Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 آذر 1401

خشکی پوست در دوران بارداری چیست ؟

در دوران بارداری به دلیل تحولات هورمون‌ها، تغییرات زیادی در بدن مادران باردار به وجود می‌آید. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مادران با آن مواجه می‌شوند، خشکی پوست است. ممکن است خشکی پوست در اوایل بارداری رخ دهد و یا در اواخر آن، به وجود بیاید.

 

 خشکی پوست در دوران بارداری یک مشکل رایج بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. این اختلال تحت اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که در رأس آن تغییرات هورمونی قرار دارند. توجه داشته باشید که اگر شما نیز به اگزما و خشکی پوست در بارداری مبتلا شده‌اید، پس از انجام زایمان، به سلامت جسمی خود بر می‌گردید.

 

اما در حین بارداری نیز می‌توانید، تحت درمان قرار گرفته و تا حد بسیار زیادی خشکی پوست خود را برطرف کنید. در این مقاله ما ضمن شرح علائم و دلایل ابتلا به این اختلال، راه و روش‌های مختلف درمان آن را نیز شرح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

علائم خشکی پوست در بارداری

نشانه‌ها بسیاری وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده‌ی ابتلای مادر، به خشکی پوست باشد. این علائم به صورت واضح و آشکار قابل مشاهده بوده و هر شخصی با توجه به آن‌ها می‌تواند به خشکی پوست خود پی ببرد. یکی از رایج‌ترین علائم خشکی پوست در بارداری را می‌توان پوسته‌پوسته شدن پوست دانست

 

. این عمل با احساس خارش همراه است. پوستی که خشک می‌شود، خط‌های باریکی و عریضی بر روی آن نقش می‌بندند این اتفاق بیشتر در نواحی شکم رخ می‌دهد. از آن گذشته فرد در هنگام لمس پوست خود، یا برخورد پوست با اجسام خارجی دچار درد و ناراحتی می‌شود.

 

از آن گذشته در برخی از مواقع نیز خشکی پوست با التهاب و قرمز شدن رنگ پوست همراه است. اگر شما نیز یک یا چند مورد از این علائم را در خود مشاهده کردید بهتر است به یک دکتر بارداری مراجعه کرده و موضوع را با وی در میان بگذارید، تا ضمن معاینه دقیق و کامل، در صورت ابتلا به این بیماری با روش‌های مناسب مورد درمان قرار بگیرید.

 

شایان ذکر است که برخی از مادران از روی سهل انگاری این مشکل را جدی نگرفته و به پزشک مراجعه نمی‌کنند. این کار باعث رنج کشیدن مادر تا زایمان می‌شود که تأثیرات منفی بر روی سلامت جنین خواهد داشت.

 

علائم خشکی پوست در بارداری

برخی علائم با خشکی پوست همراه هستند. ممکن است در دوران بارداری این علائم را در قسمت‌های مختلف بدن یا صورت مشاهده کنید. مهم‌ترین علائم همراه با خشکی پوست عبارتند از:

 

  • پوسته‌پوسته شدن پوست
  • خارش
  • ایجاد دانه‌های قرمز
  • ترک‌خوردگی لب‌ها

 

چه زمانی برای بررسی علائم و درمان خشکی پوست در بارداری به دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا خشکی پوست در حاملگی مسئله جدی نیست و عوارضی ایجاد نمی‌کند. اما اگر این عارضه شدید بوده یا آزاردهنده است، باید برای بررسی علت آن به دکتر پوست یا دکتر زنان مراجعه کنید.

 

 

همچنین اگر بعد از سه‌ماهه اول بارداری هنوز دچار اسهال و استفراغ می‌شوید، باید مراقب کم‌آبی بدن خود باشید. درصورتی‌که در سه‌ماهه سوم همراه با خشکی، خارش بسیار شدیدی دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا احتمال بیماری کبدی بررسی شود.

 

برای بررسی علائم خشکی پوست در بارداری به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر دچار خشکی پوست در بارداری هستید و علائم این عارضه شما را اذیت می‌کند، می‌توانید برای درمان آن به دکتر زنان و زایمان یا متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

 

درمان خشکی پوست در بارداری

برای درمان خشکی پوست در بارداری باید از روش‌هایی استفاده کنید که به حفظ رطوبت پوست کمک کنند. معمولا درمان‌های خانگی تاثیر خوبی در رفع این عارضه دارند. اگر در آزمایش‌ها مشخص شود که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت بارداری یا بیماری کبدی باعث بروز این مشکل شده است، پزشک برای مدیریت بیماری داروهای لازم را تجویز می‌کند.

 

برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز پماد مخصوص تجویز شده و باید با کرم ناحیه آسیب‌دیده آبرسانی شود. در سایر موارد می‌توان از درمان‌های خانگی استفاده کرد.

 

درمان خانگی خشکی پوست در بارداری

برای درمان این عارضه می‌توان اقداماتی را در خانه انجام داد تا پوست هیدراته بماند. برخی از مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی عبارتند از:

 

  • پوست خود را به‌جای آب گرم یا سرد با آب ولرم بشویید. دمای خیلی پایین یا بالا رطوبت پوست را از بین برده و لایه هیدرو لیپیدی را ضعیف می‌کند.
  • لباس با پارچه زبر و خشن نپوشید. این پارچه‌ها لایه هیدرو لیپیدی را ضعیف کرده و به پوست خشک آسیب وارد می‌کند. اگر لکه‌های خشک روی بدن خود دارید، پارچه جین یا پشمی وضعیت آن را بدتر می‌کند.
  • هنگام استفاده از حوله به‌جای بالا و پایین کشیدن آن، فقط آب پوست را با آن بگیرید.
  • فقط یک بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری جز ضروری مراقبت‌های پوست است. قبل از بارداری و بعد از آن نیز باید برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده و رشد سلول‌های جدید لایه‌برداری انجام دهید. افرادی که دچار خشکی پوست هستند، نباید بیشتر از هفته‌ای یک‌بار این کار را انجام دهند.
  • صبح‌ها و شب قبل از خواب از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها از تبخیر آب جلوگیری می‌کنند. سعی کنید از کرم‌های مخصوص مادران باردار استفاده کنید.
  • از آب‌رسان استفاده کنید. آب‌رسان و مرطوب‌کننده متفاوت هستند. با آب‌رسان آب وارد پوست می‌شود. اول آن را روی پوست مالیده و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا آب از پوست خارج نشود.
  • با درمان ترک‌های پوستی خشکی پوست و خارش از بین می‌رود. در این مورد با متخصص پوست مشورت کنید. کرم و روغن‌هایی برای درمان کشیدگی پوست وجود دارد. همچنین می‌توانید از سرم استرچ مارک استفاده کنید.
  • بیرون از خانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • مقدار مصرف مایعات را افزایش دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز