Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 دی 1401

خواص روغن کنجد برای پوست چیست؟ + فواید روغن کنجد!

روغن کنجد از دانه‌های گیاه کنجد گلدار، با نام علمی Sesamum indicum گرفته می‌شود. خاستگاه این گیاه شرق آفریقا و هندوستان است، اما در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان کشت می‌شود. همراه عمده استایل باشید 

 

روغن کنجد به دلیل داشتن طعم دلچسب و دلپذیر و مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع (اسیدهای چربی که در دمای اتاق به شکل مایع هستند و در ساختار خود یک یا چند پیوند دوگانه دارند)، یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای پخت و پز است.

 

اما آیا این روغن در بیرون از آشپزخانه هم فایده‌ای دارد؟ آیا برای سلامت پوست و مو مفید است؟ برای اینکه با خواص این روغن و فواید آن برای پوست و مو بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

فواید مصرف روغن کنجد برای پوست چیست؟

  • خاصیت آنتی اکسیدانی: روغن کنجد محافظت موثری در برابر زیان‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد یا مولکول‌های ناپایدار دارد. این مضرات می‌توانند به ساختار سلولی پوست شما آسیب برسانند.

 

  • خاصیت ضد میکروبی: روغن کنجد می‌تواند میکروارگانیسم‌های مضر را از بین برده یا رشد آن‌ها را متوقف کند.

 

  • خاصیت ضد التهابی: روغن کنجد می‌تواند سبب کاهش التهاب و تورم پوستی شود.

 

درجه کومدون‌زایی روغن کنجد

درجه کومدون‌زایی (انسداد منافذ پوست و افزایش احتمال ایجاد جوش به خصوص جوش‌های سرسیاه) این روغن نسبتاً پایین است.

 

یک بانک اطلاعاتی غیر رسمی، روغن‌ها و کره‌های مختلف را با توجه به خاصیت انسداد منافذ آن‌ها بین اعداد صفر تا پنج، رتبه‌بندی می‌کند. براین اساس، رتبه صفر بدان معنا است که روغن موردنظر منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، درحالی‌که رتبه پنج به معنای مسدودکننده بودن آن است.

 

روغن کنجد

خواص روغن کنجد برای پوست

 ۱- مناسب برای ماساژ پوست

روغن کنجد سرشار از انواع خواص طبیعی و سم زدایی است که به حفظ پوست، شادابی و تمیز بودن پوست کمک می کند. ماساژ پوست با روغن کنجد باعث می شود آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و E لازم پوست فراهم شود. آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر آسیب سلولی که توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود محافظت می کنند.

 

خواص روغن کنجد برای پوست باعث شده تا یک مرطوب کننده عالی باشد. به دلیل خاصیت سم زدایی روغن کنجد به فرد کمک می کند تا صورت خود را از همه سموم تمیز کند و صورت را نرم و آبرسانی کند.

 

۲- درمان آکنه با روغن کنجد

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که بیشتر ما دچار آن می شویم. روغن بیش از حد روی پوست و روال نادرست مراقبت از آن باعث آکنه روی پوست می شود.

 

استفاده از روغن کنجد یکی از بهترین راه های خلاص شدن از شر جوش ها یا آکنه های صورت است. این ماده ضد باکتری و ضد التهابی است که به مبارزه با باکتری های پوست کمک می کند.

 

۳- متناسب برای پوست های خشک

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که از بافت بسیار ضخیم و غنی برخوردار است. این روغن، درون پوست نفوذ کرده و بافت پوست را تغذیه می کند که این امر موجب لطیف شدن پوست می شود.

خواص روغن کنجد برای پوست کدامند؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم از روغن کنجد تنها برای پخت‌وپز استفاده نمی‌شود و می‌تواند یکی از روغن‌های عالی برای بهبود کیفیت پوست باشد. اگر بخواهیم به‌صورت جزئی‌تر فواید روغن کنجد برای پوست را بیان کنیم، عبارت‌اند از:

 

1. سرشار از آنتی‌اکسیدان است

هر ماده‌ای که دارای آنتی‌اکسیدان باشد و بتواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند، می‌تواند برای جوانی و شادابی پوست هم مفید باشد و از پیری زودرس جلوگیری کند. روغن کنجد برای صورت می‌تواند خاصیت آنتی‌اکسیدانی ایجاد کند و کیفیت پوست را بهبود بخشد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به ساختار سلولی پوست شما آسیب برسانند.

 

2. کنجد یک ضد میکروب و ضدالتهاب طبیعی است

بسیاری از عوارض پوستی مانند جوش‌ها به دلیل فعالیت برخی باکتری‌ها و انسداد منافذ پوستی به خاطر وجود میکروب‌ها ایجاد می‌شود. خواص روغن کنجد برای پوست می‌تواند میکروارگانیسم‌های مضر را از بین ببرد یا رشد آن‌ها را متوقف کند. درنتیجه پوست شما را از شر بسیاری از عوارض مانند جوش‌های سرسیاه خلاص می‌کند.

 

از طرفی یکی دیگر از فواید روغن کنجد برای پوست ضدالتهاب بودن آن است که می‌تواند التهاب و تورم را کاهش دهد. به‌عنوان‌مثال جوش‌های التهابی را می‌تواند بهتر کند. البته یادتان باشد اگر تحت نظر متخصص هستید، بدون مشورت با او از هیچ ماده طبیعی استفاده نکنید. به‌علاوه درصورتی‌که برای بار اول می‌خواهید از خاصیت روغن کنجد برای پوست استفاده کنید، حتماً آزمایش پچ را انجام دهید.

 

 

آزمایش پچ به این صورت است که باید مقدار کمی از روغن را روی بخش کوچکی از پوست مانند پشت گوش یا بازوی میانی بزنید و 24 ساعت صبر کنید. اگر حساسیت‌هایی مانند قرمزی، خارش، التهاب و … ایجاد نشد می‌توانید برای کل پوست استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از آن ممنوع است

روغن کنجد یک تغذیه‌کننده عالی برای پوست است

روغن کنجد حاوی ویتامین E است که می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر بسیاری از صدمات ناشی از عوامل محیطی مانند اشعه ماوراءبنفش، آلودگی و سموم ازجمله چین‌وچروک و کدری پوست کمک کند.

 

روغن کنجد همچنین حاوی چندین ترکیب است که به آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عالی می‌دهد. این ترکیبات عبارت‌اند از:

 

  • توکوفرول
  • pinoresinol
  • سسامولین
  • سسامینول

 

به‌علاوه این روغن حاوی چندین اسید چرب ضروری است. این اسیدها مرطوب‌کننده‌های مؤثری هستند که می‌توانند به جوان ماندن پوست، لطافت و هیدراته ماندن پوست شما کمک کنند. درنتیجه از عوارضی مانند خشکی پوست جلوگیری می‌شود.

 

بخصوص افرادی که پوستشان مستعد بیماری‌هایی مانند اگزما می‌باشد می‌توانند بعد از انجام آزمایش پچ از این روغن برای کل پوست خود استفاده کنند. مهم‌ترین اسیدهای چرب موجود در روغن کنجد برای پوست عبارت‌اند از:

 

  • اسید اولئیک
  • پالمیتیک اسید
  • اسید استریک
  • اسید لینولئیک

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user