Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 شهریور 1401

تیشرت راگبی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخچه تیشرت را بدانید !

تیشرت برگرفته شده از لباس زیر در قرن نوزدهم است.که به صورت یکسره طراحی شده بود. ابتدا، لباس زیر یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم شد. به شکلی که قسمت بالاتنه به حد کافی بلند بود تا به زیر خط کمربند برسد. با دکمه یا بدون آن. این لباسها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و کشتی گیران به عنوان پوشش مناسب برای محیط های گرم پذیرفته شد.

تیشرت در سال 1898 تا 1913

عنوان لباسهای گشاد بدون دکمه. تاریخ استفاده از اولین تیشرت ها به زمان جنگ اسپانیا در سالهای 1898 تا 1913، هنگامی که نیروی دریایی ایالات متحده از آنها به عنوان لباس زیر رونمائی کرد، باز می گردد. عرق گیرهای پنبه ای یقه گرد با آستین کوتاه، که زیر لباس فرم پوشیده می شدند. این برای ملوانان و تفنگداران دریایی در زمان کار در زیردریایی های اولیه و آب و هوای گرمسیری مناسب بود که لباس فرم را در آورده و فقط لباس زیر بپوشند و کثیف کنند.

تیشرت در دهه 1920

تیشرت ها خیلی زود به عنوان یک لایه ی زیرین لباس برای کارگران صنایع مختلف، از جمله کشاورزی، محبوب شدند. تیشرت برای پوشیدن راحت و بی دردسر بود. به راحتی قابل شستشو و ارزان بود. و به همین علت، به پیراهن انتخابی برای پسران جوان تبدیل شد. پیراهن پسرها در رنگ ها و الگوهای مختلف طراحی شده است. کلمه “تیشرت” در دهه 1920 به یک واژه انگلیسی آمریکایی تبدیل شد و در فرهنگ لغت مریام وبستر قرار گرفت.

در دوره رکود بزرگ، تیشرت لباس غالبی بود که در هنگام انجام کارهای مربوط به مزرعه یا مرتع ، و همچنین زمان های دیگری که حجب و حیا ایجاب می کرد که اندام تحتانی دیده نشود، پوشیده می شد. پس از جنگ جهانی دوم، سربازان نیروی دریایی تیشرت را به عنوان لباس زیر استفاده کردند. و کم کم، دیدن سربازان قدیمی که شلوار یونیفرم خود را با تیشرت به عنوان لباس غیر رسمی پوشیده اند عادی شد

تیشرت راگبی را بشناسید

آیا تاکنون اسم تیشرت راگبی را شنیده اید؟ راگبی به ورزش های فوتبالی که با توپ انجام می شود گفته می شود و تیشرت راگبی در گذشته لباس مخصوص برای این ورزش ها بود. چنین ورزش هایی می تواند در زمین چمن و یا فضای باز انجام شود. در این مطلب به معرفی تیشرت راگبی و ویژگی های آن می پردازیم

ویژگی های تیشرت راگبی را بدانید

گفته می شود در قرن 19 از نوعی لباس زیر به شکل یکسره استفاده می شد که شامل دو بخش بالاتنه و پایین تنه بود و بالاتنه بلندی داشت، به آن تیشرت راگبی می گفتند. تیشرت راگبی در اواخر قرن 19 از سوی افراد کشتی گیر و معدنچی ها که در محیط گرم فعالیت می کردند مورد استقبال قرار گرفت.

امروزه به تیشرت های آزاد ورزشی که معمولا از جنس پلی استر است و بر روی آنها عدد و یا نوشته چاپ می شود، تیشرت راگبی گفته می شود. گرچه راگبی یک تیشرت ورزشی محسوب می شود، اما کاربرد آن تنها برای محیط های ورزشی نیست، بلکه برای استفاده در تفریحات مختلف و فعالیت های مختلف ورزشی نیز قابل استفاده است.

همه ما تیشرت راگبی را در فروشگاه لوازم ورزشی مشاهده کرده ایم. تیشرت هایی نسبتا آزاد و راحت که معمولا روی آنها شماره درج شده، قد تقریبا بلندی دارند و آستین آنها روی آرنج قرار می گیرد. البته مدل های دیگری هم دارد.

مشخصات کلی تیشرت راگبی چیست

به طور کلی تیشرت راگبی نوعی تیشرت آستین کوتاه به حساب می آید که در گذشته‌های دور، از تیشرت راگبی برای ورزشی به‌همین نام استفاده می‌شد. در ابتدا، طراحی خاصی برای این تیشرت، انجام شده بود. طراحی یکسره تیشرت راگبی در آن زمان، باعث می‌شد تا افراد در زمان انجام ورزش راگبی، راحتی مضاعفی داشته باشند. بلندی این تیشرت‌ها در آن زمان هم بسیار قابل توجه بود.

بسیاری از این تیشرت‌ها، دکمه‌دار بودند و برخی دیگر ساده و بدون دکمه طراحی می‌شدند. در گذشته این تیشرت‌ها به‌عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گرفت و افراد از استفاده تیشرت‌ها به‌عنوان لباس اصلی، خودداری می‌کردند.

اما امروزه با توجه به پیشرفت دستگاه‌ها و ابزارهای چاپ مرتبط در این زمینه از این تیشرت‌ها به‌عنوان لباس اصلی استفاده می‌شود.

حتی در برخی موارد، به‌عنوان اصلی‌ترین پوشش فرد به‌حساب می‌آید. تیشرت‌های راگبی معمولا در حالت بدون یقه طراحی می‌شود ولی ممکن است شما طراحی‌های جدید یقه‌دار و یا یقه نما را نیز در این تیشرت مشاهده کنید.

یقه‌ها، گاها از جنس و رن پارچه هستند و متریال پنبه دارند یا اینکه کاملا مجزا و غیر همرنگ با تیشرت می‌باشند.

البته در خصوص پارچه مورد استفاده برای تیشرت‌های راگبی می‌توان گفت، این پارچه در فصول گرم سال از جنس پنبه بسیار نازک و سبک است و همین تیشرت در فصل زمستان، پارچه پنبه‌ای ضخیم و کلفتی دارد.

آستین تیشرت راگبی معمولا گشاد تر و بلندتر از تیشرت‌های معمولی است. همین گزینه نیز باعث افزایش راحتی فرد در آن می‌شود.

رنگ و طراحی تیشرت راگبی 

مورد مهم بعدی نوع رنگ بهره برده شده و طراحی آن خواهد بود. در حقیقت از نظر طول و عرض دستتان باز خواهد بود تا بر خلاف بسیاری از آنلاین شاپ ها به صورت دلخواه ابعاد مد نظر را انتخاب کنید.

از طرفی رنگ ثابت روی هر لباس ورزشی مادام‌العمر خواهد بود. عدم پاک شدن و وجود تثبیت دو رکن اساسی در این موضوع است. از نظر طراحی نیز سعی شده در عین سادگی از طرح‌های مورب و غیر مستقیم نیز استفاده شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست