Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 آذر 1401

درمان جوش های صورت یا یخ! + از بین بردن جوش صورت با یخ چگونه است ؟

وجود جوش یا آکنه علاوه بر اینکه بر زیبایی ما تأثیر بدی دارد، گاه با درد و ناراحتی نیز همراه است. همه‌ی ما حضور این مهمانان ناخوانده را به‌ویژه در زمان‌های حساس و مهم زندگی تجربه کرده و همواره در پی آن دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده‌ایم.

 

معمولا در زمان مشاهده جوش‌ها و آکنه‌ها، به‌ویژه روی صورت، سوالات زیادی برای از بین بردن جوش ذهن‌مان را مشغول می‌کند که یک از راه های رفع ساده آن درمان جوش با یخ است .

 

در ادامه راه‌کارهای موثر و کم‌هزینه‌ی استفاده از کمپرس سرد و گرم برای رفع این مشکل را با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید…

 

فواید یخ برای پوست صورت

همانطور که اشاره کردیم، یخ برای درمان جوش صورت موثر است اما این تنها مزیت استفاده از یخ نیست. از جمله فواید یخ برای صورت می توان به بهبود پف زیر چشم، بستن منافذ پوست، بهبود جریان خون، جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

یخ چه تاثیری روی جوش دارد؟

جالب است بدانید که یخ برای قرمزی جوش هم موثر است. در واقع یخ باعث کاهش التهاب، ورم، قرمزی و درد جوش های التهابی و چرکی می شود. به همین علت است که برخی افراد از روش های مختلف برای درمان جوش با یخ استفاده می کنند.

 

یخ چه تاثیری روی جوش دارد

 

لازم به ذکر است که شاید گذاشتن یخ روی جوش باعث از بین رفتن تمام جوش های صورت شما نشود اما مضرات استفاده از مواد شیمیایی را نیز برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

 

استفاده از کمپرس یخ برای جوش های التهابی صورت و بدن می تواند باعث کاهش بهبود شرایط ظاهری جوش شود. اما بهتر است بدانید که یخ برای جوش زیر پوستی، جوش های سر سیاه و سر سفید تاثیری ندارد. در صورت تمایل برای درمان جوش های غیر ملتهب، پیشنهاد می کنیم که از روش کمپرس گرم استفاده نمایید.

 

درمان جوش صورت با یخ

برای درمان جوش صورت با یخ باید مراحل زیر را طی کنید:

  • صورت خود را با شوینده ملایم و آب گرم شسته و به آرامی خشک کنید.
  • یخ یا کمپرس سرد را داخل یک پارچه تمیز قرار دهید. دقت کنید که هرگز مستقیما یخ را روی پوست خود قرار ندهید.
  • قطعات یخ را حداکثر به مدت یک دقیقه روی جوش های صورت قرار دهید.
  • سپس به مدت یک دقیقه صبر کنید و مجددا یخ را روی صورت خود بگذارید (این عمل را می توانید در چند مرحله انجام دهید).
  • در مرحله آخر می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

شما می توانید مراحل مذکور یخ گذاشتن روی جوش را در روتین پوست خود قرار داده و به صورت هفتگی انجام دهید. توجه داشته باشید که برای جوش هایی که بیش از حد ملتهب هستند، می توانید این مراحل را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید اما برای بهره مندی از خواص یخ برای جوش صورت هربار باید پوست خود را بشویید.

 

مکانیسم درمانی یخ برای جوش صورت

باکتری‌ها برای رشد و تکثیر بر روی منافذ بسته پوست یا فولیکول‌های مو نیازمند به شرایط دمایی خاصی هستند. بهترین دما برای رشد و تکثیر این باکتری‌ها دمای بدن، یعنی ۳۷ درجه است. بنابراین کاهش یا افزایش دما، رشد آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی می‌تواند آن را متوقف کند.

 

کارایی یخ برای درمان جوش صورت و جلوگیری از التهاب بیش از حد آن، سرمای القاء شده با تکه های یخ است. این سرما به پوست نفوذ کرده و مانع تکثیر باکتری‌ها در داخل جوش می‌شود.

 

با توقف رشد باکتری‌ها سیستم ایمنی بدن نیز دست به کار شده و هرچه سریع تر ناحیه را پاکسازی می‌کند. مکانیسم‌های مفروضِ دیگر برای تاثیر یخ برای جوش صورت این است که اثر سرمایی یخ باعث افزایش گردش خون در موضع می‌شود و گردش سریع خون باعث پاکسازی چرک و مواد سمی محل جوش شده و در نتیجه جوش‌ها زودتر و بهتر از بین می‌روند.

 

بنابراین استفاده از یخ درمانی با کاهش التهاب موضع به بهبود جوش‌ها کمک کرده و مانع گسترش آنها می‌شود. حال که از اثرات مثبت یخ برای جوش صورت اطلاع پیدا کردیم می‌توانیم با ایجاد قالب های یخی با عصاره‌های متفاوت مفید برای درمان جوش‌ها تاثیر یخ را دو چندان کنیم.

 

استفاده از ماسک‌های یخی

برای دستیابی به فواید درمانی بیشتر از یخ می‌توانید از گیاهان و میوه‌های مختلف استفاده کنید.  شما می‌توانید به راحتی برای خود در خانه ماسک‌های یخی مختلف میوه‌ای و گیاهی درست کنید و برای از بین بردن جوش صورت و لکه‌های ناشی از جوش بر روی پوست صورت ماساژ دهید.

 

هر دو هفته از یک نوع گیاه یا میوه استفاده کنید و با عوض کردن نوع آنها از خواص درمانی برای داشتن چهره ای زیبا تر و جوان تر بهره‌مند شوید.

 

چه زمانی باید به متخصص پوست مراجعه کرد؟

یخ پتانسیل درمان جوش ها را بدون عوارض جانبی که برخی اوقات در درمان های معمول آکنه دیده می شود، دارد. هنوز هیچ اثبات اثرگذاری بیشتر یخ وجود ندارد.

 

بسیاری از درمان های طبیعی نیز ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا اثر کنند، بنابراین باید صبور باشید زیرا جوش ها به تدریج از بین می روند. از ترکاندن یا خراشیدن محل جوش خودداری کنید، زیرا این امر باعث تشدید هرگونه قرمزی و التهاب می شود. در ضمن، می توانید از لوازم آرایشی معدنی برای پنهان کردن جوش ها، به دلخواه استفاده کنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز