Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آذر 1401

درمان گودی زیر چشم چگونه است؟ + درمان گودی چشم!

گودی چشم یکی از رایج‌ترین مشکلات زیبایی در چهره افراد است که می‌تواند زیبایی چهره و چشمان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. در بعضی افراد این مشکل ارثی است و از بچگی در آن‌ها وجود دارد.

 

اما در افراد دیگر معمولا افزایش سن و عدم مراقبت صحیح از پوست اطراف چشم‌ها باعث بروز این مشکل می‌شود. به ‌هر حال گودی چشم به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، چندان خوشایند نیست و افراد دوست دارند که هرچه زودتر با روش‌های مختلف آن را برطرف کنند.

 

بسیاری از افراد به دلیل ترس از روش‌های کلینیکی به دنبال درمان با روش‌های خانگی هستند. این روش‌ها معمولا چندان موثر نیستند یا تاثیر آن‌ها موقتی است.

 

همین موضوع باعث می‌شود که افراد به دنبال امتحان روش‌های مختلف و نتیجه نگرفتن در دام سودجویان و کلاه‌برداران افتاده و با مشکلات بعدی مواجه شوند. تمرکز رسانه‌ها بر روی مشکلات ایجاد شده در اثر مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر و پزشکان غیرمتخصص باعث ایجاد ترس در افراد شده است. این افراد تصور می‌کنند که همه روش‌های کلینیکی عوارض ناگواری دارند و خطرناک هستند.

 

اما این تصورات تا چه حد درست است؟ آیا درمان‌های خانگی می‌توانند گودی زیر چشم را برای همیشه درمان کنند؟ آیا درمانی برای گودی زیر چشم ارثی وجود دارد؟ چه روش‌هایی نمی‌توانند به‌عنوان یک روش درمانی برای گودی زیر چشم در نظر گرفته شوند؟ عوارض و خطرات استفاده از هر روش چیست؟ برای یافتن پاسخ همه این سوالات و سوالات دیگر درباره درمان گودی زیر چشم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

روش‌های خانگی برای درمان گودی زیر چشم

روش‌های خانگی درمان گودی زیر چشم معمولا دارای اثرات موقتی هستند و نمی‌توانند برای همیشه این مشکل را برطرف کنند. به‌علاوه این روش‌ها بیشتر باعث جلوگیری از گود شدن زیر چشم‌ها خواهند شد.

 

بنابراین بهتر است قبل از آن که گودی زیر چشم‌ها عمیق‌تر شود، از راهکارهای درمان خانگی استفاده کنید. چرا که در موارد شدیدتر دیگر راهکارهای خانگی اثرگذار نیست و باید به سراغ درمان‌های کلینیکی بروید.

 

اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی

معمولا مصرف مواد غذایی حاوی ارزش غذایی کم باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود. چراکه این مواد ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز پوست را به آن نمی‌رسانند و باعث آسیب به بافت‌های پوستی خواهند شد.

 

مواد غذایی حاوی آهن و ویتامین C و K به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک زیادی می‌کنند. علاوه بر این مصرف سیگار، الکل و قلیان بافت‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث تحلیل رفتن آن‌ها می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از گود شدن زیر چشم بهتر است مصرف دخانیات و الکل ترک شده و غذاهای کم‌نمک و کم‌چرب با ارزش غذایی بالا مصرف شوند.

 

مصرف آب بیشتر

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حفظ سلامت پوست مصرف آب کافی است. آب‌رسانی به سلول‌های پوستی فعالیت آن‌ها را بیشتر کرده و به سلامت بافت‌های پوست کمک زیادی می‌کند. خشک بودن پوست اطراف چشم باعث آسیب در بافت‌های آن شده و گودی زیر چشم را ایجاد می‌کند.

 

علل به وجود آمدن گودی زیر چشم

یکی از دلایل عمده ای که سبب گودی چشم می شود کهولت و افزایش سن می باشد. با گذشت زمان پوست مواد مغذی خود را از دست می دهد تولید کلاژن پوست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند به ویژه پوست زیر چشم و همین امر موجب گودی زیر چشم می شود.از دیگر دلایل به وجود آمدن گودی زیر چشم می شود عبارتند از:

 

 

  • کمبود آب: همانطور که میدانید روزانه باید 8 لیوان آب مصرف کنید تا هم بدن سالمی داشته باشید هم این کار سبب شادابی و طراوت پوستتان خواهد شد.کمبود آب از دلایل شایع گودی زیر چشم می باشد.

 

  • کمبود ویتامین های بدن: کاهش و کمبود ویتامین های بدن بویژه ویتامین های K،C و آهن سبب بیماری و کاهش شادابی پوست می شود.

 

  • خواب کافی: خوابی که دارای زمان و کیفیت مناسبی باشد موجب سلامتی پوست می شود.

 

  • رژیم های لاغری: رژیم های طولانی مدت که سبب کاهش ریز مغذی های بدن می شود سلامت پوست را به خطر می اندازد.

 

سیگار کشیدن، ژنتیک فرد، بیماری های تیروئیدی و… از عواملی هستند که سبب گودی زیر چشم می شوند.به کمک روش های درمان گودی زیر چشم می توان گودی زیر چشم را به طور کامل رفع یا کاهش داد.

 

روش های درمان گودی زیر چشم به صورت خانگی

درمان های خانگی برای رفع گودی چشم صرفا سبب کاهش گودی زیر چشم می شود. اما نمی توانند این مشکل را در شخص به طور کامل برطرف کنند درمورد روش های درمان گودی زیر چشم که به صورت استعمال مواد به خارج پوست انجام می گیرد به این نکته توجه کنید که باید حتما چشم های خود را بسته نگه دارید. برخی از روش های درمان گودی زیر چشم به صورت خانگی عبارتند از:

 

  • روغن بادام: همان طور که گفته شد یکی از دلایل گودی چشم کمبود ویتامین پوست زیر چشم می باشد. مالیدن روغن بادام سبب می شود ویتامین E کافی به پوست چشم برسد و سبب شفافیت پوست زیر چشم می شود.

 

  • سیب زمینی خام: به دلیل ویتامین ها و آنزیم های موجود در سیب زمینی می توان از آن به عنوان یکی از روش های درمان گودی زیر چشم استفاده کرد.

 

  • چای کیسه ای: آنتی اکسیدان های چای کیسه ای سبب آرامش عضلات چشم و بهبود تیرگی زیر چشم می شود. شما می توانید پس از سرد شدن چای کیسه ای آن را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم های خود بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user