Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 خرداد 1402

خشکی پوست را چگونه برطرف کنیم ؟ + درمان خشکی پوست!

خشکی پوست عارضه‌ای است که بسیاری از افراد در طول زندگی تجربه‌اش کرده‌اند. این مشکل به ویژه در فصل‌های سرد سال تشدید می‌شود. خشکی پوست اگر عامل درونی نداشته باشد، خطرناک نیست اما آزاردهنده است. به ویژه زمانی که با خارش های پوستی، ترک های پوستی و سوزش همراه باشد. اگر خشکی پوست ادامه دار باشد، باعث ایجاد خطوط ریز و درشتی در پوست می‌شود. تصور کنید این خطوط بر روی پوست صورت باشد. تا چه اندازه خشکی پوست صورت، باعث پیرشدن چهره می‌شود؟ حتی خشکی پوست صورت ممکن است باعث ایجاد لک های پوستی شود. با انواع این لک ها می‌توانید در مقاله درمان لکه های پوستی آشنا شوید. از این رو روش های رفع خشکی پوست صورت را باید به کار بگیریم تا بهترین مراقبت از پوست را انجام دهیم.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

چرا پوست صورت خشک می شود؟

  • استفاده از برخی لوازم آرایشی و شستشوی زیاد با شوینده‌ها می‌تواند چربی‌هایی که با نام سبوم شناخته می‌شود را از بین ببرد. به همین دلیل، صورت دچار خشکی می‌شود. تا جایی که می‌توانید از آب ولرم به جای آب داغ، هنگام شستشوی صورت خود استفاده کنید. دلایل دیگری هم برای خشکی پوست صورت مطرح شده است.
  • ممکن است این عارضه به علت مشکلات کلیوی به وجود آمده باشد و یا حساسیت‌های غذایی باعث ایجاد آن شود.
  • خشکی صورت گاهی به علت تغذیه نامناسب و گاهی هم به علت مشکلات ژنتیکی به وجود می‌آید.
  •  تیروئید، کم آبی بدن و خشکی هوا نیز، تاثیر زیادی در خشکی پوست صورت دارد.
  • اگر عامل درونی باعث ایجاد خشکی صورت نشده باشد، می‌توان با روش‌های خانگی، خشکی صورت را تا حد زیادی درمان کرد.

استفاده از شیر روی پوست صورت

هر ماده طبیعی و گیاهی‌ای ممکن است حساسیت‌زا باشد پس پیش از استفاده از هر چیزی، یا زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید و یا قبل از استفاده بر روی کل پوست، بخشی از پوست را با ماده مورد نظر بپوشانید. شیر ماده موثری برای پوست‌هایی است که دچار خشکی شدید و خارش شده‌اند اما باید در نظر داشته باشید که اسید لاکتیک موجود در شیر ممکن است کمی باعث سوزش پوست‌هایی که از خشکی زیاد ترک خورده‌اند شود. از این رو، با احتیاط کامل، شیر را روی پوست صورت قرار دهید و هر بار 5 الی 10 دقیقه، روی پوست بگذارید. سپس با آب ولرم و بدون هیچ ماده شیمیایی، پوست خود را بشویید. بعد از شستشو از یک حوله تمیز، برای خشک کردن پوست خود، استفاده کنید.

دستگاه بخار صورت تهیه کنید!

آبرسانی به پوست به ویژه در فصل های سرد سال، بسیار حائز اهمیت است. استفاده از دستگاه بخور که باعث مرطوب کردن هوای خشک می‌شود، در مرطوب کردن پوست صورت و کاهش خشکی پوست اثر گذار است. اگر میزان خشکی پوستتان زیاد است، می‌توانید روزانه بیست دقیقه پوست خود را در مقابل بخور گرم دستگاه قرار دهید. حتی می‌توانید از قطره های گیاهی که باعث افزایش آبرسانی و رطوبت به پوست می‌شوند، در هنگام بخوردهی استفاده کنید

نکات مهمی که برای رفع خشکی صورت باید رعایت کنید!

  • از ترکیبات مراقبت از پوست استفاده کنید. برخی از مواد طبیعی که درون پوست وجود دارند را شناسایی کنید و از ترکیباتی که حاوی این مواد هستند یا به صورت خوراکی و یا به صورت موضعی استفاده کنید.
  • افرادی که پوست های چرب دارند، معمولا برای از بین بردن جوش‌های خود، اقدام به استفاده از الکل‌های پوستی می‌کنند. استفاده از این الکل‌ها، به مرور زمان باعث ایجاد خشکی شدید پوست صورت می‌شود. اگر پوستتان جوش می‌زند، حتما زیر نظر متخصص پوست باشید تا راه حل مناسبی به شما ارائه دهد.
  • از نشاسته و محصولات حاوی این ماده استفاده نکنید. این ماده خشکی پوست را تشدید می‌کند. اگر از نشاسته استفاده می‌کنید، حتما در کنار آن، از مواد غذایی که آبرسانی و تغذیه رسانی مناسبی دارند نیز، استفاده کنید.

چگونه مواد طبیعی می توانند به درمان پوست خشک کمک کنند؟

پوست سالم، نوعی چربی به نام سبوم تولید کرده که از پوست شما در مقابل از دست دادن رطوبت محافظت می کند. اما فعالیت های روزانه (مانند فراموش کردن استفاده از مرطوب کننده یا شستن دست ها با صابون جامد) می توانند باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست شوند.

استفاده از روغن ها برای پوست بدون جوش (بروز جوش به دلیل ترشح بیش از اندازه سبوم است)، به بازسازی درخشندگی و لایه محافظتی پوست کمک می‌کند (البته نه برای افرادی که چربی اضافی می تواند نتیجه ای نامطلوب برای شان به وجود آورد).

راه های بسیاری برای استفاده از فواید مرطوب کنندگی روغن ها، چه به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر و تهیه‌ لایه بردار یا ماسک خانگی تغذیه کننده وجود دارد. برای مثل، روغن کرچک، روغن اسطوخودوس و روغن آووکادو درمان های طبیعی خوبی برای پوست خشک به شمار می روند، البته در صورتی که جوش نداشته باشد.

 

طبق تحقیقی که در مجله بین المللی بیماری های پوستی در ژانویه سال 2014 منتشر شد، افرادی که به درماتیت آتوپیک (atopic dermatitis)، یک نوع اگزما و حساسیت پوستی که با خشکی و خارش همراه است، مبتلا بودند پس از استفاده از روغن نارگیل خالص بر روی پوست شان، نتایج فوق العاده‌ای را مشاهده کردند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user