستگی به مراسمی که می روید دارد البته پیشنهاد می کنیم اگر مراسم شما خیلی رسمی است در کنار کت و شلوار مشکی خود از پاپیون مشکی استفاده کنید. البته به راحتی می توانید از کروات تک رنگ هم استفاده کنید و چیزی از جذابیت و رسمیت لباس شما کم نخواهد کرد فقط باید به این نکته توجه کنید که کروات را همرنگ با کت و شلوار خود انتخاب کنید و هرچه کروات ساده تر باشد رسمی تر هستند.

لباس رسمی زنان کدامند؟ 

سبک لباس های رسمی فقط مختص به استایل های مردانه نیست بلکه استایل های رسمی شیک و جذابی هم برای خانم ها وجود دارد از طرفی امروزه استایل های رسمی برای خانم ها کمی پیچیده تر از گذشته است و آن هم به دلیل تغییر و تحولات لحظه ای است که در صنعت مد ایجاد می شود.
می توان برای جشن های رسمی، مهمانی های شبانه، جلسه های کاری، کنفرانس ها، کنسرت و محیط های اداری  از یک استایل رسمی و مناسب استفاده کرد همچنین داشتن یک استایل رسمی در چنین مراسم هایی شما را از سایرین متمایز می کند.
آقایون برای استایل های رسمی خود معمولا از کت و شلوار و پیراهن و ژاکت بهره می برند. در صورتی که استایل های رسمی که برای خانم ها وجود دارد بیشتر و متنوع تر هستند به عنوان مثال می توان به استایل کت و شلوار و یا کت و دامن برای سبک رسمی لباس های خانم ها اشاره کرد زیرا این استایل ها برای خانم ها جایگاه ویژه ای داشته و بسیار پر کاربرد هستند. در اصل سبک استایل های رسمی بر مبنای استایل های اداری بنا شده است یعنی لباس هایی که در عین شیک بودن ساده و راحت اند.
در یک اصول کلی برای این که خانم ها بتوانند یک استایل رسمی و شیکی داشته باشند باید لباس هایی اندازه و متناسب با سایز خود انتخاب کنند و در ادامه استایل خود را با پوشیدن کفش های پاشنه دار تکمیل کنند. برای رنگ بندی لباس های فرمال خانم ها باید سراغ رنگ هایی خنثی بروند تا رسمیت استایل آن ها حفظ شود و جدی به نظر برسند.

شومیز زنانه

یکی از لباس های پر کاربردی که می توانید در استایل های رسمی خود بکار ببرید شومیز ها هستند زیرا تنوع در طرح و رنگ بندی آن ها زیاد است به همین دلیل معمولا برای انواع مراسم های رسمی می تواند گزینه مناسبی باشد. در انتخاب شومیز ها برای مراسمات رسمی که دعوت می شوید بهتر است ابتدا رنگ های سفید و مشکی را در اولویت قرار دهید. سپس اگر دوست داشتید می توانید از رنگ بندی های روشن تر و یا تیره تر متناسب با استایل خود استفاده کنید.

شلوار زنانه 

استایل های رسمی خانم ها که با شلوار ست می شوند می تواند انتخاب مناسب و راحت تری باشند زیرا راه رفتن و نشستن با شلوار در مقایسه با زمانی که دامن و یا پیراهن پوشیده باشند راحت تر است. از جمله شلوارهای پارچه سیگاری، شلوار راسته و همچنین شلوارهای چکمه ای از مدل هایی هستند که برای استایل های رسمی زنانه مناسب اند.
هنگام انتخاب حتما شلواری را انتخاب کنید که کاملا با اندامتان فیت باشد اگر قد آن بلند است حتما آن را اندازه متناسب با قد خود کوتاه کنید از طرفی برای کوتاه کردن شلوار خود به هیچ وجه آن را تا نزنید. از رنگ های مناسب برای شلوار با استایل رسمی می توان به رنگ های مشکی و سرمه ای و خاکستری اشاره کرد البته که رنگ بندی لباس ها به هم مرتبط هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست