Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 شهریور 1401

دامن ترک چیست؟ + خصوصیات دامن ترک

 دامن ترک چیست؟

ترک مدل دامنی است که دارای برشهای عمودی است. تعداد این برشها متغییر است.دامن های ترک در مدل های چهار و شش و هشت و …..ترک وجود دارد. تعداد ترکها زوج می باشد. هرچه تعداد ترک ها بیشتر شود پهنای آن کمتر خواهد شد. متداول ترین دامن های ترک مربوط به دامن چهار ترک و هشت ترک است. محدودیتی در استفاده از دامن ترک وجود ندارد. می توانید برای لباس راحتی یا رسمی یا لباس عروس از این مدل دامن استفاده کرد. حتی می توانید با بلند یا کوتاه دوختن دامن ترک استایلی متفاوت ایجاد کنید. معمولا برای پارچه های ضخیم از تعداد ترکهای کمتر استفاده می شود. برای پارچه های لخت از تعداد ترکهای بیشتر می توان استفاده کرد و یک دامن گشاد با تعداد ترکهای بیشتر داشت.

هرچه تعداد ترکها بیشتر شود پایین دامن گشاد تر می شود و شکل بهتری پیدا می کند. اوزمانی که برای هر دامن داده می شود در مجموع مقدار بیشتری خواهد شد. به همین دلیل پایین دامن زیبا تر می ایستد. مخصوصا اگر پارچه جنس لختی داشته باشد این زیبا چند برابر می شود. پار چه های حری و کرپ حریر برای دامن هایی با تعداد ترک بالا بسیار زیبا خواهد بود.

چه کسانی دامن ترک بپوشند؟

این مدل دامن تنها برای افرادی که پایین تنه پهنی دارند مانند افرادی که فرم اندام گلابی دارند مناسب نیست. بنابر این تمام افراد با انواع فرم های اندامی می توانند از این مدل دامن استفاده کنند.پوشیدن دامن های ترک پایین تنه این افراد را بزرگتر نشان می دهد. افرادی که اندامی پر دارند می توانند این مدل دامن را استفاده کنند. در بدن افرادی که فرم اندام آنها حالت ساعت شنی است این دامن بسیار زیبا می شود. به دلیل برش های عمودی که در این مدل دامن وجود دارد قد فرد بلند تر دیده می شود. بنابر این افرادی که قد کوتاهی دارند استفاده از دامن یا پیراهن ترک بسیار مناسب است.

افرادی که قد کوتاهی دارند می توانند از پارچه های راه راه برای دوخت دامن استفاده کنند. وجود خط های عمودی در ترکها تاثیر بیشتری در قد بلند نشان داده شدن فرد دارد.

چگونه برای دامنهای ترک الگو بکشیم؟

پایه و اساس الگوی مورد استفاده برای دوخت انواع دامنهای ترک یک شکل است . تنها اختلاف آنها تعداد ترکهایی است که دامن باید تقسیم شود.

اندازه‌های لازم برای کشیدن الگوی دامن ترک

۱- تعداد ترک ها

۲- دور کمر

۳- باسن بزرگ و کوچک

۴- بلندی باسن

۵- قد دامن

تعداد ترک ها به دلخواه خود است که می تواند چهار، شش، هشت، دوازده و بیست ترک باشد.

دور کمر را تقسیم بر تعداد ترک‌ها می کنیم. مثلا دور کمر تقسیم بر ۶ / دور باسن را نیز تقسیم بر تعداد ترک ها می کنیم.

برای کشیدن کادر دامن شش ترک، مستطیلی رسم می نماییم که طول آن مساوی با قد دامن و عرض آن مساوی با یک ششم باسن بزرگ است و بعد یک ششم باسن بزرگ را نصف نموده و از خط کمر تا پایین دامن خط می کشیم.

بلندی باسن بزرگ را از خط کمر پایین آمده علامت می‌زنیم و روی خط کمر یک دوم از یک ششم را از سمت راست و یک دوم از یک ششم کمر را از سمت چپ داخل شده علامت می زنیم.

مقدار اضافه روی خط کمر را پنس گرفته و پنس را تا سه چهارم بلندی خط باسن بزرگ می کشیم. پنس را در انتهای قد بسته، قد وسط را چرت زده و اوزمان طبیعی به الگو می دهیم.

بعد خط وسط، خط سمت راست و چپ را که در اصل قد دامن است، کنترل می‌کنیم.

ویژگی دامن زنانه ترک چیست

از ویژگی های مهم دامن زنانه ترک راحتی در انتخاب لباس ست برای پوشیدن با آن ها می باشد، یک موضوع مهم در پوشیدن دامن ها این است که سعی کنید مدل و سبک طراحی دامن با لباس ست باید همخوانی داشته باشد. به طور مثال می توان یک دامن زنانه ترک کلاسیک را باید با کت هم سبک و مدل دامن بپوشید و یا برای دیگر مدل های مدرن می توانید از یک تاب ساده استفاده نمایید.

کلام آخر…

امیدواریم مطالعه این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم مانتو ترک را به شما معرفی کنید موفق باشید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست