Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
11 آذر 1401

دراپ کت و شلوار چیست ؟ اصطلاحات کت وشلوار !

همه چی درباره دراپ کت وشلوار!

در معنای ساده و فنی دراپ عبارت است از: اختلاف دور سینه و دور کمر در واحد اینچ. دراپ در دوخت کت و شلوارهای مردانه برای سایزبندی و نحوه برش کاربرد دارد. دانستن همین مورد ساده می‌تواند تضمینی باشد برای پوشیدن کت و شلواری متناسب و برازنده.

 

اما اگر بخواهیم به صورت عملی دسته بندی دراپ را شرح دهیم بر اساس فرم بدن دارای انواع مختلفی است که در ادامه برایتان آورده‌ایم.

 

انواع دراپ  

دراپ 6 – استاندارد: همانطور که از عنوان نیز معلوم است این دراپ بیشتر  برای کسانی به کار می‌رود که اندامی متناسب دارند. یعنی؛ سایز آستین، قد کت و سایز کت همگی استاندارد باشد. در این دراپ اختلاف اندازه دور سینه و کمر 6 اینچ می‌باشد.

دراپ 8  ورزشی: این برش برای افرادی است که قد بلندتری نسبت به هیکلشان داشته، و لاغر می‌باشند همچنین قد آستین بلندتری نیز دارند. اختلاف دور سینه و کمر در این دراپ به اندازه 8 اینچ می‌باشد. تفاوت‌های این برش با برش استاندارد تفاوت‌هایی دارد از جمله:

 قد کت: بلندتر

 قد آستین: بلندتر

سایز کت: جذب‌تر

دراپ 4  تنومند: در این برش اختلاف دور سینه و کمر 4 اینچ است. این برش بیشتر برای افراد چاق و کسانی که که قد کوتاهی نسبت به هیکلشان دارند استفاده می‌شود. در این برش اندازه کت با شلوار یکی نیست. اندازه‌ها در برش تنومند عبارتند از:

قد کت: کوتاه‌تر

قد آستین: کوتاه‌تر

سایز کت: بزرگ‌تر

سایز شلوار: بزرگ‌تر

اصطلاحات مهم در سایز کت و شلوار

کت و شوار مردانه یک لباس تک نیست و شامل یک ست لباس با حداقل یک کت، یک جلیقه و یک شلوار می‌شود. گاهی پیراهن و کراوات، پاپیون یا دستمال گردن هم در یک دست کت و شلوار قرار می‌گیرد. با این حساب اصطلاحات کت و شلوار مردانه باید نسبت بین این لباس‌های متفاوت را مشخص کند.

 

در بازار کت و شلوار مردانه اداری سه اصطلاح خیلی مهم و کلیدی وجود دارد که وقتی در مورد یک کت و شلوار مورد استفاده قرار بگیرند تقریبا تمام اطلاعات در مورد آن را به خریدار می‌دهند:

 

  • دراپ کت و شلوار: اختلاف بین اندازه جلیقه یا دور سینه با شلوار یا دور کمر را نشان مي‌دهد
  • برش یا جذب بودن: کلاسیک، استاندارد یا اسلیم سه نوع برش اصلی هستند که میزان آزاد بودن دور سینه و فاق شلوار در کت و شلوار را مشخص می‌کنند
  • قواره: وقتی روی کت با حروف R، T یا S مواجه می‌شوید آنها قد یا قواره کت را نشان می‌دهند. R مخفف رگولار یا معمولی است. حرف T برای نشان دادن بلند بودن قد یا Tall است. حرف S هم نشان می‌دهد قد کد کوتاه یا Short است
  • پاچه: نشان می‌دهد شلوار تا کجای پا یا کفش می‌رسد

 

کاربرد دراپ در انتخاب کت و شلوار مردانه

یک فروشگاه معتبر کت و شلوار اداری فقط به سیستم سایزبندی ساده شماره بندی یا حروف اختصاری مثل L، XL یا S و XXL اکتفا نمی‌کند. این حروف اختصاری و سایزبندی البته برای پیدا کردن اندازه مناسب لازم هستند، اما برای مشخص کردن تیپ و ظاهر نهایی کت و شلوار کافی نیستند.

 

 

دراپه به خریداران کمک می‌کند نسبت بین اندازه کت، جلیقه و شلوار را تشخیص بدهند و محصولی که دنبال آن هستند را ساده‌تر پیدا کنند. ممکن است یک کت سایز ۳۸ را بپوشید و به خصوص اگر لاغر باشید به خوبی روی تن شما بنشیند. به همین ترتیب اگر خیلی در انتخاب شلوار سخت‌گیر نباشید ممکن است یک شلوار رسمی ۳۴ هم به تن شما بخورد.

 

 

اما ترکیب این دو معمولا خیلی جالب از آب در نمی‌آید و در حالی که کتی نسبتا تنگ دارید، شلوار تا حد زیادی آزاد خواهد بود. در مقابل دراپ ۶ یا اگر کمی بدن عضلانی داشته باشید دراپ ۷ به شما اطمینان می‌دهد که لباسی برازنده به تن خواهید داشت. احتمالا این همان هدفی است که از اول برای آن تصمیم به خریدن کت و شلوار مردانه می‌کنید دیگر، نیست؟

 

قواره و پاچه

قواره و پاچه اصطلاحات دیگری هستند که در کنار دراپ تمام اطلاعات لازم برای خرید یک دست کت و شلوار مردانه را به شما می‌دهند. قواره یا قد کت به سه دسته اصلی که به سادگی قابل تشخیص هستند تقسیم می‌شود:

 

قواره کوتاه: با حرف اختصاری S نمایش داده می‌شود. معمولا پاچه کت کوتاه هم منفی یا کوتاه طراحی می‌شود. در سال‌های اخیر این قواره کت و شلوار محبوبیت بیشتری پیدا کرده است

 

قواره متوسط: با حرف اختصاری R مشخص می‌شود. قد متوسط کت معمولا با شلوارهای نیم پاچه یا پاچه دار ست می‌شود. با توجه به داغ بودن بازار شلوارهای پاچه منفی یا پاچه کوتاه امکان همراه شدن این دو هم در یک ست کت و شلوار مدرن یا اسلیم وجود دارد

 

قواره بلند: با حرف اختصاری L نشان داده می‌شود. نیازی به گفتن نیست که کت بلند با شلوار پاچه کوتاه ترکیب خیلی برازنده‌ای نیست. به همین خاطر معمولا در کت و شلوارهای بلند دراپ ۶ یا مدرن و همچنین دراپ ۷ یا اسلیم، معمولا از شلوار پاچه بلند یا حداقل پاچه دار که کمی روی کفش می‌نشینند استفاده می‌شود

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست