Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
20 آذر 1401

جوراب بچگانه مناسب چیست ؟ + ویژگی جوراب بچگانه !

همه چی درباره جوراب بچگانه و نوزادی !

آیا شما هم نگران پاهای کوچک و ظریف دلبندتان هستید و نمی دانید چطور از آنها مراقبت کنید؟ اصلا می دانید چرا نوزادان باید جوراب به پا داشته باشند؟ یا اینکه چه موقعی باید جوراب بپوشند؟ شاید شما هم از خود پرسیده باشید که چرا لباس و جوراب نوزادی با وجود متریال کمتر، قیمت بالاتری دارند؟ دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. امروز در این مقاله به بررسی جوراب بچگانه که یکی از مهم ترین بخش های پوشاک نوزاد است می پردازیم.

 

ویژگی های جوراب مناسب نوزاد و کودک

 خرید جوراب مناسب نوزاد

انتخاب و خرید جوراب مناسب نوزاد و کودک به فصل و دمای محیطی که کودک در آن قرار دارد، بستگی دارد. بهتر است در فصول گرم از جوراب نازک و کوتاه بچگانه و در فصول سرد از جوراب های ضخیم تر و بلند تر استفاده کنید. خرید جوراب و پاپوش نوزادی یا بچگانه مناسب ، برای استفاده در خانه نیز ضروری است. در این میان کیفیت و بافت جوراب نوزادی و بچه گانه بسیار مهم است.

 

  • الیاف جوراب بچگانه و نوزادی می بایست حتما نخی و درجه یک باشد.

 

  • برای جلوگیری از بیماری های تنفسی کودکان ،حتما از جوراب های ضد حساسیت استفاده کنید. جوراب های نخی ضد حساسیت ، در آخرین مرحله تولید توسط مواد خاصی شستشو داده می شوند. اینکار باعث حذف پرزها و رنگ اضافی جوراب می شود. همچنین باعث لطافت جوراب های بچگانه نیز می شود.

 

  • کشسانی جوراب بچگانه نیز بسیار مهم است. کش های سفت باعث ایجاد مشکلاتی در گردش خون و کبودی در پاهای کودکان می شود. اگر هم کش جوراب شل باشد، مدام از پای کودک بیرون می آید. پس هنگام خرید جوراب بچگانه ،دقت کنید که سایز مناسب را انتخاب کنید و با بزرگ شدن کودک، جوراب ها را تعویض کنید. 

 

  • حتما به بافت جوراب نوزادی و بچه گانه نیز دقت کنید. وجود دوخت برجسته در ناحیه پنجه، موجب آزردگی و گاهی بروز زخم روی انگشتان می شود. البته به لطف ماشین های مدرن بافت جوراب که در تولیدی های جوراب داخلی نیز به کار گرفته شده اند، این دوخت های آزاردهنده حذف شده اند.

 

جوراب شلواری بچه گانه مجلسی نخی

جنس این نوع جوراب شلواری های بچه گانه ترک درصد بالایی از الیاف پنبه ای را دارند. برای حالت کشسانی جوراب شلواری، مقدار خیلی کمی از الیاف پلی استر نیز در آن بکار رفته است.

 

این نوع جوراب شلواری های بچه گانه، در عین دوام بالا، راحت و سبک هم هستند.

 

جوراب شلواری بچه گانه ترک نخی و نگینی، علاوه بر جنس پنبه ای سبکی که دارند، روی کناره های آن نگین های زیبای چسبان دارند.

 

این نگین ها خیلی بادوام هستند و در اثر شستشو تغییری نمی کنند. همچنین بخاطر شکل زیبایی که به  ترکیب لباس می دهند، بسیار مورد توجه کودکان هستند.

 

جوراب شلواری نخی ساده ترک از دیگر مدل های موجود در فروشگاه سپین است که برای لباس های رسمی، پوشش روزمره، استفاده در مهدکودک و یا مدرسه، کاربرد فراوان دارند.

 

اهمیت و فواید جوراب نوزاد

پاپوش و جوراب برای نوزادان همانند دیگر لباس نوزاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نمی شود یک دلیل برای خرید آن بیان کرد. از دلایل تهیه پاپوش و جوراب نوزاد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

باعث تنظیم و گرم شدن دمای بدن نوزادان می شود

با توجه به این مورد که نوزادان از یک محیط گرم و مرطوب به دنیای جدید پا می گذارند به آسانی دمای بدن آن ها پایین رفته، ممکن است دچار سرما خوردگی شوند و این تغییر دما در نوزادان نارس و نوزادانی که دارای وزن کمی هستند از شدت بیشتری برخوردار می باشد.

 

بنابراین برای گرم نگه داشتن و تنظیم دمای بدن نوزادان به ویژه در فصول سرما بهتر است برای آن ها پاپوش و جوراب تهیه کنید.

 

از پای نوزاد محافظت می کند

نوزادان پس از مدتی یاد می گیرند که در جای خود غلت بزنند یا سینه خیز حرکت کنند؛ همچنین برخی نوزادان در سن خیلی کم شروع به راه رفتن می کنند! بنابراین پوشاندن پاپوش، از برخورد پای نوزادان با اشیاء یا اسباب بازی ها جلوگیری می کند.

 

همچنین اگر نوزاد شما شروع به راه رفتن نکرده بهتر است حین بیرون رفتن از منزل برای او پاپوش تهیه کنید و از خرید کفش تا زمان راه رفتن نوزاد خودداری کنید! زیرا پاپوش ها در قسمت زیرین یا کف خود دارای برآمدگی هایی می باشند که از لیز خوردن نوزادان جلوگیری می کند.

 

خوب است بدانید پوست پای نوزادان بسیار حساس می باشد، جوراب و پاپوش موجب می شود عوامل خارجی و حشرات هیچ آسیبی به پای نوزاد نرسانند.

 

جوراب نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

جورابی که برای نوزادان خریداری می شود، باید چند ویژگی عمده داشته باشد. اول، جنس جوراب است که باید کاملا نخی باشد و ترجیحا هیچ الیاف مصنوعی در آن به کار نرفته باشد؛ چون پوست نوزاد بسیار حساس است.

 

دوم اینکه کش جوراب باید بسیار ظریف باشد و خط روی پای نوزاد نیندازد. بنابراین هنگام خرید جوراب نوزاد به میزان سفتی کش آن دقت کنید. اگر در اولین استفاده متوجه خط های عمیق روی پوست نوزاد شدید، آن جوراب را کنار بگذارید، چون فراتر از چند خط روی پا، خون رسانی و جریان خون نوزاد را مختل می کند.

 

جوراب نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

انواع جوراب نوزادی

جوراب های نوزادی در مدل های مختلفی تولید می شوند و کاربردهای متنوعی دارند. جوراب مچی، جوراب بلند، جوراب شلواری، پاپوش، جوراب های تزیینی و جوراب های ترمزدار از متداول ترین جورابهای نوزادی به شمار می آیند.

 

جوراب های مچی

جوراب های مچی از بهترین جوراب های نوزادی محسوب می شوند و استفاده از آن ها برای نوزادان پسر و دختر بسیار رایج است. این جوراب ها کوتاه بوده و روی مچ نوزاد قرار می گیرند. ترکیب این جوراب ها با کفش های نوزادی بسیار جذاب است و ظاهری شیک دارد. جوراب های مچی بهترین انتخاب برای تابستان هستند به خصوص اگر نخی و در رنگ های روشن باشند.

 

جوراب های ساق بلند

جوراب های بلند عموما به جوراب هایی که ساق بلندی دارند و معمولا تا زیر زانو را می پوشانند گفته می شود. این جوراب ها معمولا دخترانه هستند و همراه با پیراهن های کوتاه دخترانه گزینه جذابی محسوب می شوند. استفاده از جوراب نوزادی پسرانه بلند نیز همراه با شلوارک بسیار متداول و جذاب است.

 

بسیاری از والدین ترجیح می دهند در ماه های ابتدایی راه رفتن نوزادان از جوراب های بلند استفاده کنند تا میزان آسیب هایی که بر اثر افتادن های مکرر به پای نوزاد وارد می شود کاهش پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست