Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 خرداد 1402

دراپ کت چیست؟ + معنی دراپ کت را بدانید!

برای انتخاب و خرید یک کت و شلوار می‌توان از راه‌های مختلفی اقدام کرد، نکته‌ی مهم تطبیق آن با ویژگی‌های فیزیکی بدن است. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه کت و شلوار مد نظرتان به طور طبیعی بر روی ساختار بدن شما می‌نشیند، شناخت دراپ متناسب با اندامتان است. بنابراین در این مطلب از وبلاگ عمده استایل سعی داریم با هم نگاهی به مفهوم دراپ کت و شلوار داشته باشیم.

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

دراپ چیست؟

در معنای ساده و فنی دراپ عبارت است از: اختلاف دور سینه و دور کمر در واحد اینچ. دراپ در دوخت کت و شلوارهای مردانه برای سایزبندی و نحوه برش کاربرد دارد. دانستن همین مورد ساده می‌تواند تضمینی باشد برای پوشیدن کت و شلواری متناسب و برازنده. اما اگر بخواهیم به صورت عملی دسته بندی دراپ را شرح دهیم بر اساس فرم بدن دارای انواع مختلفی است که در ادامه برایتان آورده‌ایم.

انواع دراپ  

دراپ 6 – استاندارد: همانطور که از عنوان نیز معلوم است این دراپ بیشتر برای کسانی به کار می‌رود که اندامی متناسب دارند. یعنی؛ سایز آستین، قد کت و سایز کت همگی استاندارد باشد. در این دراپ اختلاف اندازه دور سینه و کمر 6 اینچ می‌باشد.

دراپ 8  ورزشی: این برش برای افرادی است که قد بلندتری نسبت به هیکلشان داشته، و لاغر می‌باشند همچنین قد آستین بلندتری نیز دارند. اختلاف دور سینه و کمر در این دراپ به اندازه 8 اینچ می‌باشد. تفاوت‌های این برش با برش استاندارد تفاوت‌هایی دارد از جمله:

 قد کت: بلندتر

 قد آستین: بلندتر

سایز کت: جذب‌تر

دراپ 4  تنومند: در این برش اختلاف دور سینه و کمر 4 اینچ است. این برش بیشتر برای افراد چاق و کسانی که که قد کوتاهی نسبت به هیکلشان دارند استفاده می‌شود. در این برش اندازه کت با شلوار یکی نیست. اندازه‌ها در برش تنومند عبارتند از:

قد کت: کوتاه‌تر

قد آستین: کوتاه‌تر

سایز کت: بزرگ‌تر

سایز شلوار: بزرگ‌تر

دراپ ۴ یا برش تنومند

در این دراپ اختلاف دور سینه و کمر به‌اندازه ۴ اینچ در نظر گرفته می‌شود. در برش تنومند اندازه کت با شلوار یکی نیست، بنابراین این نوع دراپ برای افراد چاق یا افرادی که قد آن‌ها نسبت به هیکلشان کوتاه‌تر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اندازه‌ها در دراپ ۴ به این صورت است که قد کت و قد آستین کوتاه‌تر و سایز کت و شلوار بزرگ‌تر خواهد بود. این نوع کت و شلوار‌ها به طور محدودی در بازار موجود بوده و بهترین گزینه برای آقایانی است که دارای قد کوتاه و استایل کمی چاق‌تر نسبت به قدشان هستند.

دراپ ۸ یا برش ورزشی

این نوع دراپ برای افرادی مناسب است که لاغراندام بوده و نسبت به هیکلشان دارای قد بلندتری هستند. تفاوت این برش با برش استاندارد در این است که قد کت، قد آستین بلندتر و سایز کت جذب‌تر در نظر گرفته می‌شود. اختلاف دور سینه و کمر در دراپ ۸ یا برش ورزشی به‌اندازه ۸ اینچ بوده و از آنجایی که قد کت بلند است، این امر باعث می‌شود که استایل پایین تنه کوتاه‌تر دیده شود، بنابراین بهتر است آقایانی که قد بلندی دارند (استایل مردان قد بلند) و نسبتاً لاغراندام هستند، کت و شلوار با دراپ ۸ را برای خود انتخاب نمایند.

 

در این نوع دراپ برای دور سینه جلیقه فضای بسیار بازتری در نظر می‌گیرند، لذا آقایانی که بدن آن‌ها خیلی تنومند یا به اصلاح هیکلی است، با پوشیدن این سایز کت و شلوار می‌توانند احساس راحتی و برازندگی بیشتری داشته باشند.

 

البته این مطلب، دلیلی بر این نیست که افراد چاق و فربه لازم است از دراپ ۸ استفاده کنند، بلکه اندازه کمر شلوار در برش ورزشی درست مانند دراپ ۶ بوده، با این تفاوت که سایز جلیقه و سرآستین یا دور بازو کمی آزادتر است. با این وجود آقایانی که دور کمر و پهلوی بزرگ‌تری دارند، بهتر است در انتخاب کت و شلوار مناسب برای خود، کمی دقت بیشتری داشته باشند. در فروشگاه‌های کت و شلوار که محصولات با سایزبندی استاندارد ارائه می‌شود، برای دراپ ۸ ممکن است از اصلاح برش کلاسیک هم استفاده نمایند.

دراپ ۷

خیلی از آقایان برای داشتن بالاتنه درشت‌تر و هیکل عضلانی زحمات زیادی می‌کشند. خرید کت و شلوار با دراپ ۶ یا برش مدرن باعث می‌شود لباس رسمی آنها بیش از حد تنگ به نظر برسد. بازوی آنها ممکن است به سختی در سرآستین کت جای بگیرد و در مجموع دراپ ۶ به اصطلاح تیپ آنها را زمخت نشان بدهد.

 

 

دراپ هفت فضای بازتری برای جلیقه و ناحیه سرآستین ایجاد می‌کند. سایز دور کمر یا شلوار در این کت و شلوارها درست دراپ ۶ است اما برای اینکه در ناحیه ران هم کمی بدن آزاد باشد معمولا برش این قسمت هم بازتر انجام می‌شود. وقتی یک ست کت و شلوار با دراپ ۷ طراحی و تولید می‌شود به اصطلاح به آن «برش اسلیم» گفته می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user