Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 تیر 1402

درمان سکسکه چگونه است؟ + سکسکه چیست ؟

سکسکه چیست ؟

سکسکه‌ عبارت‌ است‌ از انقباضات‌ ناخودآگاه‌ و مکرر عضله‌ دیافراگم‌. سکسکه‌ یک‌ علامت‌ است‌ و نه‌ یک‌ بیماری‌. در ایجاد سکسکه‌ دیافراگم‌ عضله‌ بزرگ‌ و نازکی‌ که‌ قفسه‌ سینه‌ را از شکم‌ جدا می‌سازد و عصب‌ فرنیک‌ (عصبی‌ که‌ دیافراگم‌ را به‌ مغز وصل‌ می‌کند) نقش‌ دارند.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

چه زمانی سکسکه کردن خطرناک می‌شود؟

سکسکه علت و زمینه‌ی ایجاد یک بیماری نیست. به همین دلیل خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. اما به طور طبیعی سکسکه بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. اگر در صورتی‌که بعد از گذشت ۲۴ ساعت همچنان ادامه داشته باشد و به انجام اقدامات رفع کننده واکنشی نشان ندهد به آن سکسکه مقاوم گفته می‌شود.

در مواردی هم ممکن است سکسکه بیشتر از یک ماه طول بکشد و با اقدامات خانگی ایمن قابل برطرف شدن نباشد. این شیوه‌ی بروز سکسکه خطرناک است و از احتمال وجود یک مشکل در بدن فرد خبر می‌دهد که فورا باید نسبت به درمان دارویی و تشخیص دقیق مشکل اقدام نمود.

بندرت امکان مداوم شدن سکسکه برای چند ماه یا چند سال وجود دارد اما اگر این حالت پیش بیاید و بیماری زمینه ساز مشخص نشود، علاوه بر ایجاد خستگی و آزار فرد کاهش وزن هم اتفاق می‌افتد.

علت سکسکه چیست؟

در بعضی مواقع پرخوری و پر شدن بیش از حد معده علت بروز سکسکه است و بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه با خوردن یک لیوان آب خود به‌خود از بین می‌رود. همچنین نوشیدنی‌های الکلی، نوشیدنی‌های قندی و قرار گرفتن فرد در موقعیت پر هیجان هم می‌تواند سبب بروز سکسکه شود. بلعیدن هوا هنگام مکیدن آب نبات یا هنگام آدامس جویدن، همچنین قرار گرفتن فرد در معرض تغییر ناگهانی هوا علت‌های دیگری از بروز سکسکه است.

ممکن است جزو افرادی باشید که سکسکه‌های طولانی را تجربه کرده‌اید. در این صورت حتما می‌پرسید: طولانی شدن سکسکه نشانه‌ی چیست؟  یا سکسکه‌ی زیاد نشانه‌ی چیست؟ واقعیت این است عوامل زیادی سبب طولانی شدن سکسکه می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تحریک عصب واگ علت سکسه

در ۲۴ ساعت اولیه بروز سکسکه جای ناراحتی وجود ندارد، اما طولانی شدن بیش از آن از وجود یک بیماری یا عارضه‌ی جدی خبر می‌دهد. آسیب یا تحریک عصب واگ یکی از علت‌های سکسکه‌ی طولانی مدت است. درصورتی‌که جسمی خارجی وارد گوش شود و با پرده در تماس باشد، تومور یا کیست در گردن فرد وجود داشته باشد یا حتی فرد رفلاکس شدید معده به مری باشد، سکسکه به مدت طولانی باقی می‌ماند و باید علت اصلی آن برطرف شود.

سکسکه بلند مدت

چنانچه سکسکه شما بیشتر از ۴۸ ساعت به طول بیانجامد، احتمالاً به سکسکه مداوم مبتلا شده‌اید و باید برای رفع سکسکه به پزشک مراجعه کنید. همچنین سکسکه‌هایی که بیشتر از ۲ ماه ادامه پیدا کنند، تحت عنوان سکسکه مقاوم یا مزمن شناخته می‌شوند.

درمان سکسکه بلند مدت

چنانچه سکسکه شما بیشتر از ۴۸ ساعت به طول انجامید، برای جلوگیری از بروز عوارض سکسکه بلند مدت یا سکسکه مزمن، بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان بعد از انجام آزمایشات مختلف و تشخیص علت احتمالی بروز سکسکه، سعی در درمان این بیماری خواهند داشت. بیماری سکسکه مزمن که غیر قابل درمان باشد بسیار نادر است و در اکثر مواقع می‌توان آن را درمان کرد.

شایع‌ترین علل سکسکه کوتاه مدت عبارتند از:

  • پرخوری
  • خوردن غذاهای پرادویه و تند
  • مصرف الکل
  • مصرف نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه
  • مصرف غذاهای بسیار سرد یا گرم
  • تغییر ناگهانی دمای محیط
  • بلع هوا در زمان جویدن آدامس
  • هیجان یا استرس عاطفی
  • بلع هوا (هواخواری)

عواملی که احتمال بروز سکسکه را افزایش می‌دهند

سکسکه می‌تواند در هر سنی بروز پیدا کند. حتی ممکن است که سکسکه در دوران جنینی نیز در رحم مادر بروز پیدا کند. عوامل مختلفی نیز وجود دارد که احتمال بروز سکسکه را افزایش می‌دهند. اگر شما یکی از شرایط زیر را داشته باشید، بیش از سایرین مستعد سکسکه هستید:

درمان سکسکه

اکثر موارد سکسکه، اضطراری نیستند و جای نگرانی ندارند. با این حال، یک سکسکه طولانی مدت می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و موجب مختل شدن امور روزمره شود.

گزینه‌های مختلفی برای درمان سکسکه وجود دارد. معمولا موارد کوتاه مدت سکسکه خود به خود برطرف می‌شوند. به هر حال، اگر سکسکه‌ای بیش از چند دقیقه طول بکشد، ممکن است که ناراحتی آن برای فرد غیر قابل تحمل باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user