Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 شهریور 1401

جنس لباس، بر روحیه کودک تاثیر میگذارد!؟

آیا میدانید جنس لباس های کودک شما بر روح و روان آن ها اثر میگذارد؟

کودکان دارای موقعیت و حساسیت‌هایی هستند که موجب می‌شوند هنگام انتخاب لباس برای آن‌ها ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیریم. پوست کودکان نرم و لطیف است و به این ترتیب لباس‌های دوخته شده از پارچه‌ های ضخیم و زبر به آن‌ها احساس خوبی نخواهد داد. همینطور، جنس‌هایی که دارای مواد شیمیایی، مثل پلی ‌استر، هستند نیز می‌تواند موجب بروز حساسیت یا سایر مشکلات پوستی و تنفسی در آن‌ها شود. از طرف دیگر، کودکان عاشق بازی و امتحان کردن موقعیت‌های جدید هستند، این مسئله باعث می‌شود آن‌ها بیش از بزرگسالان لباس‌های خود را آلوده کنند. بنابراین جنس لباس کودک نباید به گونه‌ای باشد که در اثر شستشوی زیاد کیفیت خود را از دست بدهد. با توجه به این موارد انتخاب جنس مناسب برای لباس کودکان اهمیت ویژه‌ای در حفظ سلامت و راحتی آنان دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی مناسب‌ترین پارچه‌ ها برای دوخت یا خرید لباس کودکان بپردازیم.

لباس از جنس پارچه لاکرا

نخ لاکرا یا اسپاندکس نوعی ماده مصنوعی است که خاصیت کشسان فوق‌العاده‌ای دارد.  این نخ در فرآیند تولید پارچه که اغلب از جنس طبیعی است به الیاف اضافه می‌شود و در نتیجه پارچه تولید شده را لاکرا می‌نامند. از این جنس بیشتر برای تولید لباس زیر و  گاهی نیز لباس راحتی، جوراب و دستکش کودکان استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های مثبت پارچه لاکرا می‌توان به عدم تغییر سایز پس از شستشو، خاصیت کشسانی تا پنج برابر بیشتر از مقدار اولیه، استحکام بالا و عمر طولانی آن اشاره کرد.

لباس کودک حوله ای، لباسی لطیف برای کودکان

پارچه ‌های حوله‌ای نیز به دلیل داشتن لطافت و سبکی می‌توانند گزینه مناسبی برای دوخت لباس‌های کودک باشند. برای تهیه پارچه‌ های حوله‌ای اغلب از مواد طبیعی استفاده می‌شود و همین مسئله موجب نرمی و لطافت آن‌ها خواهد شد. از پارچه ‌های حوله‌ای می‌توانید جهت دوخت لباس‌های خانگی کودکان در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید.

یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت‌ لباس بچگانه  نخ و  پنبه‌ است!

یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ ها برای دوخت لباس کودک نخ یا پنبه است. این جنس دارای لطافت و سبکی خاصی است و به کودکان احساس خوبی خواهد داد. طبیعی بودن ماده اولیه این پارچه احتمال بروز حساسیت پوستی یا مشکل تنفسی را در کودک به میزان زیادی کاهش خواهد. از طرف دیگر، لباس‌های پنبه‌ای به راحتی قابل شستشو و اتو کشی هستند. ضدعفونی کردن لباس کودکان و نوزادان در حفظ سلامت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. پارچه نخی با استفاده از شوینده‌های معمول و نه چندان قوی به راحتی قابل ضدعفونی است. این مسئله نیز با کاهش میزان احتمال بروز حساسیت در کودک رابطه دارد. همچنین پارچه ‌های نخی رنگ ‌پذیری بالایی دارند و به این ترتیب می‌توانید رنگ‌های دلخواه خود یا کودکتان را در بین رنگ‌های متنوع انتخاب کنید.

لباس از جنس ساتن و ابریشم

اگر به دنبال جنس مناسب برای دوخت لباس مجلسی کودک خود هستید می‌توانید از دو جنس ساتن یا ابریشم استفاده کنید. هر دو آن‌ها هم به صورت طبیعی و بدون ترکیب با مواد مصنوعی و هم به صورت ترکیبی در بازار در دسترس قرار دارند. اما همانطور که گفته شد، کودکان به دلیل حساسیت‌هایی که ممکن است نسبت به مواد مصنوعی داشته باشند بهتر است از جنس‌های طبیعی استفاده کنند. بنابراین در خرید لباس‌های مجلسی تهیه شده از این دو جنس توجه داشته باشید که نوع غیرترکیبی آن را انتخاب کنید. به این ترتیب، کودک شما لباسی به تن خواهد داشت که نه تنها مشکلی برای سلامت او ایجاد نخواهد کرد بلکه  بسیار راحت و البته شیک و چشمگیر است.

لباس از جنس پشمی

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب جهت دوخت لباس‌های پاییزه و زمستانه برای کودکان استفاده از پارچه‌ های پشمی است. می‌توانید از انواع خالص و غیرترکیبی آن استفاده کنید تا زبری الیاف مصنوعی پشم پوست کودک شما را اذیت نکند.

لباس از جنس مخمل

این جنس نیز به دلیل لطافتی که دارد گزینه مناسب دیگری برای دوخت لباسی گرم، هم در خانه و هم بیرون از خانه، محسوب می‌شود. مخمل نیز همچون جنس‌های دیگر ممکن است دارای مواد ترکیبی و مضر برای سلامت کودک شما باشد. بنابراین در زمان خرید مخمل برای لباس کودک از طبیعی بودن الیاف آن اطمینان حاصل کنید.

چگونه بفهمیم الیافت لباس طبیعی است یا خیر؟

جهت اطمینان حاصل کردن از طبیعی بودن الیاف جنس موردنظر روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها نگاه کردن به بافت پارچه است. جنس‌هایی که دارای الیاف مصنوعی باشند معمولا از انواع طبیعی براق تر هستند. همچنین الیاف مصنوعی نرمی و لطافت پارچه را کاهش می‌دهند که از طریق لمس آن می‌توانید به این موضوع نیز پی ببرید. با توجه به این نکات می‌توانید جنسی کاملا مناسب برای کودک خود خریداری کنید.

کلام آخر…

امید واریم با خواندن این پست به شما کمک کرده باشیم تا در خرید لباس مناسب برای کودک نازنینتان، موفق عمل کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست