Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 آذر 1401

خواص گلاب برای پوست چیست؟ ویژگی گلاب !

گلاب یکی از مواد طبیعی بسیار مفیدی است که وجود دارد. این مایع به عنوان داروی گیاهی خورده می‌شود. برای مثال می‌توان به خاصیت تقویت کنندگی گلاب برای قلب، کبد و معده اشاره کرد.

 

علاوه بر این گلاب خواص زیادی برای پوست و مو دارد. از خواص گلاب برای پوست و مو چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید به کمک این ماده خوشبو می‌توانید پوست و موی خود را سالم و زیبا نگه دارید؟ جالب است بدانید که گلاب فواید بسیار زیادی برای پوست و موی شما دارد.

 

پس اگر خواهان پوست و موی سالم و خیره کننده هستید این مقاله از مو تن رو را از دست ندهید چون می‌خواهیم شما را با خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست و مو آشنا کنیم

 

کمک به تسکین پوست تحریک شده

خاصیت ضد التهابی گلاب، یکی از مهم ترین خواص این ماده است. گلاب چون خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک بسیاری کند. حتی در برخی موارد می‌توان تحریک پوست ناشی از اگزما را هم به کمک گلاب تسکین داد. پس اگر دچار حساسیت و خارش شدید از گلاب استفاده کنید.

 

کاهش قرمزی پوست از خواص گلاب برای پوست و مو

از قدیم گلاب را به عنوان یک محصول برای زیبایی می‌شناختند. این ماده باعث زیبا شدن چهره می‌شود چون اگر روی صورتتان از گلاب استفاده کنید به کاهش قرمزی پوست شما کمک زیادی خواهد کرد. گلاب خاصیت ضد باکتریایی دارد و سبب کاهش آکنه می‌شود و از طرف دیگر خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کم شدن قرمزی پوست و پف صورت می‌شود

 

خاصیت آنتی اکسیدانی گلاب

گلاب همانطور که گفتیم از گل سرخ به دست می‌آید. گلبرگ‌ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی بوده که این مسئله به محافظت از سلول‌ها در مقابل آسیب کمک می‌کنند.

 

به طور کلی باید بگوییم آنتی اکسیدان به هر ماده‌ای گفته می‌شود که بتواند فرآیند اکسیداسیون در بدن را مهار کند. مطالعات نشان می‌دهند، آنتی اکسیدان‌های موجود در گلاب پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها را دارند که این مسئله باعث ایجاد محافظت سلولی خواهد شد.

 

درمان جوش صورت و لک صورت

همانطور که پیش از این گفتیم گلاب به زیبایی چهره کمک بسیاری می‌کند. گلاب می‌تواند از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و جوش‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد. شما می‌توانید به کمک گلاب چربی اضافی پوست را بگیرید که در نهایت منجر به کاهش و درمان جوش صورت شما خواهد شد ضمن این که پوست شما را به خوبی آبرسانی می‌کند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

 

خواص گلاب به‌عنوان یک ضدالتهاب

خواص ضدالتهابی گلاب می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب پوست، جلوگیری از تورم اضافی و تسکین ناراحتی ناشی از آکنه کمک کند. طبق یک تحقیق انجام‌شده در سال 2011 گلاب سرشار از ویتامین C و ماده‌ای به نام فنولیک است که آن را به یک گزینه طبیعی و ضدالتهابی بخصوص برای آکنه‌های ملتهب تبدیل می‌کند.

 

خواص گلاب به‌عنوان یک ضدالتهاب

 

نتایج این تحقیق همچنین نشان داده است که خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی گلاب می‌تواند به بهبود سریع‌تر بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و جای زخم‌ها کمک کند. در تحقیق دیگری که در این زمینه در سال 2011 انجام‌شده است مشخص شد خواص گلاب برای پوست به‌عنوان یک ضدالتهاب می‌تواند به کاهش تحریک روزاسه نیز کمک کند.

 

روزاسه یکی از بیماری‌های شایع پوستی است که با علائمی مانند قرمزی صورت، رگ‌های خونی قابل مشاهده و برجستگی‌های قرمزرنگ نمایان می‌شود که این برجستگی‌ها اغلب پر از چرک هستند و می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند.

 

خواص گلاب به‌عنوان قابض منافذ

یکی از مشکلاتی که بخصوص در پوست‌های چرب بیشتر دیده می‌شود منافذ بیش‌ازحد باز است. اگرچه باز بودن منافذ در حد طبیعی برای سلامت پوست الزامیست و به تنفس بهتر پوست کمک می‌کند یا از انسداد و ایجاد جوش‌های سرسیاه جلوگیری می‌کند ولی بیش‌ازحد باز بودن آن نیز عوارضی مانند تولید چربی زیاد توسط غدد سباسه را به همراه دارد.

 

مواد قابض کننده معمولاً برای تمیز کردن پوست، کاهش چربی و سفت کردن منافذ استفاده می‌شوند. گلاب که سرشار از تانن است، می‌تواند اثر سفت کنندگی روی پوست و کاهش منافذ بیش‌ازحد باز را داشته باشد. همچنین به‌اندازه سایر قابض‌های مبتنی بر الکل برای پوست خشک‌کننده نیست.

 

لازم به ذکر است برای برخی از افراد مبتلا به آکنه، مواد قابض می‌توانند پوست را بیشتر تحریک کرده و به افزایش جوش‌ها کمک کنند؛ بنابراین قبل از استفاده از هر نوع قابض بر روی پوست خود با یک متخصص پوست صحبت کنید.

پاک کننده آرایشی

اساسا دلیل اصلی ایجاد شدن جوش و آکنه و ایجاد شدن پوستی ناسالم بسته شدن منافذ پوستی است که ممکن است علل مختلفی داشته باشد که از جمله ی این ها باقی ماندن مواد آرایشی بر سطح پوست است.

 

باید بعد از استفاده از لوازم آرایش به خوبی پوست را با آب و مواد شوینده، شست و شو دهید و بعد از آن برای اطمینان یافتن از پاکیزگی کامل پوست، آن را با یک پنبه که به گلاب آغشته شده ماساژ دهید. این کار هم اندک ذرات باقی مانده از مواد آرایشی را از پوست شما می‌زداید و هم موجب زیبایی و طراوت پوست شما می‌شود و از بروز هرگونه جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز