Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
24 آذر 1401

تیرگی لب چگونه رفع می‌شود؟ + روش رفع کردن تیرگی لب!

داشتن لب‌های تیره یا سیاه مشکلی نسبتاً شایع است. اما چرا لب‌ها تیره می‌شوند و به اصطلاح تغییر رنگ می‌دهند؟ به خصوص هنگامی که همه ما تمایل به داشتن لب‌هایی نرم، صاف و صورتی داریم. برخی از دلایل این اتفاق می‌توانند عواملی همچون عدم مراقبت مناسب از لب‌ها و همچنین سبک زندگی ناسالم باشند.

 

متخصصان معتقدند که مسئول سیاهی و تیرگی لب‌، عواملی هستند که رنگدانه‌های طبیعی لب را از بین می‌برند. به طور کلی، رنگ صورتی روی لب نشانه سلامتی است. بنابراین باید برای محافظت از آن مراقبت مناسبی از لب‌ها صورت بگیرد. همچنین جالب است بدانید که لب‌ها ظریف‌ترین قسمت صورت ما هستند که هیچ نوع غده چربی در خود ندارند؛

 

از این رو حفظ رطوبت خارجی برای نرم نگه داشتن آن‌ها بسیار مهم است. در این مقاله از سایت ایده آل مگ به بررسی روش‌های رفع سیاهی و تیرگی لب می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

به سیگار کشیدن «نه» بگویید!
همه متخصصان حوزه زیبایی بر این باورند که نیکوتین باعث تیرگی و تغییر رنگ لب می‌شود. به همین دلیل برای رفع تیرگی لب ‌ها لازم است از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات اکیداً اجتناب نمایید.

 

قهوه و چای کمتری بنوشید
مصرف زیاد چای و قهوه علاوه بر تغییر رنگ دندان‌ها می‌تواند لب‌ها را نیز سیاه و تیره کند. بنابراین برای کاهش تیرگی لب‌ها باید تا حد امکان مصرف کافئین را کاهش دهید. جالب توجه است که کافئین تنها در چای و قهوه یافت نمی‌شود، بلکه در نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز به وفور وجود دارد.

 

مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز از دیگر عواملی است که منجر به سیاهی لب می‌گردد. چرا که مقدار زیادی رنگدانه ملانین در لب‌ها وجود دارد و آفتاب به این رنگدانه‌ها آسیب می‌زند. به منظور جلوگیری از این اتفاق، پیش از ترک خانه از محصولات مخصوص لب حاوی SPF استفاده نمایید.

 

رژ لب‌های خود را بررسی کنید
در اسرع وقت به سراغ رژ لب‌های خود رفته و کیفیت و تاریخ انقضای آن‌ها بررسی کنید. استفاده طولانی مدت و مداوم از محصولات آرایشی لب به ویژه محصولاتی که با مواد اولیه بی‌کیفیت تولید شده‌اند، از دیگر مواردی است که موجب آسیب به رنگدانه‌های طبیعی لب شده و آن را تیره می‌کند.

 

سعی کنید فقط زمانی که واقعاً به رژ لب احتیاج دارید از آن استفاده کنید و همیشه محصولات برندهای معتبر را خریداری نمایید. علاوه بر آن، پیش از خرید مطمئن شوید که تاریخ انقضا را بررسی کرده‌اید.

 

توصیه می‌شود به دنبال یک یا چند مورد از مواد زیر در رژ لب‌های خود باشید: شی باتر، ویتامین E و روغن جوجوبا. این‌ مواد رطوبت مورد نیاز لب‌ها را تأمین نموده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه پاک کردن آرایش لب است. همیشه آرایش لب را با استفاده از پاک‌کننده مخصوص لب یا روغن زیتون، بادام و نارگیل پاک نمایید.

 

از اسکراب استفاده کنید
حداقل هفته‌ای یک بار برای از بین بردن سلول‌های مرده و خشکی پوست از اسکراب استفاده کنید. این کار همچنین منجر به بهبود گردش خون در ناحیه لب شده و موجب صورتی‌تر و حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌گردد.

 

برای ساخت یک اسکراب لب خانگی می‌توانید ۵-۶ قطره روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری شکر را مخلوط کرده و به آرامی روی لب‌های خود بمالید. سپس بعد از شستشو با آب، بالم لب یا هرگونه مرطوب‌کننده دلخواه را به لب‌ها بمالید.

 

علت تیره شدن لب‌ها

متفاوت بودن رنگ لب‌ها در افراد مختلف یک ویژگی کاملاً طبیعی است. رنگدانه‌ای به نام ملانین (melanin) این رنگ را به پوست می‌دهد.

 

هر چقدر ملانین کمتر باشد، پوست روشن‌تر و در مقابل، مقدار بیشتر آن به معنی پوستی تیره‌تر است. در صورتی که پوست بیش از حد ملانین تولید کند، ممکن است منجربه هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) یا تغییر در رنگ پوست شود.

 

هایپرپیگمنتیشن نوعی اختلال در تولید ملانین است و موجب می‌شود تا بخش‌هایی از پوست که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته‌اند، تیره‌تر از سایر نقاط شوند. یک مثال شایع از این عارضه، لک‌های پیری هستند که می‌توانند با قرارگیری در معرض نور آفتاب در ارتباط باشند.

 

 

این لک‌ها می‌تواند تقریباً در هر بخش از بدن از جمله لب‌ها ظاهر شوند. اما اکثر افراد معتقدند که این اختلال پوستی بی‌خطر بوده و تنها بر زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد.

 

عواملی که باعث بروز هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی پوست می‌شوند عبارت‌اند از:

 

  • قرارگیری در معرض آفتاب
  • سیگار کشیدن
  • بارداری
  • داروهای خاص
  • بیماری

 

آفتاب

با قرارگرفتن پوست در معرض آفتاب، بدن تولید ملانین را در پوست افزایش می‌دهد تا پوست بتواند اشعه‌های ماوراء بنفش را جذب کند. به این ترتیب پوست در برابر آسیب‌هایی که ممکن است از جانب آفتاب بر آن وارد شود، محافظت می‌شود.

 

مانند سایر بخش‌های بدن، لب‌ها نیز در صورت قرارگیری در معرض نور آفتاب باید با ضد آفتاب پوشانده شوند. بالم لب حاوی ضدآفتاب با درجه SPF 30 یا بالاتر می‌توانند از لب‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت کنند. برای از بین بردن تیرگی لب واجب است که اگر لب‌ها در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، حتما از ضد آفتاب مناسب لب استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست